Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Mennyibe kerül ma egy kocsi...

Mennyibe kerül ma egy kocsi fenntartása?

Figyelt kérdés
szeretnék kocsit vásárolni,még eddig sohasem volt kocsim,egy középkategóriás használt kocsit vásárolnék,olyanre van pénzem :( az érdekelne h kb mennyibe lenne az évi biztositás(legolcsóbb)és a müszaki vizsga mennyibe van
2015. márc. 1. 11:05
 1/8 anonim ***** válasza:
Műszaki olyan 60 ezer körül, plusz azon felül ha csináltatni kell valamit. Évi biztosítás mivel még nem volt autód ezért A0 bónusz-ról indulsz olyan 50-100 ezer környékén lesz. Plusz az évi javítások ^^
2015. márc. 1. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Vizsga 20 ezer kétévente, biztosítás 50 ezer kb évente, plusz ami jön meghibásodás stb,de az egész nem több mint havi 10 ezer.
2015. márc. 1. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Az előzőekhez plusz még a teljesítmény adó, ami pl egy 150 lóerős autóhoz évi 25.000 ft (azért ezt írtam, mert a legtöbben itt ekörüli autókat keresnek). Költség még az átírás is, a 150 lóerős példájánál maradva, az majdnem 100.000 ft.

Az éves olajcsere költsége, ami 8-15 e ft, de lehet több is, akár 25- 35 e ft, nagyobb motorú autó esetén, ha szervizben cserélik.

Gumik is kellenek, téli/nyári, egy nagyobb középkategóriás autóra, aminek a felnijei is 16-18 colosak gyárilag, lehet 100e ft/garnitúra.

Szervóolaj, váltóolaj néhány évente, ez is néhány tízezres alkalmanként. Vezérléscsere (már megvételkor érdemes) 50-75.000 e ft munkadíjjal, láncos esetén ha sokat futott az autó, akkor 150.000 ft is lehet mindennel együtt. Fékek, betétek, tárcsák cseréje egy középkategóriás autón lehet akár 40-100.000 forint is (az összes betét és tárcsa cseréjekor).

Ha használat közben nem romlik el semmi, akkor is szilenteket kellhet venni, legyen mondjuk 20.000 ft / alkalom. Alváz-üregvédelem, az mondjuk 50.000 ft jobb anyagokkal. Akkumulátor legyen 10-25.000 ft között pár évente. Vegyük még bele az éves amortizációját az autónak, mert ez is kiadás, ezt a pénzt elveszítjük.

Nagyjából alsó hangon 50.000 forint havi költség (az amortizációval együtt), ha még nem mentünk az autóval.


Itt egy letölthető excel kalkulátor az autó költségeinek kiszámításához:


[link]

2015. márc. 1. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Fenti árak akkor érvényesek ha egy újabb típust veszel amit mindig szerelő javít. De ha egy régebbit veszel amit otthon haver -rokon vagy te javítasz akkor havi 10ben megáll a dolog. Olajcsere 8 ezer, fékbetét 4-5 ezer tárcsa egy 10 es ,gumi használtan 5 ezer /db 13-14 colos stb Vezérléscsere 30 e, stb.Töredék áron fent lehet tartani egy kocsit. Nem szabad elszállni az igényekkel ha nincs rá keret.
2015. márc. 1. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

4-essel inkább egyetértek, mint 3-assal.


Nem tudom, neked mi a középkategória.

Nekem suzuki swiftem van, tényleg nem kell költeni rá.

Amikor megvettük 40ezerből megvolt az olaj, vezérműszíjcsere.

Műszaki 2 évente 25.000.-

Biztosítás szerintem ha A0-ban vagy, kb 40.000.-/év

Súlyadó: 10.000.-/ év.

Alkatrész kb 30.000.-/év

Férjem szereli, ezért az ingyen van.

2015. márc. 2. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
szereléssel még énis elboldogulok,csak hát ugye az alkatrészt meg kell venni,de az a kocsi állapotától függ.Éshát ugye ha ujra nincs pénz akkor csak a szerencsén mulik h a használt autó meddig birja.Mert ugye ha megvételkor jó állapotba is van,akkor később is elromolhat.
2015. márc. 2. 19:57
 7/8 anonim ***** válasza:

Az egész élet szerencsén múlik :D

Kaszni ne legyen vészesen szétrohadva, egy két kerékív rohadás nem tétel,motor- váltó-fék jó legyen a többi az sallang. Van rajta 2 év vizsga akkor 2 év nyugalom van. Addig meg rendbe lehet tenni apránként. Egy néhány 100 ezres kocsinak alig van értékvesztése ,azon se buksz.

2015. márc. 2. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

4 és 5: A kérdező NEM egy kiskategóriás autóra gondolt, HANEM középkategóriára. Ezek a kategóriák nem egyénfüggőek, hogy kinek mi. Ilyen nincs. Az autókategóriák abszolút módon meghatározottak.


Opelnél például alsó kategória a Corsa, alsó-közép kategória az Astra, középkategória a Vectra, vagy Insignia, a felső kategória meg valaha az Omega volt.


Amit kalkuláltam, az egy HASZNÁLT 150 lóerős, 2 millió forint körüli KÖZÉPKATEGÓRIÁS benzines autó VALÓS fenntartási költsége volt! (Konkrétan egy Superb 1.8T motorral)


Teljesen igazatok van 4 és 5 válaszoló abban, hogy aki nem tud fenntartani egy középkategóriás (netán prémium) autót, az jobban jár egy olcsóbb autóval (azok között is a legolcsóbb fenntartású Suzuki Swifttel). Csakhogy nem tudja az emberek nagy része, hogy ő neki túl nagy falat lesz a középkategóriás autó. Sznobisztánban azt nézik, hogy mutatós legyen, ez a lényeg. Az nem baj, hogy az összes pénzét kifizeti egy Audira/BMW-re és utána már üres a kassza, amíg jó eljár vele, de ha kezdetnek valami nagyobb gond lesz az autóval, akkor ott vár majd a szerviz elfekvőjében.

2015. márc. 3. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!