Mennyibe kerül ma egy kocsi fenntartása?
Az előzőekhez plusz még a teljesítmény adó, ami pl egy 150 lóerős autóhoz évi 25.000 ft (azért ezt írtam, mert a legtöbben itt ekörüli autókat keresnek). Költség még az átírás is, a 150 lóerős példájánál maradva, az majdnem 100.000 ft.
Az éves olajcsere költsége, ami 8-15 e ft, de lehet több is, akár 25- 35 e ft, nagyobb motorú autó esetén, ha szervizben cserélik.
Gumik is kellenek, téli/nyári, egy nagyobb középkategóriás autóra, aminek a felnijei is 16-18 colosak gyárilag, lehet 100e ft/garnitúra.
Szervóolaj, váltóolaj néhány évente, ez is néhány tízezres alkalmanként. Vezérléscsere (már megvételkor érdemes) 50-75.000 e ft munkadíjjal, láncos esetén ha sokat futott az autó, akkor 150.000 ft is lehet mindennel együtt. Fékek, betétek, tárcsák cseréje egy középkategóriás autón lehet akár 40-100.000 forint is (az összes betét és tárcsa cseréjekor).
Ha használat közben nem romlik el semmi, akkor is szilenteket kellhet venni, legyen mondjuk 20.000 ft / alkalom. Alváz-üregvédelem, az mondjuk 50.000 ft jobb anyagokkal. Akkumulátor legyen 10-25.000 ft között pár évente. Vegyük még bele az éves amortizációját az autónak, mert ez is kiadás, ezt a pénzt elveszítjük.
Nagyjából alsó hangon 50.000 forint havi költség (az amortizációval együtt), ha még nem mentünk az autóval.
Itt egy letölthető excel kalkulátor az autó költségeinek kiszámításához:
4-essel inkább egyetértek, mint 3-assal.
Nem tudom, neked mi a középkategória.
Nekem suzuki swiftem van, tényleg nem kell költeni rá.
Amikor megvettük 40ezerből megvolt az olaj, vezérműszíjcsere.
Műszaki 2 évente 25.000.-
Biztosítás szerintem ha A0-ban vagy, kb 40.000.-/év
Súlyadó: 10.000.-/ év.
Alkatrész kb 30.000.-/év
Férjem szereli, ezért az ingyen van.
Az egész élet szerencsén múlik :D
Kaszni ne legyen vészesen szétrohadva, egy két kerékív rohadás nem tétel,motor- váltó-fék jó legyen a többi az sallang. Van rajta 2 év vizsga akkor 2 év nyugalom van. Addig meg rendbe lehet tenni apránként. Egy néhány 100 ezres kocsinak alig van értékvesztése ,azon se buksz.
4 és 5: A kérdező NEM egy kiskategóriás autóra gondolt, HANEM középkategóriára. Ezek a kategóriák nem egyénfüggőek, hogy kinek mi. Ilyen nincs. Az autókategóriák abszolút módon meghatározottak.
Opelnél például alsó kategória a Corsa, alsó-közép kategória az Astra, középkategória a Vectra, vagy Insignia, a felső kategória meg valaha az Omega volt.
Amit kalkuláltam, az egy HASZNÁLT 150 lóerős, 2 millió forint körüli KÖZÉPKATEGÓRIÁS benzines autó VALÓS fenntartási költsége volt! (Konkrétan egy Superb 1.8T motorral)
Teljesen igazatok van 4 és 5 válaszoló abban, hogy aki nem tud fenntartani egy középkategóriás (netán prémium) autót, az jobban jár egy olcsóbb autóval (azok között is a legolcsóbb fenntartású Suzuki Swifttel). Csakhogy nem tudja az emberek nagy része, hogy ő neki túl nagy falat lesz a középkategóriás autó. Sznobisztánban azt nézik, hogy mutatós legyen, ez a lényeg. Az nem baj, hogy az összes pénzét kifizeti egy Audira/BMW-re és utána már üres a kassza, amíg jó eljár vele, de ha kezdetnek valami nagyobb gond lesz az autóval, akkor ott vár majd a szerviz elfekvőjében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!