Üzembetartói szerződésnél kell adásvételit írni?
A tulajdonosnak küldik a csekket gyorshajtásért, tilosban parkolásért jogtalan autópálya használatért - szinte minden szabálytalanságért.
Nagyon népszerű ez az "üzembentartói-biznisz", sokan gondolják, hogy milyen jó kibújni az átíratás költségei alól, aztán meg sírnak-rínak mind a két oldalon, hogy a másik fél átvágta őket.
Felelősséggel gondolkozó nem adja oda idegennek "üzembentartóira" az autóját, de a vevő se megy bele ilyen bizonytalan helyzetbe - addig kényelmes, amíg valamelyik fél nem csinál valamit, ami a másiknak nem tetszik.
Üzembentartóinak a családon belül van értelme, két idegen (s ebbe bele tartozik az ismerős, távoli rokon is) között lutri, ami rosszul elsülve drága mulatság lehet.
Különösen papírok nélkül, de a papírok is kb. arra jók, hogy baj esetén bizonyítsák, mindketten adócsalással próbáltatok ügyeskedni.
Az üzembetartóival minden az üzembetartó felelőssége lesz. A tulajdonos csak pl az eladásnál lép újra be. Mert csak az ő engedélyével adható el az autó.
Végül is te nem eladod az autódat, ha üzembetartóival adod oda, mert a tulajdonjoga a tiéd marad.Bármikor megszüntetheted az üzembetartói viszonyt.
"Üzembetartóival adom el az autóm"
Ilyen jogilag nincs, hogy üzembentartóival "eladni". Ha üzembentartói szerződést írtok, attól még a te tulajdonod marad a kocsi. Ha egy év után úgy döntesz, hogy kell, simán visszaveheted és akár el is adhatod. Épeszű ember nem megy bele ilyenbe.
És nem gondolhatod komolyan, hogy ez nem csalás és okirathamisítás, ennyire nem lehetsz naiv :)
Az, hogy sokan csinálják így, nem mentség.
Milyen csalás? Miért találták ki az üzembetartóit?
Nincs pénze átíratni és üzembetartóira odaadom neki az autót. Mert szívességet teszek ne csalózz.
Minden olyan vétségért, szabálysértésért, amikor nem állítják meg az autót, a tulajdonos kapja a csekket... a hatóságot nem érdekli olyankor, hogy ki vezetett, te vagy a tulajdonos, te vagy a felelős, úgy vannak vele, a többit intézzétek el egymás között, ha nem te vezettél.
Volt már arra példa, hogy olyan mennyiségben gyűjtött az "üzembentartó" büntetést, ami meghaladta az autó értékét...
A tulajdonosnak meg bármikor jogában áll felmondani az üzembentartói szerződést, arra is volt példa, hogy eladta az autót az üzembentartó alól, s az ide jött sírni, hogy mit csináljon... semmit, nem tehet, nem volt az övé az autó. Fizetett érte, de a tulajdonába nem került át.
Olyanra is tudok példát, amikor üzembentartóira átengedett autó karambolozott, és a biztosítási összegen veszett össze a tulajdonos, üzembentartó.
Arra meg előbb-utóbb rá fognak szállni a hatóságok is, hogy üzembentartóival csereberélik az autókat: "megvettem" üzemben tartóival, "tovább adtam" üzemben tartóival... a tulajdonos meg azt sem tudja hol van az autója (ez főleg kicsi értékű autóknál jellemző)
Szépítheted, de mindketten (eladó-vevő) csaltok, akinek nincs pénze átíratni, ne vegyen autót.
Nem kell messzire menned, csak itt ezen az oldalon jónéhány sirámot találhatsz, amikor az üzembentartóiból lett cirkusz, anyagi vita, még közeli ismerősök között is, amiből jól kijönni nem igen lehet.
A a karambolos sztori meg a saját ismeretségi körömben történt, jó barátok voltak addig, azóta szóba sem állnak egymással.
Amúgy meg azt csináltok, amit akartok, de üzemben tartóiról nem lehet adásvételit írni.
Nyugi...évtizedig üzembetartóival volt autóm. Ismerőstől. Minden nekem jött, mindenért én feleltem. Amikor elakartam adni, akkor írt a tulajdonos egy engedélyt, hogy eladhatom.
Abban a pillanatban, hogy az üzembetartót bejegyzik, minden felelősség az övé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!