Megmondanátok nekem mennyi lehet fent tartani egy ilyen autót éves szinten?
Autó: MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO VIII
Évjárat: 2005/3
Saját tömeg: 1 545 kg
Össztömeg: 1 885 kg
Üzemanyag: Benzin
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Teljesítmény: 197 kW, 265 LE
ha valami fontosat kihagytam szóljatok :D
A teljes évi fenntartásához nem ártana tudni, hogy mennyi km-t megy - az elég komolyan befolyásolja.
Meg ugye a biztosítást a szerződő adatai.
A fentiek alapján ami biztos:
113275 Ft/év teljesítményadó
8150 Ft/év műszaki (ugye kétévente ~16300 Ft az NKH-nál)
Ugye a km-ektől függnek a javítási/karbantartási költségek, az üzemanyag, a kopóalkatrészek (pl. gumikopás).
De ha számolunk 40e forint biztosítást évente (az én adataimmal ennyi az Allianznál, de ennél csak drágábbak vannak), akkor 160000 forint és még nem volt egyszer sem beindítva a kocsi.
Szerintem pontos összeget nem nagyon lehet írni, de még a fogyó-kopó alkatrészek sem olcsók hozzá. Ha jót akarsz, akkor jó minőségű olajat kell hozzá venni. Az egyéb kopó dolgok sem olcsók, mert minőségi darabok kellenek (ha szintén jót akarsz). Eleve egy EVO megvásárlása sem olcsó mulatság, ezután én már nem a pénzt számolnám. De szívesen vennék egy EVO VIII, IX, vagy X-et. De tartok tőle, hogy az előző gazdák nagyon hajtották őket. Egyszer talán, ha találok jó árban egy megkíméltet...
(Mindjárt jön egy troll, aki beszól, hogy ennek a használt árából már új suzukit/miakisf.szomat is lehetne venni... Ja nem, mert azt csak a német autókra írják a japánautóbuz1 trollok)
Az a baj, hogy nem látsz bele a belsejébe. Te hiába vigyázol rá, ha előtted gyilkolták. A magyar utak már alapból kétszeres amortizációs szorzót jelentenek, ha ezen megküldesz egy ilyen autót, hááát. Ha pl rendbe kell szedni a futóművet és a fékeket, már az alapból több lesz, mint két kiló. 4 normális gumi ... És akkor még nincs vele semmi gond. Persze, ki lehet fogni, meg majdnem mindenki a tutit hirdeti. Igaz ebben az évjáratban találsz majd 1 millával többért is, sőt idősebbet is drágábban.
Ha ilyenbe akarnék belevágni, mindenképp valami hozzáértő helyen kezdeném, itt már nem elég csak megnézni, hogy szép szép.. :D
Amúgy erről lenne szó?
"sajnos velem az a baj hogy egyszerűen képtelen lennék elviselni magam alatt"
Közlekedésre kell, vagy villantásra? Wartburggal is lehet közlekedni, ha nincs más...
"de akkor évi szinten 200.000+ körül van de az végül is annyira nem olyan vészes csak nem kell túlhajtani a gépet akkor vagy hanyagolós ?"
Nem. Nem 200.000 körül van - ahogy írtam, 160000 ha be sem indítod.
A sima kétezres benzinmotor (nem az evo, hanem a 99 kW-os) 15000 km-enként kér egy olajcserét, gondolom akkor ez sem érné be ritkább cserékkel. Az olajat úgyis le kell cserélni legritkábban évente, így azzal együtt legyen 200.000 forint.
Akkor még nyugodtan számolj 12-14 liter benzint 100 km-enként, drága alkatrészeket, azt hogy nem fog (vagy legalábbis jobb ha nem) belenyúlni minden sufniszerelő, ha ki is használod amit tud leeszi a gumikat magáról - 235/45R17-ben 25000 Ft/darab alatt csak Tigar meg Infinity, a Barum 25e, a Pirelli/Goodyear/Continental 35e és felfelé.
Nem lebeszélni akarlak, de ha úgy állsz anyagiakkal csak akkor vedd meg.
Ha kérdéses, hogy ki bírod-e fizetni, akkor hanyagold a dolgot.
Egyébként Civicet kár tuningolni, itt van egy a heti népítélet merítésből ( [link]
Ez minden undorító tuning nélkül egy igen jó kocsi, bár kétségtelenül nem annyira erős, menő és drága, mint egy EVO 7-es (én is az utóbbit venném, ha a kettő közül kéne választanom, csak mondom, hogy sportos Civicből is létezik ízléses és jó :) ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!