Autot vettem, ugye kell biztositas ra stb, de en uzembentrtoira aktam venni?
Elég zavaros a történet, nem értem mit is akarsz...
Ha kötsz egy biztosítást és nem fizeted be a díjat, akkor díjnemfizetés miatt fel fogják mondani a szerződést. Az azért jó, mert ha továbbra sem teszel semmit, akkor a türelmi idő után megindítják az autó forgalomból kitiltását, te meg fizethetsz fedezetlenségi díjat.
Előbbi miatt majd nem használhatod és kapsz 10900 forint büntetést, a fedezetlenségi díj meg drága. Nagyon drága, pár hét alatt összejön több tízezer forintos tétel egy 1.4-es kocsinál is.
Szóval nem tudom mit nem adtak meg, illetve miért nem jó a biztosítás amit kötöttél - de ha valami gondod van, akkor azt a biztosítóval kell rendezni.
De el is magyarázhatnád pontosan, érthetően, hátha tudunk jobb tippet adni.
Akkor az üzembentartói szerződés másolatát, amit a hugoddal kötöttél, és amit az ocsmányiroda lepecsételt, elküldöd a biztosítónak, és ők törlik az első szerződésedet érdekmúlás okán. Természetesen a kocsi megvétele és a hugoddal való szerződéskötés közti pár napra be kell fizetned a biztosítási díjat, de ez nem lesz egy őrületesen nagy összeg.
Egyébként ha te vagy a tulajdonos, akkor hiába a hugod az üzembentartó, attól még a végrehajtó simán ráteheti a mancsát, szóval teljesen felesleges kört futottál.
Oké, megvetted a kocsit: odamentél, kifizetted, elhoztad.
Kinek a nevére írtatok adásvételi szerződést?
Ha a tiédre, akkor gondolom írtatok még egyet, azzal került a testvéred nevére. Ebben az esetben be kell vinned a szerződést a K&H-hoz bemutatni, hogy érdekmúlás miatt (az autót eladtad) megszüntetnéd a szerződést.
Ha a szerződés egyenesen a hugod nevére szól, akkor te hogyan kötöttél biztosítást? Szóval ez a lehetőség nem is érdekes.
A K&H-nak időarányosan kell fizetned, ha például 3 napig volt érvényes a szerződés és emiatt 68 forintot kérnek azt is ki kell fizetni.
De ha valami más keverés van az ügyben, akkor írd le lépésről lépésre mi történt, mert ez eddig nem derült ki.
Vagy ha nem akarod, akkor simán menj be a K&H-hoz aztán megmondják mi van, az is egy megoldás.
Érdekes, érdekes...
Szóval kötöttél biztosítást a nevedre az üzembentartói szerződés alapján, de nem jegyeztettétek be az üzembentartót az okmányirodában - hívd fel a biztosítót és mondd el nekik, hogy mégsem leszel a jármű üzembentartója; aztán kérdezd meg hogyan tudjátok megszüntetni a szerződést, pl. kell-e valamilyen papír a tulajdonostól (a testvéredtől), pl. az üzemben tartói visszavonásáról.
A biztosítók nem szeretik ha valaki ide-oda próbál ugrálni, így nem biztos hogy olyan egyszerű meccs lesz. De meg tudja mondani az ügyintéző - mindenesetre készülj arra, hogy majd megkérdezi mi is a helyzet, mi miatt történt ez, amire szimplán elmondhatod, hogy a hugod a tulajdonos, de mivel neked van tartozásod egy pénzintézet felé, ezért mégsem hajlandó megengedni hogy üzembentartó legyél, félvén attól, hogyha valami neadjisten történne, akkor elviszi a bank a kocsit.
Ez talán meghatja őket.
Azt ne csináld, hogy simán nem fizetsz és vársz, mert abból csak bonyodalom lesz a későbbiekben. Ugye a biztosítás, mégha sokan nem is úgy tekintenek rá, egy szerződés a biztosító és közötted. Azt aláírod és onnantól megszüntetésig (érdekmúlással = az autót eladod, bontóba leadod vagy totálkárosra törik; vagy biztosítóváltással = átmész másik biztosítóhoz) érvényes, azaz a biztosító vállalja hogyha balhét csinálsz kifizeti helyetted a kárt, te meg vállalod hogy a megszabott díjat befizeted ezért cserébe. Egy ilyen szerződés nem múlik el csak úgy, illetve a nemfizetéssel megszeged és akkor a biztosító felmondja, de cserébe - mivel nem lesz a kocsin érvényes biztosítás - kapsz akkora büntetést, hogy nem éri meg játszani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!