Hány éves korban lehet jogosítványt szerezni vitorlázó repülőre?
továbbá még hol tanulhatnám meg a vezetését mennyibe kerülne
ez és mennyiért vehetnék egy vitorlázó gépet?
Hú, azért az nem ennyire egyszerű ám, mint az autónál:)
Hogy beülsz, megmutatják melyik kezelőszerv mit csinál, aztán uccu nkei, gyakoroljunk:D
Nem sok információm van erről, de úgy tudom, hogy hónapok telnek el, mire egyáltalán egy vitorlázó gép közelébe kerülhetsz.
Rengeteg elméleti oktatáson kell átesned, fizikából jónak kell lenned (áramlástan, erőhatások), vizsgák is igen kemények. A repülés elit szakma, magas szintű elméleti tudást is igényel (autóban ugyebár mindegy, hogy tudod-e, hogyan működik a motor, attól még vezetheted)
Plusz nagyon jó fiziológiai állapotban kell lenned, amit szigorúan fel is mérnek, több orvosi vizsgálattal. Tökéletes látás, ha lehet ne legyél sem klausztrofóbiás sem tériszonyos. Megfelelően erősnek is kell lenned, mert a botkormányt és a pedálokat tudnod kell működtetni elég nagy erőhatások ellenében is. Az életed múlhat rajta.
Szóval ezek után ülhetsz csak oktató mögé, és szállhatsz fel.
Repülőtereken érdeklődj, ami a közeledben van. Itt Kecskemét közelében pl. Jakabszálláson van egy pici repülőtér.
Nem lebeszélni akarlak, csak azt szerettem volna hogy tudd, a repülővezetés nem úgy működik, hogy fél év után már kezedben is az engedély:)
Arról nem is beszélve, hogy te elsősorban annak a vitorlázóklubnak a gépeit fogod használni, ahol repülni tanulsz.
Egy saját gép ára milliókban mérhető. Egy Diana 2-es ára pl: [link]
Szerintem egy millát minimum rá kell szánnod csak az engedélyre.
Első év, 290 000 Ft Mindössze három felszállást tartalmaz, ha jól látom. De mivel nem vagyok túl járatos ebben, nem biztos. Lehet, hogy egy repülés sokkal rövidebb, mint fél óra.
Viszont kötve hiszem, hogy ennyi feladatot be tudnátok gyakorolni kétszer fél óra alatt:
A "pótórákat" pedig úgy gondolom több tízezres nagyságrendben mérik.
Csak egy mellékes kérdés: ha ennyire pilóta szeretnél lenni meg saját vitorlázógépet szeretnél venni, akkor miért is én járok itt neked utána az infóknak? :)
Ha tényleg elkötelezett lennél, már régen beleástad volna magadat a repülő klubok honlapjaiba, és kiderítetted volna ami téged érdekel.
Szerintem abból a mondatból, amit idéztél és amit én is olvastam nem az a következtetés vonható le, hogy mindent tartalmaz C vizsgáig a 290e Ft.
Az ELMÉLETI képzést tartalmazza B és C vizsgáig, valamint egy darab oktatós, és két darab egyedüli félóra repülést. Akkor ezek szerint ez az összesen 3-szor fél óra körülbelül 70-80 felszállást tartalmaz? Mert ha nem, akkor a "pótfelszállásokat" tuti ki kell majd fizetni.
Most már én is szeretnék tisztán látni, nem kötekedésből kérdezem:)
Félreérted, az említett összeg 70-80 felszállást tartalmaz alsó hangon, ezek 5 perces iskolakörök. A végén a növendék egyedül repülhet (B vizsga) ilyen iskolakört, majd további feladatok után bizonyítania kell, hogy ki tudja használni a felszálló melegáramlatokat (termikeket), és rövid időtartamra ugyan (10 perc), de fent tud "ragadni" ezek segítségével, ez a C vizsga.
Az említett összeg még tartalmaz néhány hosszabb időtartamrepülést (3x30 perc), mely feladatok a fent említett C vizsga után jönnek.
Nem ismerem az adott klub oktatási tematikáját, de gondolom kb. ezen a ponton lesz klubtag az illető, és a további képzése és feladatai már nem növendékeknek szóló árakon történnek, ezért itt húzták meg a határt, és készítettek egy 290.000Ft-os "kezdőcsomagot".
Sok gyakorlati repülés és elméleti oktatás van benne, ha valaki 1 év (egy szezon ) alatt eljut idáig nulláról az biztosan minden hétvégén kint kell hogy lebzseljen a reptéren (szombaton és vasárnap is), szóval tartalmas időtöltés, hidd el :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!