Dec 1-től szabad B-vel 125 cc-ig motort vezetni. NEKED mi a véleményed?!
Én ormótlan nagy baromságnak tartom ezt a törvénymódosítást. Az egyetlen oka, hogy PESTEN nem lehet robogóval az utcaforgalom tempóját tartani. Mindenütt másutt (pl a tajparaszt VIDÉKEN) működik a dolog.
Írjátok kérlek oda, hogy vidékiek, vagy pestiek vagytok-e ÉS azt, hogy van-e nagymotorozási gyakorlatotok... Hadd legyen viszonyítási alapunk...
Lehet én olvasom rosszul, de szó sincs arról, hogy B kat. jogosítvánnyal lehetne 125 ccm motort vezetni.
Arról van szó, hogy akinek van B kat jogosítványa annak 6 órásra csökkentik az A1 elméleti + gyakorlati képzést és ugyan úgy kell vizsgáznia....
Annyit azért gyorsban hozzá tennék, hogy mivel a lehetőség adott hiba lenne bízni abban, hogy az emberek csak akkor élnek vele, ha alapjuk is van rá. Megmondom mi lesz: egy csomó ember úgy fog átülni motorra, hogy nemcsakhogy semmi tapasztalata nem lesz benne, hanem még ráadásban autósként is fog viselkedni. Mert ámíthatjuk magunkat azzal, hogy majd a forgalmi vizsga megfogja a selejtjét...
...mert nézd csak meg: most megfogja a selejtet? NEM!...
...miről beszélünk akkor?
Valóban, a forgalmi vizsga ellenére is sok olyan ember ül autóba, akiknek nem kellene. Viszont ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a motorra átülők is ugyanilyenek lesznek.
Először is más a mentalitás: az autóvezetés a köztudatban már-már állampolgári jogként él. Mindenkinek kell jogosítvány autóra, sőt, mindenkinek kell saját autó, mert anélkül nem élet az élet, akinek kocsija sincs, az csóró, mert hogy néz már ki, hogy 30 évesen is buszon, villamoson, vonaton nyomorog. Egy igazi, sikeres, befutott ember saját autóval érkezik mindenhová. Így aztán boldog-boldogtalan jogosítványt akar, tömegképzés folyik, az iskoláknak és az NKH-nak pedig ez jó bevételi forrás. Megadják a népnek, amit kér.
A motorozás viszont hobbi: sokkal kevesebben akarnak majd "csak azért is" motorra jogosítványt. A befutott, jól menő mérnökök, orvosok, szakmunkások nagy része nem akar majd motorra ülni. Kényelmesebb neki fotelban csücsülni és tekergetni a kormányt meg amúgy is: hogy nézne már ki az öltönye, mire beér dolgozni?
Ehhez kell némi megszállottság, ezért nem is fog mindenki tolongani a könnyebben megszerezhető A1-ért. Vagyis eleve olyanok fognak érte sorban állni, akik szeretnének motorozni és mondjuk tudnak is.
Aztán ugye ott van az, hogy ez többletköltséget jelent: a motorhoz nem konyító autós nem biztos, hogy fog azért fizetni, hogy eggyel több kategória legyen a jogosítványán, amit nem használ. Pedig lehet, hogy lenne kedve motorozni, de motorja sincs...
Illetve a motoros tanfolyamokon hamarabb kihullik az, aki nem tud vezetni. Az autós vezetéstechnikai hibák az oktatásokon, vizsgákon előforduló szituációkban kevésbé ütköznek ki. Ha nem tud fékezni a delikvens, nem baj, forgalmi vizsgán úgysem megy 50-nél gyorsabban (de általában a sebességhatárt sem éri el). Rutinpályán sem probléma, ha alig érzi az autót: valahogy csak befér a parkolóhelyre, az elindulás és megállás sikerül, ha meg nem, majd jön újra, vesz pótórát.
Ezzel szemben ha valaki annyira tehetségtelen, hogy úgy általában motorozni, kétkerekűvel közlekedni sem tud, annak nagy az esélye, hogy feltörli az aszfaltot, onnantól meg nem jön össze a vizsga. Ha pedig a motor úton tartása leköti minden energiáját, akkor könnyen elnézhet egy táblát. Egy "kívülálló" számára ugyanis sokkal nehezebb a motorozás, mint az autóvezetés.
Ráadásul itt még az sincs, mint a hosszú autós tanfolyamoknál, hogy a világ végéig pótórákat vesz a versenyző, aztán egyszer majd csak megtanul vezetni. Ilyen rövid tanfolyam esetén tényleg csak arra elég az idő, hogy megszokja a motort. Ha van tudása, átmegy, ha nincs, akkor nem.
Nem mondom, hogy hülyebiztos a rendszer, de ebben a formában sokkal kevésbé kockázatos, mint a B kategóriás tanfolyam. Véleményem szerint az lenne a legelőnyösebb, ha tényleg sikerülne az említett egy délutános formában megtartani, mert ez lenne a legbiztosabb szűrő. Ha tényleg csak két órát vezet a delikvens, akkor nem tudja kellően begyakorolni a vizsgaköröket, csak a saját tehetségére van bízva.
Nem jól tudjátok az egészet! :)
B kategóriával nem lehet vezetni 125 cm es motort vezetni, csak ugy ha sikeres hatósági vizsgát tesztek!
Csak ugye bár jóval kevesebb lesz a tanfolyam, jó formán csak vizsgázgatni kell menni!
Személy szerint helyesnek is tartom meg nem is..
Amit írtak feletem lévő hozzászoló
Én 1000cm3-ig engedném hkorhatár megkötés nélkül.
Na ez már gyilkosság lenne!
Én annó
14 évesen tettem M kategóriát
16 évesen A1
17 évesen B
18 évesen CE és korlátlan A
20 évesen TR
21 évesen D kategóriát!
Mivel minden közúti járműre van jogosítványom merem azt mondani hogy a motor egy veszélyes üzem emlékszem arra amikor én 18 évesen megcsinálhattam a korlátlan A kategóriák mivel akkor már meg volt a 2 éves vezetői engedélyem elötte.
60 kilóval 18 évesen 400 cm es Hondán vizsgázni meg gyakorolni nem volt egy leányálom!
Teljesen más a motor sokkal nagyobb oda figyelést igényel!
És persze sokkal veszélyesebb mint egy busz vagy akár egy trolibusz vagy egy autó vezetés!
Mindenkinek sok sikert hozzá!
Én támogatom a javaslatot de csak ugy ha mindenki normálisan fog közlekedni és nem az lesz hogy itt ott eltapostak egy motorost mert hullagyártást azt nem támogatom! És a donort sem!
Ezen el kell gondolkodnia mindenkinek, attól hogy olcsobb a motor fentartása annyival veszélyesebb is.. a motornál elég esni egyszer rosszul.
És meg van a baj! 21 év alatt nem adnék senkinek korlátlan A kategóriát!
Ugy jogos hogy ha valakinek van 2 éves A1 es kategóriája menjen korlátlanra 18 évesen, de azért a 125 köbcentis is elég komoly..
Gondolom senki nem MZ t fog venni hanem nagy teljesítményű 125 cm es mocikat.
Bravuroskodni nem szabad.. sajnos már előre látom hogy a motorosok balesete meg fog nőni mert menni fog mindenki mint a bolond. :S
Én pl. Mz-t szeretnék venni, mert tetszik, szocigép, és talán nem eszik annyit, mint a Cagiva Mito és társai.
Első voltam.
Na, én bevállalom, hogy pesti vagyok :-) és motorozási tapasztalatom gyakorlatilag nincs, B-s jogsim van 2003 óta, és használom is.
Munkába általában BKV-val, vagy nyáron biciklivel járok. Örülnék, ha nyáron bicikli helyett egy kismotorral járhatnék dolgozni, de képzés nélkül még úgy sem mernék felülni egy 50-esre, hogy elvileg B-s jogsival már most megtehetném. Estem már párszor bringával, nem szívesen ismételném meg egy pár-száz kilós vasdarabbal.
Szóval jó ötletnek tartom, valószínűleg élni is fogok az átképzéssel, úgy hallottam nem lesz túl drága, és gondolom pótórákat is lehet majd venni. Mert 2 óra alatt nem hinném, hogy megtanulok kismotorozni. Aztán ha meglesz az A1 jogsi, még mindig eldönthetem, hogy tényleg akarok-e venni egy kismotort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!