Egy forgalomból kivont autót mennyire költséges újra forgalomba helyeztetni?
Véglegesen, vagy ideiglenesen?
Ha véglegesen, akkor tök mindegy a pénz, nem lehet forgalomba helyezni. Ezért végleges.
Ha ideiglenesen, akkor az autó átírásakor plusz 2300 forintot kérnek majd el a visszahelyezésért, nem kell külön kérvényezni, meg semmi ilyesmi, mert ez automatikus velejárója az átírásnak.
Véglegest nem lehet.
Ideiglenest pedig gyakorlatilag ingyen, a többi költséghez mérten.
Mármint az adminisztrációt nézve. Az már más kérdés, hogy vajon az állapota igényelte-e az ideiglenes kivonást, mert pl. nem ment volna át műszakin annyira le van gatyásodva
Köszönöm a válaszokat!
Tehát a lényeg, hogy ami véglegesen ki lett vonva a forgalomból arról teljesen lemondott a rendszer bármekkora felújításon esett át.
Ami pedig ideiglenesen ki van vonva nem kerül különösebben nagy költségbe újra forgalomba állítani. Gondolom ott lesz akkor egy forgalmi vizsga is, hogy az autó tényleg alkalmas-e a közútra.
A forgalomból ideiglenesen kivont gépjármű ismételt fogalomba helyezéséért egyetlen esetben kell illetéket fizetni (2300 Ft), ha a kérelmező üzembentartó a megadott határnap előtti napra kéri.
Ha nem kér korábbi forgalomba helyezést, akkor a megadott határnapon illetékmentesen forgalomba helyezik a gépjárművet.
Ha üzembentartó váltás következik be (az új tulajdonos egyben üzembentartóvá is válik), akkor az eljárás során szintén illetékmentesen helyezik forgalomba a gépjárművet, hiszen megszűnik az előző üzembentartó kérelmének érvényessége, nincs tovább intézkedési joga a gépjárműre vonatkozóan. (Gondolom, azért van így, mert úgy is felfogható, hogy lejárt a határidő, amikor pedig illetékmentesen helyezik forgalomba.)
Viszont az átírató, gépjárműadó boldog alanyává válik.
Alapesetben egész évre az a gépjárműadó fizetésre kötelezett alanya, aki az év első napján a nyilvántartásba bejegyzett üzembentartó.
Azonban van négy kivétel. Az egyik: év közben újonnan vagy újra forgalomba helyezett gépjármű utáni adó alanya az, aki/amely a forgalomba helyezés hónapjának utolsó napján a hatósági nyilvántartásban üzembentartóként szerepel. Ilyenkor az új üzembentartó a következő hónap első napjától válik adóalannyá.
┌ Más.
Nem tudom, hogy elvi jellegű a kérdés, vagy konkrét. Úgy tűnik, hogy ha utóbbi, akkor nem tudod, hogy véglegesen vagy ideiglenesen van-e kivonva; azt meg pláne nem, hogy ha ideiglenesen, akkor miféle kivonásról van szó.
Az ideiglenes kivonás történhet az üzembentartó kérésére és hivatalból. Utóbbi kétféle okból lehet: az üzembentartó mulasztása, tartozása miatt (nem íratta át, nincs KGFB, nem fizetett meg közigazgatási bírságot, adott mértékű gépjárműadótartozást halmozott fel), vagy közterületi közlekedésre alkalmatlan műszaki állapot miatt.
Előző esetben ugyanolyan az átírás, mintha nem lenne kivonva; az eljárás során illetékmentesen, automatikusan forgalomba helyezik. Ha lejárt a műszaki, akkor nem adják át a forgalmit, és a hatvan napnál nem régebbi eredetiségvizsgálati irat sem kell. Sikeres műszaki vizsga után adják át a forgalmi engedélyt, ha van hatvan napnál nem régebbi eredetiségvizsgálati irat.
Utóbbi esetben is átírják, de nem adják át a forgalmi engedélyt, és a hatvan napnál nem régebbi eredetiségvizsgálati irat sem kell. Sikeres műszaki vizsga után adják át a forgalmi engedélyt, ha van hatvan napnál nem régebbi eredetiségvizsgálati irat. ┘
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!