Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Milyen követelményeknek kell...

Milyen követelményeknek kell megfelelni veterán vizsgán és kb mennyibe kerül?

Figyelt kérdés
2010. szept. 6. 21:54
 1/5 anonim ***** válasza:

[link]

Itt megtalálod az összes lényeges információt. Röviden összefoglalva: a járműnek meg kell felelnie a gyártáskori állapotának, nem lehetnek rajta más típusról felszerelt vagy a típuson később használt alkatrészek, nem lehet átalakítva, hanem eredeti vagy korhű alkatrészeket, technikai megoldásokat kell alkalmazni mindenhol. Ezt véresen komolyan kell venni: a gumiknak is eredeti méretűnek, sőt, eredeti szerkezetűnek kell lennie (ha egy autó diagonálgumikkal készült, akkor muzeális minősítésre illik azzal előállni), a csavarok is lehetőleg gyáriak legyenek (a 8-as csavaroknál például a '70-es évek közepéig 14-es hatlapfejet használtak) és így tovább. Ennyitől nem bukik meg az autó, de ez jól szemlélteti, mennyire kell szépnek, összeszedettnek, eredetinek lennie. Amint az a felhívásban is szerepel, nem kell restaurálni az autót, lehet az szép állapotban megőrzött gyári is, a lényeg az eredetiségen van.

A díjról csak tavalyi információkat találtam, akkor személygépkocsira 25.000, motorkerékpárra 13.000 Ft-ot írtak, az óta ez lehet, hogy változott (az éven nem voltam muzeális minősítésen).

2010. szept. 7. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos válaszodat!


Van egy '78-as Ladánk. Mind a mai napig az első és egyetlen tulajdonos (családtagom) nevén van.

Végig garázsban volt tárolva és keveset futott. Inkább csak hétvégi autónak használtuk. A 32 év alatt van benne 68e km. Sokan megdicsérték már, hogy milyen szép állapotban van. Még a krómozások is szinte hibátlanok.

Ezért gondoltam és mások is említették már, hogy el kéne vinni veteránvizsgára.

Viszont sajnos annyi változás van rajta, hogy jobb radiál gumik kerültek rá és a régi mechanikus gyújtásmegszakító helyett egy modernebb, optikai szaggató van rajta. A régivel mindig probléma volt, besültek az érintkezők. Az újjal ilyen nincs.

De akkor gondolom ez már kizáró ok.

Ja és a fényszórók halogénre lettek cserélve az eredetihez képest és van egy vonóhorog is rajta, amit nem a Lada-gyárban gyártottak.


Akkor ez így már nem fog menni... Kár. :(

2010. szept. 7. 11:19
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem kizáró ok: ha belenézel, látod, hogy 75 pontot kell kapnia a 100-ból, vagyis - jó közelítéssel - 75%-ban kell eredetinek lennie. A vonóhorog leszerelése kb. fél óra, a fényszóróbetétek cseréje még annyi sem (két új betét pedig 1000 Ft környékén beszerezhető), a gyújtás átépítése már meredekebb. A radiálgumik sem jelentenek feltétlenül problémát, mert 1978-ban már akár azok is lehettek rajta. Ha nincs rajta durva tákolás, akár még át is mehet. A lényeg, hogy szép legyen: nem lóghat a tetőkárpit, nem lehetnek púposak az ajtókárpitok, meg kell lennie minden díszlécnek és ha 1500-as, akkor a sokféle apró díszburkolat, takaróelem, krómozott dísz is a helyén legyen (pl. csomagtéri burkolatok, ajtók hosszú kapaszkodói, stb.). Ha tényleg ilyen jó állapotú, érdemes belevágni, mert ennyi még belefér a muzeális minősítésbe.
2010. szept. 7. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Annyira még nem volt időm átolvasni, amit belinkeltél. Majd este végigolvasom.

Az a baj, hogy vonóhorogra szükségem van. A halogén fényszórók is jobban bevilágítják az utat, mint a régi hagyományosak, és a gyújtás visszaalakítása miatt sem akarom, hogy rendszeresen leálljon alattam az autó.

Ezek az átalakítások mind a jobb és biztosabb üzemelés érdekében történtek.

A visszaalakítás lehet, hogy több macerával járna, mint amennyit megspórolok a biztosításon az OT-s rendszámmal.

Ami így se olyan vészesen sok, mert kb 20eFt egész évre. A kedvezményes meg valami 6e ha jól tudom.

Na mindegy... még átnézem, amit küldtél.

2010. szept. 7. 11:59
 5/5 alf ***** válasza:

az elektromo gyújtással+korabeli vonóhoroggal még átférhet!

izzókat ki kell cserélni

2012. máj. 31. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!