Milyen követelményeknek kell megfelelni veterán vizsgán és kb mennyibe kerül?
Itt megtalálod az összes lényeges információt. Röviden összefoglalva: a járműnek meg kell felelnie a gyártáskori állapotának, nem lehetnek rajta más típusról felszerelt vagy a típuson később használt alkatrészek, nem lehet átalakítva, hanem eredeti vagy korhű alkatrészeket, technikai megoldásokat kell alkalmazni mindenhol. Ezt véresen komolyan kell venni: a gumiknak is eredeti méretűnek, sőt, eredeti szerkezetűnek kell lennie (ha egy autó diagonálgumikkal készült, akkor muzeális minősítésre illik azzal előállni), a csavarok is lehetőleg gyáriak legyenek (a 8-as csavaroknál például a '70-es évek közepéig 14-es hatlapfejet használtak) és így tovább. Ennyitől nem bukik meg az autó, de ez jól szemlélteti, mennyire kell szépnek, összeszedettnek, eredetinek lennie. Amint az a felhívásban is szerepel, nem kell restaurálni az autót, lehet az szép állapotban megőrzött gyári is, a lényeg az eredetiségen van.
A díjról csak tavalyi információkat találtam, akkor személygépkocsira 25.000, motorkerékpárra 13.000 Ft-ot írtak, az óta ez lehet, hogy változott (az éven nem voltam muzeális minősítésen).
Köszönöm a hasznos válaszodat!
Van egy '78-as Ladánk. Mind a mai napig az első és egyetlen tulajdonos (családtagom) nevén van.
Végig garázsban volt tárolva és keveset futott. Inkább csak hétvégi autónak használtuk. A 32 év alatt van benne 68e km. Sokan megdicsérték már, hogy milyen szép állapotban van. Még a krómozások is szinte hibátlanok.
Ezért gondoltam és mások is említették már, hogy el kéne vinni veteránvizsgára.
Viszont sajnos annyi változás van rajta, hogy jobb radiál gumik kerültek rá és a régi mechanikus gyújtásmegszakító helyett egy modernebb, optikai szaggató van rajta. A régivel mindig probléma volt, besültek az érintkezők. Az újjal ilyen nincs.
De akkor gondolom ez már kizáró ok.
Ja és a fényszórók halogénre lettek cserélve az eredetihez képest és van egy vonóhorog is rajta, amit nem a Lada-gyárban gyártottak.
Akkor ez így már nem fog menni... Kár. :(
Annyira még nem volt időm átolvasni, amit belinkeltél. Majd este végigolvasom.
Az a baj, hogy vonóhorogra szükségem van. A halogén fényszórók is jobban bevilágítják az utat, mint a régi hagyományosak, és a gyújtás visszaalakítása miatt sem akarom, hogy rendszeresen leálljon alattam az autó.
Ezek az átalakítások mind a jobb és biztosabb üzemelés érdekében történtek.
A visszaalakítás lehet, hogy több macerával járna, mint amennyit megspórolok a biztosításon az OT-s rendszámmal.
Ami így se olyan vészesen sok, mert kb 20eFt egész évre. A kedvezményes meg valami 6e ha jól tudom.
Na mindegy... még átnézem, amit küldtél.
az elektromo gyújtással+korabeli vonóhoroggal még átférhet!
izzókat ki kell cserélni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!