Ha valaki meghúzza egy másik ember autóját mit kell tenni?
Másik kérdésem: Az elkövető kötelező biztosításból vonjàk le a javításra szánt összeget? És, ha a kötelező biztosítás nincs elég ideje fizetve (nem fedezi a kárt), akkor mi lesz? Az utána hányszorosàra emelkedik?
Csak érdeklődöm.
Betétlap és akkor azzal szépen be lehet jelenteni a kárigényt.
Nem az adott személy által befizetett díjból kerül rendezésre a kár, mert azért ez nem egészen így működik, hanem maga a biztosító fizeti ki neked az okozott kárt.
A biztosításnak, mint rendszernek nézz utána. Ez nem egy malacpersely, amiben gyűjtöd a pénzed. Fizetsz egy rizikó alapján kalkulált éves díjat. Ha kárt kell rendezni, akkor a biztosító fizet helyetted, téged meg rizikósabb kategóriába raknak.
Dönthetsz úgy is, hogy nem vonod be a biztosítót, hanem saját zsebből fizetsz.
Értem. Tehát X okoz egy kárt, neki van befizetve valamennyi összeg biztosítàs címen, és a biztosító nem foglalkozik lényegében azzal, hogy az az összeg mennyi, hanem kifizeti a kárt a kárt elszenvedett személynek?
Ha van egy kisebb kár, akkor mennyivel emelkedik meg kb az ember biztosítása friss jogosítvány esetén? 10-20-30 ezer forintokkal? És az mennyi ideig lesz magasabb? Végleg?
Igen, így működnek a biztosítások. Egészség biztosítás, lakás biztosítás is.
KGFB esetén a biztosítók bonus-malus rendszert is használnak. Ha nem okozol kárt évente 1 bónuszt mész felfelé, ami csökkenti a díjadat, ha kárt okozol, kettőt esel vissza. Ezekhez a bonus-malus fokozatokhoz a biztosítók szorzókat rendelnek, mint sok minden más rizikófaktorhoz is. Biztosítónként kis mértékben eltérhetnek.
A biztosítók ezeket a szorzókat nyilvánosságra hozzák, ez alapján vannak kalkulátorok a neten.
Pl. itt meg tudod nézni az Union díjszorzóit, amiből kiszámolják az ajánlatukat.
#4
Nem feltétlenül. A bonus-malus szorzók nem olyan nagyok. Számolni kell, megéri-e. Többmilliós kárnál általában egyértelmű a helyzet. De pár százezres kárnál is mérlegelni kell.
Sokáig alkalmazták egyébként a biztosítók a "károkozói pótdíjat" is, ami nagyon durván megdobta a biztosítás díját, de ezt úgy tudom már eltörölték. Nem volt túl tisztességes.
Link lemaradt az Union szorzókról. De itt a MABISZ oldalán fent van az összes biztosítóé. Ez csak egy példa:
A befizetett összeg nem gyűlik egy számlán vagy ilyesmi.
A biztosítónak fizetsz egy díjat, amiért cserébe vállalja, hogy 1 éven keresztül megtéríti az általad okozott károkat.
Igen, ez a díj sokszor egy koccanás javítására sem elég, de az ügyfelek nagy része nem is fog balesetet okozni, tehát összességében így is jól jár a biztosító.
Hogy kinek mennyi a díja, azt a kockázat alapján határozzák meg, a kockázat mértékét pedig az adataid alapján saccolják. Pl. életkor, lakhely, autótípus stb.
A bonus-malus rendszerrel veszik figyelembe a kártörténeted.
M4-M1, A0, B1-B10 szintek vannak. A0 az alap, minden balesetmentes ev után egyet lépsz felfelé és minden balesetokozás után kettőt visszalépsz. Ha egy év alatt 4 vagy több balesetet okozol, akkor egyből M4-be kerülsz.
Minden szint egy bizonyos szorzót jelent, ami a biztosítási díjadat változtatja.
Pl. M4-ben mondjuk 3x-osa, B10-ben mondjuk feleannyi lesz a díj az A0-hoz képest.
A kérdező privátban írt, mivel a kérdéshez kapcsolódik, bemásolom és itt válaszolok:
"Szia!
És M2-ben ez hányszorosa?
Ezen kívül ez a besorolás mennyi ideig tart? Pl valaki M2-be kerül, akkor meddig lesz ott?"
- Minden biztosítónál más, hogy melyik fokozat pontosan mekkora szorzót jelent. Meg kell nézni a díjszabást. Én csak egy példát írtam.
- 1 évig. Ha a következő évben nem okoz balesetet, akkor M01-be lép fel, ha balesetet okoz, akkor M04-be kerül.
Esetleg ha lemondja a biztosítást (pl. eladja az autót), akkor 2 év után tiszta lappal (A00) indul újra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!