Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Gépjármű visszavásárlás...

Gépjármű visszavásárlás esetén visszatér a bónusz-malusz besorolás?

Figyelt kérdés
Üdv az a kérdésem lenne, ha A00 besorolásnál okoztam balesetet tehát jelenleg M02-ben vagyok, és eladnám a kocsit, akkor visszavárásárlás után M02-ben maradnék azzal a járművel, vagy A00-ról kezdek újra? Köszönöm

2021. jún. 30. 11:26
 1/4 anonim ***** válasza:
Nem automatikus, te meg nyilván nem vezeted át, de a károkozói pótdíj maradna, az központi.
2021. jún. 30. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Tehát akkor maradnék M02-ben, jól sejtem? De ugyanez lenne pl. B10-nél is nem?
2021. jún. 30. 11:45
 3/4 anonim ***** válasza:
mondom ha nem vezeted át, akkor nem, a károkozói pótdíj az más.
2021. jún. 30. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Ez nem átvezetés kérés kérdése, hanem eltelt időtartamé. Ha nem telik el legalább két év az M02-be sorolásod után, akkor ugyanabban a gépjármű-kategóriában kötött új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást a meglévő bonus-malus besorolással lehet kötni; vagyis M02-vel. Kivétel, ha ugyanaz az üzembentartó második, vagy további gépjárműre köt KGFB-t ugyanabban a gépjármű-kategóriában, mert azok mind A00-ról indulnak. Átvezetést olyankor lehet - és érdemes kérni -, ha magasabb bonus fokozat ellenére a második A00-ról indul, és a magasabb besorolású KGFB-je érdekmúlással megszűnik (üzembentartó, tulajdonos váltás). Akkor a kedvezőbb átvezetése akár biztosítási év közben is kérhető az A00-osra, vagy később már jobb besorolásúra.

↑ 21/2011. (VI. 10.) NGM rendelet a bonus-malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a kártörténeti igazolások kiadásának szabályairól 1. § 3., 4. § (1), 4. § (4), 4. § (5)


A károkozói pótdíj nem biztos. Az biztos, hogy nem „központi”; egyetlen jogszabály sem tartalmazza. Sőt! Jó egy évvel ezelőtt kormányzati szinten felvetődött, hogy jogszabálytervezet készül, mert ez mennyiségre nézve dupla büntetés, a fizetni valót pedig drasztikusan emeli. A bonus-malus rendelet jogilag szabályozza a károkozás biztosítási következményeit. A biztosítók a károkozói pótdíjakkal mind időbeli kihatásában (megelőző 4-6 évet is figyelembe vesznek, miközben a jogszabály (bonus-malus) csak egy évet, másrészt 5-6-szoros díjakat vezettek be. Az MNB, mint főhatóság, a rendelet megjelenése előttre tervezte a biztosítási szerződések felülvizsgálatát. Biztos, ami biztos alapon, van biztosító, amelyik teljesen kivette a díjtáblázatból, a többség pedig erősen mérsékelte az összeget.

Pl.

• A CIG Pannónia érvényes díjtarifa hirdetményében nincs: [link]

• A K&H biztosítónál akkor van, ha az előző biztosítási évhez képest négy vagy több (!) bonus-malus fokozatot esik vissza: [link]

• Signal Duna érvényes díjtarifa hirdetményében nincs: [link]

Persze, van amelyik biztosító trükközik.Például, a KÖBE biztosíróról cikk jelent meg, hogy megszüntette: [link] Na, igen. Úgy szűnt meg, hogy átnevezték: „Veszélyközösségi pótdíj” lett: [link] És jól mutatja az eddigi cselezéseiket, hogy - épp itt felsorolva - előzetesen hányféleképp nevezték: „károkozók pótdíja vagy káros pótdíj vagy károkozó szorzó vagy kárelőzmény díjszorzó vagy károkozói szorzó vagy károkozó pótdíj vagy károkozói díjszorzó vagy károkozói pótdíj.”

2021. júl. 1. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!