Volga M24 papírozása Ukrajnából?
Szeretnék venni egy m24-es volgát, viszont ahogy néztem, Magyarországon esélytelen forgalomba helyezni normál rendszámmal. A határon átlehet hozni, vagy VÁM-ot és ÁFÁ-t már ott kellene fizetni? Mi ennek a menete? Németországban kaphat papírt, mert ha igen, akkor haza hoznám, rendbetenném és kimenne Németországba, kapna egy műszakit, majd kivonatás és ezután jönne haza. Ez az út járható, hogy normál rendszáma legyen? Itthon 2-szer annyiba kerülnek és harmad olyan állapotban vannak a volgák.
Az euro 4-es besorolás, vagyis, hogy ez alatt csak muzeális minősítéssel lehet forgalomba helyezni, az egész EU-ban érvényes?
Előre is köszönöm!
Euro 4-es besorolást nem kaphat, de még Euro 2-est sem. Ez unio-tagokra érvényes.
Ukrajnából kihozhatod, majd itt kell fizetni mindenféle vám, -illeték, stb..-t.
Az eredetvizsgálat lesz izgalmas. Ha azon túl vagy, a többi már ujjgyakorlat.
Szerintem az egyetlen járható út az az OT vizsga. Jó-eredeti állapotban megőrzöttet kéne nézni, amin sok dolgot már nem kell csinálni (mondjuk ez egy veteránnál kiszámíthatatlan)-tehát ne egy roncsot vegyél vagy valami udvar végéből kihúzott szart hanem mondjuk minimum egy napi használatban lévőt.
Engem is foglalkoztatott már ez a téma igazából én arra jutottam, hogy még ha sikerül is egy aránylag jó állapotúhoz hozzájutni az (ukrajnai) vételárat+ még egyszer rá kéne költeni a szállításra,papírozásra,vámkezelésre-+ javítások.
A vámot szerintem később is ki lehet rá fizetni amennyiben ot minősítés útját választod (ennek igazából utána kéne nézni-nem vagyok benne biztos).
Utolsó sorban (ha nincs lehetőség OT-ra) amennyiben sikerülne is rendes rendszámot kapnia akkor számolni kell azzal, hogy évente kemény pénzeket kéne fizetni mert környezetvédelmileg nem igazán sorolható be sehová (talán Euro 1).
De kíváncsi vagyok a fejleményekre nekem is szándékomban áll a jövőben valami hasonló gépjármű behozatala Eu-n kívülről.
Köszönöm a válaszokat, kicsit már tisztábban látom a helyzetet.
Azzal tisztában voltam, hogy a besorolása EURO 0 kb :D, viszont én azt olvastam hogy Mo.-on euro 4es besorolas alatt uzembe se helyezheto semmilyen auto, csak OT-val.
Valamint a német út, az járható lenne?
Ukrajnában meglehetősen jó állapotúak a volgák, sok rozsdamentes es igen, napi hasznalatban vannak, csak annyi a bajuk, hogy mindegyik gázos, de azt vissza lehet alakitani.
Valamint annyit szeretnék még kérdezni, hogy a vámot illetéket stb, ezeket a határon kell befizetni? Vagy van valami határidő rá? Valamint akár saját lábán is hazajöhetne?
A határon átengednének?
"Ukrajnában meglehetősen jó állapotúak a volgák, sok rozsdamentes"
Amíg képen láttad, addig igen :D
Ukrajnában élek, tudom mik vannak. Van két Zsigulim is, amik csont nélkül mehetnének OT-ra. De az nagyon nem két fillér, bár olcsóbb, mint Magyarországon. Menni is fognak, amint túl leszünk a virushelyzeten.
Érdekes egyébként, minden autó minimum dupla árban van itt, mint Mo-n, kivéve a veterán korúak. Itt még nem nagyon veteránoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!