Lehet gazdasági totálkárról beszélni, annak ellenére, hogy az autó nem szenvedett balesetet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehet, mint ahogyan krumplifőzelékről is lehet.
Csak értelme nincs. Szerintem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 Értem.
#2 Igazából kérdéses a megcsináltatása, mert 300k fölött van már benne, a kuplung már nem az igazi, szóval az a kérdés, hogy mi a következő...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem, gazdasági totálkár az, ha a javítás költsége meghaladja az autó kár előtti értékét.
De ha lenne cascód, akkor tudnád ezt, mert elmondták volna. Mivel nincs cascód, ezért totál mindegy minek nevezed. Ahogy az #1 írta, nevezheted krumplifőzeléknek is, ha jól esik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Totálkár baleset, sérülés miatt lehetséges, amiről te beszélsz az az amortizáció, elhasználódás, állapot romlás, ami szintén elérhet olyan mértéket, hogy az autót már javítani nem érdemes.
A felvázolt esetet viszont inkább tűnik "felhasználói hibának", a hibák nem lettek javítva, amikor még kisebb volt a baj, amíg működött, hajtva volt az autó - lehet ez is elfogadható hozzáállás, ha előre ha van tervezve, hogy nem szerelőhöz, hanem a bontóba kerül a vas, miután teljesen leamortizálódott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Inkább gazdaságtalan javításról beszélhetünk!
Az ajánlat is túlzó, Audik javítása sem kerül ennyibe.
Az autó teljes árában sem javítunk autót.
Bontóban, márka csoportokban nézz körül, ismerős autószerelővel megjavíttatod!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jogilag nem az, de a köznyelv használja a kifejezést arra, amikor irreális, az autó értékéhez mérhető a javítási költség.
Azért én elvinném egy megbízható szakihoz, mert kb. feléből meg fogja tudni csinálni, mint a márkaszervíz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!