Miért kössek drága kötelezőt, ha annak a kedvezményezettje nem én vagyok, hanem az ellenérdekelt fél?
Tehyük fel, hogy van két kötelező biztosítás ajánlat. Egyik 50k/év, másik 120k/év.
Miért válasszam a drágábbat, ha a kötelezőnek az egyetlen értelme, hogy valaki más pénzt kapjon?
Miért érdekem a minőségibb szolgáltatás?
Az olcsóbb és a drágább is bőven ezek felett az összegek felett fizet, mint amit az első mond...
Igazából nincs különbség, egy esetet leszámítva. Bizotítóhoz kell menni, és nem mindenféle gyanús egyesületekhez, mert ez utóbbiaknál előfordulhat, hogy bajba kerülsz akkor is, van biztosításod
Az első válaszoló nagyon okos:)
A kötelező felelőség biztosítást komoly biztosítási törvények írják elő és szabályozzák.
Mindegy melyik biztosítónál kötöd meg, mindegyiknek kötelessége a törvények álltíl előírt mértékig helytállni az okozott kár tekintetében.
pl vagyoni kár esetén azthiszem 500 millió forintig köteels a kárt fizetnia biztosított helyett...
Nem anyagi kár esetén(pl: személyi sérülés, orvosi ellátás stb...) estén ez az összeg még nagyobb!
Tehát a kérdező joggal kérdezi
Sok értelme nincs a drágább kötelezőt kináló biztosítóval szerződni.
Érdemes a legolcsóbbat megkötni!
Hogy az ellenérdekelt fél fennmaradó kárát ne neked kelljen utána saját zsebből kifizetni.
Komolyan gondoltad, hogy ha a kár 200.000,- Ft, a biztosító meg 50-et fizet, akkor a maradék 150-et a károsult nyeli be akkor is, ha te vagy a hibás...?
"Komolyan gondoltad, hogy ha a kár 200.000,- Ft, a biztosító meg 50-et fizet, akkor a maradék 150-et a károsult nyeli be akkor is, ha te vagy a hibás...?"
ez marhaság!
a biztosítót simán lehet ilyen esetben perelni, hogy fizesse ki a maradék 150-et, és nem a biztosítást megkötő embert kell.
TTomi jól leírta az összegeket, ti meg marhaságot beszéltek
Az egyetlen komoly kockázat, amit a kötelezőnél vállalsz, a biztosító likviditása. Ha csődbe mennek (pl. MÁV, ASTRA) miközben neked van futó kárügyed, elég hosszú jogi eljárás elé nézel, ami akkor is szívás, ha a MABISZ kiment téged és kifizeti a kárt. (Nekik egyébként ez a dolguk, úgyhogy erre összességében jó esély van.)
Ettől eltekintve a kgfb törvényben előírt módon fizet és bár vannak esetek, amikor nem áll helyt a kárért, ezek minden biztosítónál ugyanazok, mert még a kárérték és szabályozva van a biztosítási törvényben
Összességében nincs drága, vagy olcsó díjú biztosító, így jól, illetve rosszul szolgáltató sem. Adott személy és gépjárműve együttes adatai alapján, adott időpontban, van sokféle díjú biztosító. Nem minőséget határoz meg az, hogy számodra éppen milyen díjat kínálnak.
Az utóbbi 12 évben a negyedik biztosítónál vagyok, ráadásul most ott, ahol 12 éve is voltam.
2-5 évig olcsó (legolcsóbb, vagy közel a legolcsóbb) számomra egy-egy, aztán úgy, hogy nem okoztam kárt, érdemben nem változtak az adataim (legfeljebb, évről évre idősebb lettem), durr, a biztosítási évforduló kapcsán ajánlanak 45%-67%-os emelést. Ugyanakkor mindig találtam olyat, ahol megúsztam évi néhány száz forintnyi díjemelkedéssel.
Év elején, díjkalkulátor alapján, számomra, a legolcsóbb díjú biztosító éves díja 22 464 Ft volt, éppen az aktuális biztosítómnál. És még gépjármű asszisztencia is jár hozzá. Aztán szépen emelkedtek, volt 38 077 Ft-os és 40 352 Ft-os díjlehetőség is, bármi előny nélkül. És a csúcs: 163 800 Ft (!) volt; szintén úgy, hogy semmit sem kínáltak mellé.
Akkor az utóbbi irgalmatlanul drága? Nem. A fiamnak másfél hónap múlva volt évfordulója, és a nekem toronymagasan legdrágább díjú biztosító volt számára a legolcsóbb.
Rengeteg szempontot vizsgálnak, értékelnek, és vesznek figyelembe a díjak kialakításánál. Az olyan jellemzőkkel bíróknak, akiket üzletpolitikai szempontból kedvezőtlennek tartanak, jó magas díjat ajánlanak. Vagy sikerül ezzel elüldözni őket, vagy ha figyelmetlenek, és maradnak, akkor jól fizetnek. Azok számára, akik jellemzőit üzletpolitikai szempontból kedvezőnek tartják, alacsony díjat ajánlanak. Így aztán, megy a biztosítós jövés-menés.
Csak akkor váltok, ha durva díjjal el akar üldözni a biztosítóm. Ódzkodom a „virtuális” biztosítóktól; azt a legolcsóbbat szoktam választani, amelyiknek van a közelemben személyes ügyfélszolgálata, képviselete. Ettől még online szoktam szerződést kötni, elektronikus kapcsolattartást választok, de ha adódna valamilyen bonyodalmas, vagy sürgős ügyem, akkor tudjam személyesen intézni.
Szóval, nem tolsz ki az esetleges kárt szenvedettel, ha számodra éppen olcsó biztosítót választasz. Nem azért olcsó éppen számodra, mert „gagyi”, hanem a biztosítási elemzéseik alapján olyan jellemzőkkel bírsz, akit szívesen látnak. Lehet, hogy egy év múlva nem hiszel a szemednek, hogy milyen magas díjat ajánlanak a következő biztosítási évre. És attól „minőségi” biztosítóvá válik? Nem, csak helycserék lesznek, például, te eljössz tőlük, más megy hozzájuk, olyan, aki akkor lesz kedves számukra, üzletpolitikailag.
Köszönöm.
Ez valahol elég érdekes, hogy olcsón kezdesz, majd következő évre drágábbat ajánlanak. Pont forditva lenne a rendje.
28 éves vagyok, most fogok kocsit venni, még nem volt, 2 éve van meg a jogsim, semmi büntetés / baleset. Most nézegetem a kalkulátorokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!