Sikerült az egyik céges kocsival koccannom. Írtunk betétlapot stb. Hogyan tovább?
"...
A kötelező biztosításoknál van lehetőség arra, hogy az, az üzembentartó, aki több gépjárművet is üzemben tart, úgynevezett flotta biztosítást kössön. A flotta szerződés alapvető feltétele, hogy legalább 5 gépjárművet üzemeltessen a szerződő. A szerződő lehet egyéni vállalkozó, és jogi személy, és jogi személyiség nélküli vállalkozás is. Flottaszerződésnél a bonus-malus rendszerben való részvétel több féle képen történhet. Egyik lehetőség, hogy a flottán belül a gépjárművek besorolása az egyéni szerződésekhez hasonlóan történik. Másik lehetőség, hogy a szerződő fél díjkedvezmény ellenében vállalja, hogy kivonja a flottát a bonus-malus rendszer hatálya alól. A második megoldásnál lehetőség van arra, hogy a biztosító a háttérben vezeti a bonus-malus besorolást, és szükség esetén kiadja a kártörténeti igazolást, illetve arra is, hogy semmilyen besorolást nem vezet a biztosító, hanem flotta minden gépjárművére azonos A00 besorolást állít be. Jellemzően a biztosítók komoly díjkedvezményt adnak, ha flottabiztosítást köt az ügyfél.
...
"
Nem a saját bónuszod kárára megy.
A saját autóidra kötött KGFB díját nem érinti az eseted.
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást az üzembentartó köteles kötni és fenntartani. Biztosítási éven belüli egyszeri károkozás esetén 2 bonus-malus fokozattal sorolják vissza az üzembentartót. Azonban, ha a biztosítónak megtéríti a kárösszeget, akkor nem történik visszasorolás.
A biztosító tudomására jutott károkozó üzembentartót központi nyilvántartásba veszik. (Akkor is, ha megtéríti a kárt.)
A biztosítók jó része, de nem mindegyik, eltérő mértékben növeli az üzembentartó által fizetett díjat, ha a megelőző 3-5 évben, szerződött üzembentartóként kárt okozott; egy részük akkor is, ha megtérítette a kárt; ez saját díjtarifájuktól függ.
A céges autónak nyilván nem te vagy az üzembentartója, nem te kötöttél rá KGFB szerződést; így téged azoknál az autóknál, amelyekre üzembentartóként te tartasz fenn KGFB szerződést, semmit nem jelent a károkozásod.
Gondolj bele! Ha olyan autót, aminek az üzembentartója vagy, amire ezért te kötöttél KGFB szerződést, valaki más vezeti, olyan, aki semmilyen járműnek sem üzembentartója, KGFB szerződése sincs, és kárt okoz, akkor őnála mit tehetne a biztosító? Emelné a díját, ami nincs? De ha van is más autóra KGFB-je, akkor is téged sorolnának vissza, ha nem térítenéd meg a kárösszeget, és ha olyan biztosítónál tartanál fenn, kötnél szerződést, amelyik károkozói szorzót alkalmaz, a te díjad nőne emiatt. Az a biztosítótól független, hogy teneked hogyan téríti meg a károd az autóddal másnak kárt okozó; önként, peres eljárás kötelezettjeként, vagy sehogy.
De miért kéne megtérítened a kárt? Ezért van rajta a biztosítás.
Kamionosként egy általam okozott kárnál sem kellett semmit fizetnem, ezért van biztosítás rajtuk.
Miért kéne megtéríteni a kárt? Egy cég nem fog belehalni ha kicsit megnő a biztosítása.
Főleg nem várható el, hogy ha 20 milliós mercibe koccansz akkor fizesd ki a 2 milliós javítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!