Szelepbeégés kompresszióértékből megállapítható-e?
Van egy Renault Megane-om (1.4), aminek remeg az alapjárata, a kipufogó durrog, plusz motor gyújtás kihagyás hibakódot dobott be a számítógép valamelyik nap. A trafók, gyertyák, szívósor tömítés nem rég volt cserélve, ezektől nem javult meg.
Alapjáraton csinálja a remegést. Gáz adásra kisimul.
Amennyiben kipufogószelep beégésem az van kompresszióméréssel megállapítható? Mennyinek kellene lennie az értéknek egy egészséges motornál, valamint egy olyannál aminek esetleg valami gondja van kipufogó és vagy szívó szeleppel?
Van egy olyan mérés is ami hasonlít a kompresszió méréshez hogy LEAK DOWN TESZT.
Lefújást lehet vele merni és megállapítani hogy melyik szelep, hengerfej tömítés vagy dugattyú probléma van-e.
Az eljárás a következő,
Minden hengert külön kell mérni, úgy hogy szelepváltásnál a dugattyú a felso holtpontra kerüljön, pontosan! Le kell fixálni a főtengelyt hogy ne forduljon el!
A gyertya nyíláson át kb 6-7 bar nyomást kell biztosítani.
Ehhez a legjobb egy erre kidolgozott 2 mérőórás szerkezet.
Az egyik a bemeno nyomást méri, a másik a %-os lefújást. Kb 15% normális, ha több, hallgatni kell hova megy a levegő.
Ha a karterba - dugattyú
Ha a kipufogóba - kipufogó szelep
Ha a légszűrőházba - szívószelep
Ha a vízbe - hengerfejtömítés
megpróbálok ide egy linket betenni hogy lásd milyen ez a mérő szerkezet.
Sok szerencsét!
Egy jó motor kompressziója ~ 12 bar = 175 psi
és mértem már ~ 4 bar-t = 70 psi is amelyik meg mindig üzemelt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!