Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gáz a lízingelt autó?

Miért gáz a lízingelt autó?

Figyelt kérdés

Valamelyik nap volt itt egy kérdés, ahol a kérdező nem értette honnan van az embereknek itthon pénze drága autókra.

A válaszolók egy része kb azt írta, hogy “cégként lízingelik, úgy könnyű” meg “hitelre van, így nem nehéz”.

Na most mi a baj azzal ha valakinek cége van és lízingel egy autót? Vagy akár magánszemélyként hitelre veszi?

Aki egy drága autó törlesztőjét fizetni tudja az annyira “csóró” csak nem lehet. Most néztem egy autóhitel kalkulátort, ha 5 évre 10 millió forintnyit felvesz valaki akkor kb havi 200.000 forintot kell törlesztenie. És akkor “csak” 10 millióról beszéltünk, egy Passat ára. Drágább Audi, Bmw, Merci simán 15-20 millió és még mindig nem a csúcskategóriánál járunk.


Szóval miért lenne könnyű hitelre drága autót venni? Már 10 millió esetén is egy viszonylag jó fizetésnyi összeget be kell fizetni törlesztőnek.

Amit pedig abszolút nem értek, hogy ha valakinek cége van akkor miért “könnyű” ha cégautóként tartja? Meg “az nem az ő kocsija hanem a cégé” oké, de a cég meg az övé. Itt ne keverjük azzal aki a munkahelyétől kap céges autót, az más tészta.


Szóval mi a gond a hitelre vett és/vagy cégautóként tartott autókkal?



2019. júl. 7. 19:21
1 2
 1/12 Koplárovics Béci ***** válasza:
42%
Irigykednek, hogy nekik nincs. És még le is pontoznak.
2019. júl. 7. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
69%

Ha hitelre veszed az autót, akkor a jövőbeli jövedelmedet költöd el. Tehát a jövőben rosszabbul fogsz élni, mint most. Ha most tegyük fel valami felsőfokú végzettségi munkát végzel Budapesten, és keresel havi nettó 700 ezret, akkor a 10 milliós autó megvásárlása után már csak 500 ezret fogsz. Ennyivel csökken az életszínvonalad, a jövőben rosszabbul fogsz élni emiatt.


"Aki egy drága autó törlesztőjét fizetni tudja az annyira “csóró” csak nem lehet."

Azért havi 200 000 ezer nem valami sok, ennyit Budapesten felsőfokú végzettséggel gond nélkül ki lehet csengetni. Viszont abban a pillanatban, hogy a 10 millás autóddal kigurultál az autószalonból, az autód értéke kisebb, mint a tartozásod => a vagyonod jó eséllyel negatív. :-)

Meg ha hitelből veszed a 10 milliós autót, akkor jó pár millióval drágább, mintha egyben kifizetted volna az árát...

Szóval, aki autót hitelre vesz, az szimplán hülye.

2019. júl. 7. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Alapvetően egyetértek és ez nagyjából így is van. Viszont azért írtam, hogy nem “csóró” aki kitud fizetni 200 ezret havi törlesztőe (és minden másra is jut), mert ehhez ahogy írtad felsőfokú végzettség, jó munkahely és jó eséllyel Budapest kell. Na hány ilyen ember van az országban? Relatív sokan vannak az biztos, de a 10 milliós lakossághoz képest elenyésző lehet ezen emberek száma. Az mindenesetre biztos, hogy egy átlagos fizetésből nem lehet havi 200-at törlesztőre költeni, plusz fenntartani az autót, plusz megélni. Ezért írtam, hogy valószínű jól él aki 10 milliós autót tud hitelre venni.

És akkor 10 millió még csak egy kicsit felszerelt A4-es Audi ára.


Illetve a cégként lízingelt autóval mi a baj? Miért “nem az övé hanem csak a cégé?”. Mármint értem, hogy működik, tudom hogy a cég nevén van, de mi ezzel a baj? Miért “gáz” ha van egy cégem és annak a cégnek van a néven egy autó amit én mint tulaj használok? Miért nézik ezt le azzal szemben aki saját nevére vesz autót?

2019. júl. 7. 20:12
 4/12 anonim ***** válasza:
76%

azért gáz a lizingelt autó, mert ha napról-napra él a lízingelő, akkor ez a kölcsönzési forma bukta...

Még kisebb cégnek is vékony jég...

2019. júl. 7. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Cégként egyáltalán nem gáz a lízingelt autó.


pl:

[link]


[link]


Cégként valóban könnyebb és egyszerűbb, de ez miért gond? Egy egészséges gazdaságban sok a nyereségesen működő kis- és középvállalkozás. Lízinghez meg plusszos mérleg kell. MInél több lízingelt cégautó vna a piacon annál jobb,nem? : D

2019. júl. 7. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

"Ezért írtam, hogy valószínű jól él aki 10 milliós autót tud hitelre venni."

A jól él relatív. Lényegesen rosszabbul él, mintha nem vett volna 10 milliós autót. :-)

Valóban nagy a különbség Budapest és a vidék között, egy Borsod megyei kis faluban dolgozva nyilván sokkal nehezebb 10-20 milliós autót venni, mint Budapesten.

Én havi 200-nál bőven többet rakok félre havonta, mégsem érzem szükségét egy drága autónak, főleg nem hitelből. :-)


Amúgy szerintem pont kevésbé gáz a céges lízing, mint aki hitelre megveszi és utána hónap végén csak májkrémes kenyérre futja. Nekem rengeteg ismerősöm van, akinek hitelből vett Mercije és Iphone-ja van, de hónap végén már nem jön velem sörözni, mert már "hónap vége van és nincs úgy pénze", hanem majd hónap elején...

2019. júl. 7. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Koplárovics Béci ***** válasza:
61%

"Ha hitelre veszed az autót, akkor a jövőbeli jövedelmedet költöd el. Tehát a jövőben rosszabbul fogsz élni, mint most. Ha most tegyük fel valami felsőfokú végzettségi munkát végzel Budapesten, és keresel havi nettó 700 ezret, akkor a 10 milliós autó megvásárlása után már csak 500 ezret fogsz. Ennyivel csökken az életszínvonalad, a jövőben rosszabbul fogsz élni emiatt."


Ez annyira blabla szöveg. Igaz, természetesen, csak baromság. Persze, gazdaságilag kevesebb pénzed lesz. Persze, ha keféled a filléreket, akkor így is van. Csakhogy amikor megveszel egy újabb autót (mint amire amúgy éppen akkor futná), akkor viszont van egy jobb érzésed. Igen, többe fog kerülni, ez valóban tény. Ugyanankkor legalább már megvan és a tiéd. Aki sosem vesz semmit, az nyilván nem fogja ezt sosem megérteni.


Ugyanakkor persze lehet azt mondani, hogy spórolj. Persze, lehet így is. Az emberek nagyon nagy része viszont erre képtelen. Ha van fölösleges pénze, elkölti valami kisebb értékű (neki) jó dologra. Viszont ha megjön a csekk (jó, 21. század: elviszi a bank a pénzt csoportos beszedéssel), akkor nincs olyan, hogy azt elköltöd.


Point 3: egy öreg szakad autó kerül mondjuk 500 ezerbe. Simán megveszi az ember csak a másfélmilliós önerejéből. Aztán rákölt havonta átlag 40-50 ezret, merthát elég öreg, ezt-azt mindig cserélni kell. Vaaagy befizeted az 500-at egy 2 millás autóba, ami feleannyi idős (tegyük fel, hogy ki tudod választani azt, amivel a legkevesebb szívás lehet), és ráköltesz 30-at törlesztőre+havi átlag 20-at szervízre, mert mégiscsak kevesebbszer kell költeni rá. Persze ha a fenti módon teszük a fillérekkel, akkor pluszba vehetjük az esetleges alacsonyabb fogyasztást, ugyanakkor mínuszba a drágább teljesítményadót és a magasabb avulást. Ugyanakkor egy feleannyi idős autóban ülünk. És hát azért csak jobb érzés egy vasaló Swiftben ülni, mint a papír-Swiftben.

2019. júl. 7. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
66%

Autót venni, kivéve ha ezzel keresi a kenyerét az ember, alapból pénzügyi bukta, mivel csak viszi a pénzt.

Egyszer él az ember, és ha normálisan gondolkodik akkor megengedhet magának olyan úri huncutságokat is mint az új autó. Mondjuk egy átlag nettó 250-es fizetésből egy 5 milliós autó a jelen lehetőségek mellett bőven vállalható. Olyan alacsony a THM sok helyen a fix kamatozásra is, hogy jobban megéri 5-7 évre bevállalni azt a 25-30 ezer forintot, mint egy használt, 20 éves éves, önerőből megvehető autóra elkölteni ugyanannyi pénzt. Az új autónak sok előnye van, garancia akár 10 évig, alacsonyabb fogyasztás, az első években szinte kizárható a meghibásodás, tudja az ember hogy használták... a hátránya az értékvesztés, de egy 5 milliós autónál amit 10-15 évig megtartanak annyira nem számít.

A legfontosabb viszont a tudat, egy kis boldogság a monoton mindennapokban az, ha munka után beül az ember a szeretett és vigyázott új autójába.

2019. júl. 7. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
80%
azért gáz a lízingelt autó,mert nem a tiéd!Fizeted évekig,kopik alattad,veszti az értékét és a végén mikor a nevedre kerül lesz egy öreg kocsid és csak kiszórtad a pénzt az ablakon,aztán belegondolsz,hogy csak a te számításaid esetén kidobtál kemény két milliót az ablakon(12*200000=2400000,2400000*5=12000000,tehát két millát buktál),ja arról meg ne is beszéljünk,hogy ugye egy új kocsit szervízbe kell hordani és egy nagyobb német kocsira ránéznek a szervízben és még hozzá se nyúltak,de már százezer,és azt se felejtsük el,hogy,ha összetöröd akkor is ki kell fizetni.Én most is azt mondom lehet csak egy 19 éves ótvar e46-tal járok,de mindig nyugottamban ülök bele,nyugottabban fekszek le és nyugodtabban élek,mert tudom,hogy,ha valami megkotlik elmegyek a bárdiba vagy a bontóba és otthon összeszerkesztjük fillérekből,tudom,hogy nem bukok milliókat,tudom azt,hogyha összetöröm elbontom a p*csába és szinte semmit nem bukok,és már maga az megnyugtató,hogy a saját ülésembe fingok bele nem a bankéba,és tudom,hogy megigérhetem a gyereknek,hogy holnap elviszem valahova,mert tudom,hogy reggelre nem viszi el a bank a kocsit a ház elől.Szerintem ezen el kell gondolkozni és mérlegelni kell!
2019. júl. 8. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
70%

A céges autóra járó adókedvezményt igénybe venni, majd az autót magáncélra használni egyszerűen lopás, és a vállalkozásokat segítő állami támogatással való visszaélés.

Kamatra autót venni a pénzügyi butaság jele, kivéve, ha az autó közvetlenül pénzt termel (tehát nélküle nem tudnál dolgozni). Szintén a pénzügyi butaság jele prémium autót venni úgy, hogy nincs nagy felesleged egyéb dolgokra, jövőbeli tervekre, nyugdíjra félretéve (amiből meg tudnád venni az autót hitel nélkül). Hogy egy pénzügyileg buta ember honnan szed össze havonta 200 ezres törlesztőt, azt joggal érzik a többiek igazságtalannak.

2019. júl. 8. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!