Miért nem lehetséges az elektromos autókban az akkumulátorokat több részre osztani?
Nem.
Hogy feleznéd meg? Fele feszültségnél, és a két fele sorba lenne kötve ózem közben? Akkor ugyanakkora árammal lehetne tölteni mindkét felét, fele feszültséggel.
Ha a két félpakk párhuzamosan lenne kötve, akkor meg a töltőfeszültség maradna, de a töltőáram feleződne (fele annyi cellát kéne tölteni egy-egy fél-pakkban).
Nem az energia átvitele volt a gond eddig sem, hanem az akkuk hűtése, és töltőáram-tűrése. Egy óránál rövidebb villámtöltésnél már nagyobb áram folyik az akkun keresztül, mintha maximális sebességgel autóznál hegynek föl, telepakolva.
Most is egy csomó kis cellát töltesz, csak a töltésvezérlő elosztja az áramot és kiegyenlíti a töltöttségüket az akkumulátor csomagon belül. Ha a kapacitás miatt kérdezed, akkor nincs különbség egy 100%-os 10 kWh-s meg egy 50%-os töltöttségű 20 kWh-s akkumulátor között, semmit nem nyerne vele az ember.
Sőt, ami klasszikusan gond szokott lenni az pont a csúcstöltés - azaz 80-90%-ig villámtöltés során fel lehet tölteni az akkumulátort, de a töltés utolsó szakasza mindenképp lassabb lesz (különböző kémiai okai vannak), vagyis egy csomó kis, független vezérlésű akkumulátorcsomaggal pont, hogy rosszabbul járna a felhasználó.
Kezdjük ott, hogy az elektromos autóban nem "egy nagy aksi" van, hanem több száz (ezer?) akkumulátor cella, aminek a töltését egy saját vezérlő végzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!