Közösségi autókról mit tapasztaltok?
Mol limó, Greengo
Használod?
Mikor éri meg használni?
Te miért vágtál bele?
Saját autó helyett vagy mellett használod?
Mennyire könnyű szabad kocsit találni?
Én gyakorlóautónak használom. Tavaly lett meg a jogsim, és mivel nincs saját autóm, mol limón szoktam frissen tartani a vezetési tudásom.
Szerintem amúgy nem túl jó, mert ha dugóba kerülsz elég frusztráló érzés, hogy akkor is pörög a 77 ft/perc. Illetve belvárosban elég nehéz olyan parkolóhelyet találni, ahol legálisan le tudod rakni. Ráadásul én külvárosban lakom, szóval még villamosoznom meg 3-mas metró pótlóznom kell, hogy beérjek a limo zónába ahol vannak a kocsik.
Nekem friss jogsim van. Pénzem saját autóra sem megvenni, sem fenntartani nincs. Ezért merült fel a gondolat. Néha azért lehet hasznos.
Gyakorló autónak érdekes gondolat, mert ugye ezek elektromosak. Nekem például pont a sima váltós autóval való elindulás megy a legnehezebben. Azt biztosan nem tudom vele gyakorolni.
Az ár nézőpont kérdése. Regisztrálni ugye csak egyszer kell. A havi 1 ezres díj nem lehet gond. A többi meg csak akkor van, ha tényleg használom. Én csúcsidőben autóval a belvárosba csak akkor mennék, ha fizetnek nekem érte.
Eddig jól el voltam a tömegközlekedéssel. Ezután is el leszek vele. Csak néha kiegészítésnek lenne jó, szinte luxusból.
A perc alapú díjazás hátránya, hogy ösztönöz a gyorshajtásra.
Egyébként a mi lakótelepünk vélhetően zónán belül van, mert szoktam látni a környéken parkoló mol limókat és greengokat is.
Mondjuk nem tudom friss jogsival mennyire lehet használni. Én amikor néztem, akkor minimum 1 éves jogosítvány volt a kritérium. Szóval mire használhatod addigra lesz tapasztalat jó eséllyel.
Azt sem hiszem, hogy nagyon gyorshajtásra ösztönözne, hiszen 5-10 percet tudsz maximum spórolni az meg kb 500-1000 forint pluszt jelent.
„Maradok a saját autónál. Az a biztos. A közösségi autó azoknak jó, akik nem törődnek vele, beül, használ, otthagy, oszt jónapot.”
Te meg másokkal nem törődsz. Például a budapesti emberekkel. A város élhetetlen a levegője, a zaj és a dugók miatt.
szerintem annak jó aki nem sűrűn használn (ha lenne sajátja). Tehát aki pl. alapból kerékpárral, gyalog, motorral, busszal egyebekkel közlekedik, de néha mégis szüksége lenne autóra, és pl. nem taxit akar hívni. Lényegében nincs probléma parkolás esetén sem, de azon sem kell idegeskedni, hogy meghúzzák az autót, míg nem vagy ott.
Arról nem is beszélve, hogy ha sokan ilyennel közlekednének, nem lenne annyi parkoló autó, jobban forognának a járművek. Mert most ugye az van, hogy pl. egy autó ott áll mondjuk 8 órát a parkolóban a munkahely közelében. Na most egy ilyen közösségi autónál (car-sharing) az idő alatt sokan mások is igénybe vehetik, addig sem a felületet foglalja az utcán. Ha sokan ilyennel közlekednének, csökkenthető lenne a parokolóhelyek száma...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!