Most fogok motort venni mert meg lett a korlatlan jogsi, es en 125cc spormotort akarok venni de mindenki azt ajanlja hogy csak 600 tol felfele vegyek, velemeny?
Az a mindenki akkor még nem vezetett 600 vagy afölötti sportmotort, max valamikor a 80-as években.
Mostanság 120 LE körül van egy olyan. Tapasztalat nélkül nem ajánlom, nagy eséllyel fogsz vele balesetezni, elcsúszni.
Ugyanakkor a 125-öt is túlzásnak érzem, túl gyenge. Szerintem kezdj egy 250-essel vagy 300-assal, sokkal barátibb, kedvesebb a kezelése, nem fog akarni megölni, mint mondjuk egy 600-as.
4 éve motorozok, 3. motorom 86 LE. Voltam már egy csomó vezetéstechnikai tréningen és sokfele jártam több motorral. Mostanra érzem úgy, hogy magabiztosan tudnék vállalni egy 600-as sportmotort, aminek valszeg sose használnám ki közúton a képességeit.
Sokkal nagyobb élmény egy kisebb motornak kihasználni a határait, mint egy nagyobbal a határok közelébe sem kerülni. Vagy ha tapasztalatlanul egy 600-as határainak közelébe mész, akkor az szinte olyan, mintha besétálnál egy oroszlán barlangjába. Vagy meghalsz, vagy nem, attól függ, hogy az oroszlán mikor evett utoljára és épp milyen hangulata van.
Cserébe kis 300-ast idő után tépheted, határai mentén mehetsz, ami sokkal nagyobb mosolyt csal az arcodra, mint egy 600-asnak a markolatát 1/4-ig tekerve rettegni a kanyarban, amikor észreveszed, hogy szűkül az ív.
Azért is veszélyesebb egy 600-as, mert sokkal érzékenyebb a gáz, kisebb mozdulatokat igényel, ami gyakorlás, ugyanez igaz a fékre is, sokkal érzékenyebb. Mondjuk van egy szép hosszú kanyar, jössz ki belőle, picit odatekered és huss, máris kiment a hátulja, amit kezdőként nem fogsz tudni korrigálni. Egy kisebb motornak nem annyira érzékeny a gázadagolása, sokkal elnézőbb az ilyen típusú hibákra. Továbbá kg-ra is nehezebb a nagyobb, ami szintén akkor baj, ha hirtelen kéne reagálnod valamire.
Azaz véleményem szerint ne 600-assal kezdje, ne nagyobbal, de ne is 125-össel. Vegyél egy 250est, mondjuk a kis Kawa Ninja, vagy abból a 300-asat (ami egy fokkal komolyabb), használd pár évig, amíg a Hungaroringen már 600-asokat előzgetsz vele.
Olyanról is lehet hallani persze, hogy valaki 600-assal kezd, és semmi baja nem történik, de ez a ritkább. Nagyon sok videó van a youtube-on ilyen esésekről, vagy egyéb sztorizgatás.
Ő pl. 2szer esett el, mindkettő elkerülhető lett volna, tapasztalatlanságából adódott:
https://www.youtube.com/watch?v=A-RIecEqG8Q
Itt is elég jól elmagyarázza, érdemes végignézni. Hallod, ahogy 6:50-nél felpörög a motor, ha ott elengedte volna a kuplungot, valszeg bokorban vagy kocsi oldalában végzi. 14:10-nél látod milyen pici, finom mozdulatokról is van szó. Végül el is esik, mert a fékeket hirtelen markolja meg.
https://www.youtube.com/watch?v=e-qdBbazx0o
Ezt is érdemes elolvasni:
Talán egyik legjobb videó ebben a témában:
600 vagy feletti? Végülis van 600 feletti ami nem megy úgy mint egy 600as sport de kinézete olyan.
Hondának is nemrég jött ki egy 650ese ami nem éri el a 90lóerőt sem.
minden esetre ha sportmotor akkor inkább max 600ccm mert afelett már nagyon sok lenne kezdeni.
Még naked stb oké lenne azokból is inkább a kb 8-10évesek mert pár éve már az 1000es nakedek is brutál erővel bírnak.
szóval ha már most bízol magadban és beválálnál egy komoly motort akkor az inkább max 600ccm legyen sportmotorból.
Gyanítom akik meg aztmondták 600felettit vegyél nincs egyiknek sem 750 vagy 1000res sportmotorja.
Azért egy Aprilia RS125 vagy Cagiva Mito 125 messze nem olyan gyenge motor, hogy ne lehetne kezdeni vele. Főleg amelyik 40-43 lóerő környékére van húzva.
Ha még nem motoroztál, ez a kettő amit írta, igen csak tudna meglepetést okozni. Én pl egy RS125-el megjártam Olaszországot, 2 személlyel mentünk végig. Autópályán elég rendesen szedte a papucsait, egyetlen hátránya hogy oda vissza bevert több mint 500 liter benzint, meg 11 liter olajat, de ezen felül egy kegyetlen jó és elég erős motor.
De pl kereshetsz egy Rotax 257-es blokkal szerelt Aprilia RS250-et is. Ez pl tipikusan az a motor ami pályázás alkalmával hülyére veri a kezdő 600-as ficsurok mezőnyét. Nem egyszer sikerült letörni a csipájukat.
Legyen 600-as géped kezdésnek, de ne rajoskodni akarj vele, hanem megtanulni motorozni, és kezelni érezni a motort.
Én mai napig azt mondom, hogy a kétütemű 125-öt vagy 250-et kár kihagyni, persze nem ilyen MZ meg ETZ kelet német csodákra értem, hanem Aprilia Cagiva Honda Yamaha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!