Az "A" kategóriás jogsihoz 10 órával többet kell vezetni, mint az A2-höz. Ez miért van így?
Ennyivel nehezebb vezetni a 35 KW-nál nagyobb teljesítményű motort? Esetleg szigorúbb a vizsga? Vagy az A2-őt sem valószínű, hogy lerakom 16 órából?
Motoros jogsit szeretnék, jelenleg csak B és AM kategóriás van.
"Ne akarj azonnal a nagygépre ülni,főleg ne sportra."
Nem az a célom, hogy nagyon nagy motort vezessek, hanem hogy a nyaralásokon tudjak bérelni motort. (Mivel barátnőmnek semmilyen jogsija nincs, így az nem játszik, hogy bérlek két AM-el vezethetőt) :-). Az előző két nyaralásnál nagyban megkönnyítette volna az életünket, ha van legalább A1-es jogsim.
De az erősebb motor nem gondolom, hogy nagyban befolyásolná a vezetés nehézségét. Nem azért akarok jogsit, hogy 200-al egykerekezzek az autópályán :-)
#5
Ha elmúltál 24, érdemes A jogsit szerezned, hiszen ha esetleg utólag mégis elkezdenél aktívabban motorozni, egy idő után kelleni fog valami 35 kW fölötti motor. Illetve nem sokkal drágább az A, mint az A2.
"De az erősebb motor nem gondolom, hogy nagyban befolyásolná a vezetés nehézségét"
Nehezebb vezetni. Nagyobb teljesítmény miatt finomabban kell kezelni a gázt, mert ott ahogyan húzod, úgy fog pörögni a kerék, nem olyan, mint mondjuk egy 125-ös, ahol folyamatosan padlógázzal gyorsíthatsz és semmi baj nem történik. Én 125-ös után 650-esre ültem (48 LE), hazafele 2szer estem el majdnem. Egyszer kigyorsításnál reflexből padlógázt tekertem, ami miatt elkezdett elúszni a hátulja, illetve megállásnál nem stabilan tettem le a lábam. Valószínűleg nagyobb a motor cc is, azaz nehezebb a motor, ami kanyarokban, alacsony sebességnél, váratlan, vészhelyzetnél nagyon megnehezítheti akárki dolgát, főleg egy kezdőét. Ha véletlenül rátekered a gázt (mondjuk belekapazkodsz, vagy lassú sebességnél szűken kanyarodsz balra), ki fog pörögni a hátsó kerék, el fogsz esni tapasztalat híjján. Vagy 1 kerékre állsz, és akkor is eleshetsz. Utassal még trükösebb, mert hátrébb van a súlypont, kevesebb tapadás van elöl a legtöbb motornál.
"Esetleg szigorúbb a vizsga? Vagy az A2-őt sem valószínű, hogy lerakom 16 órából?"
Nem szigorúbb a vizsga, ugyanazt kell csinálni A2-nél, mint A-nál, csak nehezebb lesz az előbb leírt dolgok miatt.
Ha sokat robogóztál, akkor menni fog 16 óra alatt, ha nem, akkor nem biztos, de lehetséges.
Ha keveset motoroznál, csak nyaralásokkor, akkor nem ajánlom az utast. Egyrészt te sem tudsz tapasztalatot gyűjteni, ha csak évente néhányszor motorozol párszáz km-t, másrészt a barátnőd sem fogja tudni, hogy hogyan kell utasként viselkedni, te sem fogod tudni elmagyarázni neki, mert te sem tudod még az elején. Ezt úgy írom, hogy 3 év alatt tizenpárezer km-t motoroztam utassal a legkülönfélébb körülmények között.
Fontos, hogy egyedül 100%-osan magabiztos legyél, mielőtt utas ül mögéd, mivel ha alapból nem vagy stabil, utassal még nagyobb szenvedés, még nehezebb, miután még jobban alkalmazkodnod kell a motor viselkedéséhez.
Kicsit olyan, mintha úgy akarnál zsonglőrködni 4 labdával, változó szélirány és szélerősség mellett, hogy előtte 3 labdával gyakoroltál, szélcsendes helyen.
Én 2 opciót látok a számodra, ha minimalizálni szeretnéd a baleset lehetőségét.
1) csináljon a barátnőd is B-s jogsit és gyakoroljatok 50 köbcentissel, külön-külön. Így ha elmentek nyaralni bárhova, tudtok bérelni kis robeszt. Érdemes elmenni vezetéstechnikai tréningekre.
2) Csináld meg a jogsit, vegyél egy 250-es motort, közlekedj azzal párezer km-t, aztán már vállalhatsz utast külföldön, ismeretlen környezetben is.
És egy A1-es jogsival vezethető kicsi robogó is ennyire nehezen irányítható utassal?
Mert az olaszoknál egy csomó tinilány simán elvezette úgy, hogy mögötte ült valaki.
Egy A1-es még jobban megérzi a súlyt.
Nem azt mondtam, hogy utassal lesz nehéz, hanem hogy tapasztalatlanság miatt lesz nehezebb utassal, mint egyedül. Azok a tinilányok azt szokták meg, valszeg több éve robogóznak. Egy robogót könnyű vezetni alapból. Nincs súlya, az is lent van, nem kell váltani, kuplungolni. Ez mind-mind könnyűvé teszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!