Ugyanolyan teljesítményű, márkás izzók között van érdemleges különbség a tapasztalataitok szerint?
Főleg arra gondolok, hogy vannak különféle fantázianevek, egyiknél azt mondják, hogy +150% fényerő, másikra azt, hogy ultra hosszú ideig bírják, a harmadiknak vmi színe van. Gondolok itt night breaker laser, megalight, megalight ultra, eco stb fantázianevekre.
Egyik 1500 forint, másik 6000. Tényleg ennyivel jobb a 6 ezres?
Parasztvakításnak nevezik a jelenséget.
Egy időben dolgoztam az egyik ilyen fényforrásgyárnak, ugyanazt adtuk el sima dobozban, mint T-betűs márkanév alatt.
Aztán adtunk el felárral olyan lámpát, amit nem homokoltunk (nézz utána mi az), ettől olcsóbb lett. Ráírtuk, hogy élvezze a kristálytiszta fényt. Vették a barmok, mint a cukrot.
Egyébként azt gondolom, mindenki megfizeti azt, ha szunyókált a szakmunkásban a heti 1 természettudományi órán. Ha nem vagy képes katalógus adatokat lekérdezni, értelmezni és számokat összehasonlítani, megérdemled, ha a márkás terméket veszed.
Ez nem a 6000 forintos termékről szól, ez a szunyókálásról szól.
Igen, az emelt fényerejű izzó tényleg emelt fényerejű, nem lehet reklám célból akármit rákamuzni a csomagolásra. Aki sokat vezet éjszaka annak megéri, az átlag autósnak aki évi 10-15.000 kilométert autózik és azt is főleg nappal megfelelő az olcsó izzó is.
Az izzó élettartama két dologtól függ. Egyrészt statisztika, amit részben lehet tervezni magas munkaórára, de részben véletlenszerű is (egy 1000 munkaórát bíró izzó is elpattanhat 300 óránál, de átlagban tényleg ki kell bírniuk a tervezett élettartamot). Másrészt a jármű elektromos rendszerének függvénye. A mai autóknál ezzel már nem szokott gond lenni, de ha valaki valami régi típusba berakja a leggagyibb olcsó akkumulátort, jól megpakolja a hálózatot fogyasztókkal (autó hi-fi, telefontöltő, hűtőtáska, stb.) és amúgy gyárilag sem volt egy csúcs konstrukció ott biztos pattogni fognak a túláramtól az izzók, tök mindegy milyen eco vagy más feliratos cuccot vesz valaki.
A kettes válaszadó em sokat ért a szakmáho, az egyszer szent. De egészen biztos vagyok benne, hogy sok fszságot elolvasott.
Az izzószál - mely lassan teljesen elavulttá válik - ismeri a fizikát. Növelheti a nyomorult kettese a fényerejét 10 százalékkal, de feleződik az élettartama. Szívesen megvitatnám a dolgot, de dilettánsokkal és reklámnézőkkel csak pénzért vitatkozom.
Próbáld ki! 6000Ft nem olyan őrült nagy összeg egy autó össz fenntartásához képest, amit az ember nem engedhet meg magának egyszer az életben.
Nekem halogén fényszórós saját autóm még nem volt, csak xenon és led. A xenonosban cseréltem már fényforrást emelt fényerejűre. Nem volt ég és föld a különbség, de árnyalatnyival szerintem erősebb, kontrasztosabb lett a fénye. De igaz, hogy xenonnál ahogy elöregszik a cső, úgy csökken a fényereje. Lehet hogy csak ezt láttam sz új csővel a régihez képest. Halogénnel nincs tapasztalatom.
De jó lenne, ha a feltett kérdésre válaszolnátok...
Ki mondta, hogy ki akarom egyáltalán próbálni? Csak érdekelt, hogy van-e különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!