Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudnátok írni véleményt az...

Xdzsolt kérdése:

Tudnátok írni véleményt az opel astra k autóról?

Figyelt kérdés
Érdekel az autó és szeretném vélemények alapján jobban "megismerni"! Ha valaki, aki használja is ezt az autót és írna egy véleményt az nagyon értékelném! Lehetőleg a 2016-2019 model érdekelne!

2019. jún. 27. 08:55
 1/5 anonim ***** válasza:

Nekem ilyen van, 2018-as, biturbós, innavation felszereltségi szinttel + azon felül is pár dolog (led-mátrix fényszóró, holttérfigyelő, napfénytető, stb.)

Most dolgozom, nincs sok időm hosszabban írni, de később írok tapasztalatot.

2019. jún. 27. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nos, akkor ahogy ígértem:

Nem vagyok egy nagy Opel fanatikusa annak ellenére, hogy Opelról váltottam Opelre. 2018-ban egy 13 éves sokat futott H Astra utódját kerestem. A H-val nagyon meg voltam elégedve. Valami hasonló autót kerestem, modernebb kiadásban. Sok típus szóba jött, de végül a K Astránál kötöttem ki. Ennek két fő oka van. A beltér, műszerfal szerintem nagyon jól eltalált, nagyon szép. Az elnagyolt, össze-vissza kidudorodó, plasztikus formák, amiből a mostani divat szerint kiáll középen egy tablet nekem nem igazán jön be. Itt pedig szép harmonikus minden, a központi kijelzőt is jól beleintegrálták a műszerfalba. A helykínálatra sincs panaszom, nagyon tágas az utastér, hosszabb út után sem összetörve száll ki belőle az ember. A másik fő ok az ár-érték (tudás) arány. Az konkurenseknél, ami olcsóbb vagy nincs pl led-mátrix fényszóró. Vagy ha van, akkor jóval drágább. Ugyan azzal a tudással, felszereltséggel milliókkal lett volna drágább egy konkurens modell. Így hiába nézegettem más autókat (főleg Volvo V40 és Mazda 3, Golf VII volt komolyabban képben) mindig a K Astrára lyukadtam ki, mint legjobb megoldás. Az enyém ahogy írtam 2018-as. Eddig szűk 1,5 éve / 30.000km óta használom.

Ami tetszik:

- 160 lóerős motor, ami sokkal lendületesebben viszi a kasznit az előző autómhoz képest, pedig az sem volt lusta. Fogyasztásban kicsit sikerült még faragni.

- Napfénytető. Nyilván ez feláras extra és direkt kértem bele, hogy valamivel mégis más legyen mint a két generációval régebbi, ami nekem volt.

- Kényelmes, tágas utastér. Az ülések minden irányban állíthatóak (ez is feláras, de az alap ülés sem vészes.)

- Szép nagy, átlátható, nem túlbonyolított érintőképernyő, szép műszerfal, korszerű megoldásokkal (AndroidAuto, CarPlay).

- Led-mátrix fényszóró nagyon klassz, ahogy a fénycsóvában kitakart szembe jövő autót és aktívan leköveti. Szerintem ez az egyik olyan dolog ebben az autóban, ami miatt érdemes megvenni.

- Az on-star szolgáltatás is jó dolog. Ma még nem minden autóban érhető el hasonló. Viszont ez a szolgáltatás rövidesen meg fog szűnni, ezért újonnan nem biztos, hogy megéri kérni.


Ami nem tetszik:

- A ledes fényszórónak van egy típushibája. Az eladott példányok 70-80%-ában szintezésre hibát dob. Garanciában először ezt újraprogramozzák, majd ha marad a hiba, cserélik a lámpát. Ha a hiba garancián túl jön elő, akkor több százezer forintos kiadás a fényszórócsere.

- Egyéb apróságok, amik áldozatul estek a gyártó spórolásának.: még a legmagasabb felszereltségi szintnél sem teleszkópos a motorháztető felnyitása, míg 13 évvel ezelőtt ez megoldott volt ugyan ennek a típusnak az elődjénél. A kesztyűtartóban nincs világítás. A biztonsági öv magassága nem állítható. A kartámasz magassága szintén fix, nem állítható.

- Az utastér burkolatai tapintásra jó minőségűek, mégis hol itt, hol ott néha zörög, rezonál valami, ami eléggé idegesítő, főleg egy fiatal autónál. Ez azért is szembetűnő, mert alapjában véve nagyon csendes autó. A motorhang, menetzajok nem jönnek be túlságosan.

- A led-mátrix vakítóan fehér, kontrasztos fénye hosszú távon nekem jobban fárasztja a szememet. Egy xenon fényszórónak sokkal kellemesebb, diffúzabb a fénye, hasonló fényerő mellett.

- A holttérfigyelő rendszer esőben nagyobb sebességnél a felvert víz miatt fals jelzéseket ad, villog mint a rarácsonyfa.

- A parkradar elöl-hátul folyamatosan aktív, így pl egy piros lámpánál állva ha egy gyalogos átsétál, a frász jön rám, mert elkezd visítani.


Ezek persze csak apró hiányosságok. Összességében én nagyon elégedett vagyok az autóval. Keveset fogyaszt, nagyon jól megy. A watt-rudas futómű is kellően stabil, mégis viszonylag komfortos. Voltam vele vezetéstechnikai tréningen is a Hungaroringen. Abszolút jól teljesített ott is az autó. Nyilván a felsőbb kategóriában vannak sokkal jobb gépek, elfogultság nélkül a helyén kell kezelni. De az árát szerintem megéri.


Nem tudom melyik motorral tervezed venni. az 1.4 turbó benzines az egyik legkeresettebb. Erről tudni kell, hogy kezdetben voltak vele LSPI gondok. Többször volt szoftverfrissítés is a motorvezérlőre. De égül az új olajjal (Dexos 1 gen 2) sikerült kiküszöbölnie a gyártónak a problémát. Így annyira nem kell ettől sem félni.


Ha van valami konkrét kérdésed a típussal, ha tudok szívesen válaszolok.

2019. jún. 27. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Először is szeretném megköszönni a kommentben leírt véleményed! Elég sok hibáról olvastam ezért is érdekelt egy ilyen tipusú autót használó ember véleménye!

Én egy Opel Astra K 1.4 150 lóerős best változatban gondolkodom. Viszont még lenne egy kérdésem!

Olvastam egy olyan fajta "hibáról",hogy amikor az illető kanyarodni készül egy nagyobb sebeséggel, akkor az autó automatikusan fékezni kezd,és azt írják hogy elég irritáló! Neked csinál ilyet az autód, ha igen akkor kisebb sebességnél is ezt csinálja ? Ahol olvastam ott az is írták, hogy lehet az ESP-vel van a gond, de én inkább valami opeles biztonsági kütyüre gyanakszom.

Válaszodat előre is köszönöm!!

2019. jún. 27. 18:26
 4/5 anonim ***** válasza:

Őszintén szólva én még nem is hallottam ilyen hibáról. A sajátomnál még nem tapasztaltam ilyet. Talán egy dolgot tudok elképzelni, hogy kanyarban a ráfutás gátló nem érzékeli jól a kanyart, így a szembe jövő forgalmat úgy érzékeli a kanyar miatt, hogy egy sávban vagytok, neki akarsz menni. De a ráfutás gátlónak menüben állítható az érzékenysége. Mag talán az is, hogy csak jelezzen, vagy jelezzen és ha nem reagálsz akkor automatikusan fékezzen is.

Az 1.4-es 150 lóerős az LSPI kiküszöbölése után úgy tudom viszonylag problémamentes motor. Annak idején tesztvezetésen ilyennel mentem, mert ilyen tesztautó volt az adott szalonban. Ez is elég jól megy, benzineshez képest kb 2500-as fordulattól kifejezetten nyomatékos. Én mivel sokat járok hosszú utakon autópályán, végül azért maradtam a dízel mellett.

2019. jún. 27. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönjük a sok sok jó tanácsot és a kommentekre szánt időt! Holnap fogunk majd menni a márkakereskedésbe szóval jól jött ez a sok informacio! További szép napot!!
2019. jún. 28. 09:58

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!