Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire biztonságos az első...

Mennyire biztonságos az első és a hátsó tengelyen eltérő mintázatú abroncsot használni?

Figyelt kérdés
Nyári gumit szeretnék várásolni, de az előző idényből maradt még 2 ami hátra tökéletesen megfelel. Szeretnék venni 2 darab ugyanolyan méretű abroncsot, de azt a típust már nem forgalmazzák. (175/65 r14 a méret). Tehát ha a méret megegyezik, akkor vehetek eltérő gyártójú abroncsot előre ill. hátra? Mennyiben változnak a menettulajdonságok? Nem használom az autót versenyzésre, meg semmi ilyesmi, csak sima kényelmes autózásra. köszi előre is
2010. júl. 9. 12:52
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
0%
19:58 ha azt tanultuk hetedikben akkor gondolom csak helytálló nagyrészt. tehát egetverő különbség biztos nem lehet. Amúgy meg belőlem hamarabb lesz államelnök minthogy te mérnöki diplomát kapj.
2010. júl. 9. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

BME 300 fős évfolyamából a legjobb 20 között vagyok, és 1 év mulva végzek :)

nem azért mondom, hogy dicsekedjek.

de nem akarok vitázni veled, ha valaki hülye és makacs egyszerre, felesleges.

2010. júl. 10. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
Tudod mit? Elfogadom amit írsz. csak mutass egy weboldalt ahol ez le van írva. Ennyit kérek.
2010. júl. 10. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:

mivel egyetemi jegyzetet nem tudok mutatni, mert jelszavas, röviden összefoglalom a szélesebb gumi előnyeit, és hogy hogyan is függenek az erők.

a lényeg az, hogy a tanult súrlódás elméleti, ugymond tükörsima felületekre vonatkozik. ezzel szemben a gumi makroszkopikus képén látható, hogy nem sima, felülete egyenetlen, kis barázdák állnak ki belőle. ugyanígy az aszfalt is. ezek a kis egyenetlenségek köszönhetően a gumi jól deformálhatóságának összetapadnak, és úgy kapcsolódnak egymáshoz mintha egy fogaslécen forgatnánk egy fogaskereket. nyilván ha szélesebb a "fogaskerék", nagyobb erőt lehet átvinni rajta. Tehát ha két tökéletesen sima felület lenne az aszfalt és a gumi, valóban neked lenne igazad, nem számítana a felület.

továbbá azért sem mindegy, hogy mennyi a hasznos felület, vagyis a valóban egymással összeérő felület, hisz a kátyúk, buckák stb miatt mindig változik a találkozó felületek nagysága. nyilván ha szélesebb gumi, ez nagyobb lesz. a gumi igénybevételének sem mindegy a szélesség/ felület.

az ugynevezett feszültség alap képlete azt mondja ki, hogy a feszültség az erő és a felület hányadosa. ha az erő nem változik, és csökken a felület nyilván nő a feszültség. ez azt jelenti, hogy a vékony gumi, ha csak makroszkopikus méretekben, de könnyen húzó/csavaró/nyíró/hajlító (ezek részben összefüggésben állnak egymással) feszültségének határára ér, így ott makroszkopikus szakadások jöhetnek létre, gondolom te is érzed, hogy ott sem lesz megfelelő a tapadás.


remélem érthető, és számodra is elfogadható amit irtam.

ha nem, várom a kontrát.

2010. júl. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
Abszoolút érthető, köszönöm, hogy elmagyaráztad. Ment a plusz :)
2010. júl. 10. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:
Nem gondoltam volna hogy eme feltételezésemen így összefogtuk vitatkozni...De úgy látom tudományosan alátámasztva is nekem van igazam pedig csak józan paraszt ésszel gondolkodtam...A kifejtést én is köszönöm,legalább már tudom mit beszélek..:)
2010. júl. 13. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:

Rekontra...:


"......és úgy kapcsolódnak egymáshoz mintha egy fogaslécen forgatnánk egy fogaskereket. nyilván ha szélesebb a "fogaskerék", nagyobb erőt lehet átvinni rajta."

- Van egy kritikus határa, amikor hiába fokozzuk a szélességet, ha kevés a tömege a fogaskereket LEFELÉ szorító erőnek.

Arányban kell maradni a tömegnek és a szélességnek, különben több hátránya, VESZÉLYE lesz, mint előnye.


Szubkontra?

2010. júl. 14. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

nincs szubkontra részemről :) igazad van, de nem is volt benne az említett mondatban sem, hogy nincs igy :) csak annyit mondtam, hogy számít a súrlódó felület nagysága ilyen esetben.

természetesen nem azt akartam kifejezni, hogy a Daewoo Matizra 285/30 as gumit kell rakni :P

2010. júl. 14. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:

KORREKT vagy, talonban marad az adu, mint ellenérv pl...:

aquaplaning.


Matizra 285/30 as gumi kaffa csak ballaszt súlyt sem árt kalkulálni...

Értelmetlenül nő a rugózatlan tömeg, stb., stb...


Maradok tisztelettel, köszi a választ.

2010. júl. 15. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!