Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire biztonságos az első...

Mennyire biztonságos az első és a hátsó tengelyen eltérő mintázatú abroncsot használni?

Figyelt kérdés
Nyári gumit szeretnék várásolni, de az előző idényből maradt még 2 ami hátra tökéletesen megfelel. Szeretnék venni 2 darab ugyanolyan méretű abroncsot, de azt a típust már nem forgalmazzák. (175/65 r14 a méret). Tehát ha a méret megegyezik, akkor vehetek eltérő gyártójú abroncsot előre ill. hátra? Mennyiben változnak a menettulajdonságok? Nem használom az autót versenyzésre, meg semmi ilyesmi, csak sima kényelmes autózásra. köszi előre is
2010. júl. 9. 12:52
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
13:45 ös vagyok. Még nem is hallottam olyanról, hogy valakinek ezt megnézték, vagy büntették volna. De ha megállít, akkor biztos,hogy nem a gumijaidat fogja nézegetni.
2010. júl. 9. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:
köszi, de én úgy tudom és neten is mindenhol azt írják, hogy csak a szerkezet legyen azonos (általába már radiál) a mintázatnak nem kell.
2010. júl. 9. 14:18
 13/29 anonim ***** válasza:

A mintázatból sehol semmilyen hátrányod nem lesz,

nincs is rá szabály. (Csak amit Te is találtál a szerkezetre vonatkozóan.)

2010. júl. 9. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
Semmi gond nem lesz...De tényleg jogos hogy hátra kell a jobb profilmélységű abroncs....szóval ha újat veszel azt tedd hátra...Nekünk Elől Continental van hátul pedig Fulda...A hátsó szélesebb mint az első hogy jobban tapadjon...elől 205--hátul 225 Eddig soha nem csúsztam meg vele..
2010. júl. 9. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek! szervizbe rakják fel mert felnin kell cserélni, majd mondom nekik, de biztos értenek hozzá! köszi!
2010. júl. 9. 17:03
 16/29 anonim ***** válasza:
24%

"A hátsó szélesebb mint az első hogy jobban tapadjon"

Mi az összefüggés a szélesség és a tapadás között???

Újabb fizikazseni... Általános iskola 7. osztály...

2010. júl. 9. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
Minél szélesebb a gumi, annál nagyobb felületen ér a földhöz, és annál nagyobb a surlódó felület, ami előre hajtja az autót...
2010. júl. 9. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
0%
Úgy látom te se sűrűn látogattad a fizikaórákat! Igaz, hogy nagyobb a felület, de az egységnyi felületre jutó nyomóerő ebben az esetben kisebb. Tehát a tapadási erő FÜGGETLEN a tapadó felületek nagyságától. Ha függene tőle a tapadás, akkor minden kocsi alá 20 kereket raknának...
2010. júl. 9. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

istenem... azért mert 7. osztályban belédverték, hogy S= "mű"*m*g, szerinted ez a képlet igy mindig helytálló?

kérlek a súrlódások levezetése egy kellemes jópár oldalas integrálos levezetés, ahol bezony kiderül, hogy mégiscsak összefügg a felülettel a súrládás( ez esetben a tapadási súrlódási erő). de gondolom a kúszásról sem hallottál, az sem teljesen mindegy.

azért, mert megtanultad pl 7. ben, hogy a rugó megnyulásával arányos az erő, a valóságban nem ugy van. a fizikazseni


egy mérnök

2010. júl. 9. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
Vedd már észre magad! Szerinted az erősebb autók alá miért nem rakják be a suzkukik 13"-os 155-ös kerekét? Talán, mert csak pörögne egy helyben a kerék?
2010. júl. 9. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!