Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VÍZKÁROS AUTÓval mi a teendő?

VÍZKÁROS AUTÓval mi a teendő?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Sajnos vízkár (árvíz) érte az autómat (Opel Astra G 2006), az utastérbe is befolyt, az ülés aljáig ért a sáros víz. Beindítva nem volt akkor és azóta sem, elektromos berendezések működnek!


Mi a teendő ilyenkor?

Kérem szépen, aki tud segíteni az írjon!


Köszönöm szépen!



2019. jún. 24. 10:19
 1/6 anonim ***** válasza:

A motor valószínűleg túléli, ha nem szívott vizet. A kerékcsapágyak talán túlélik. Az utastérből mindent fémig kiszednék (ülések, szőnyegek, kárpitok) és szárítanám jól szellőző helyen.

Vagy pedig bontó, ha nem éri meg a vesződséget! Vannak benne használható alkatrészek bőven.

2019. jún. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Kimosni, veretni sterimobbal és aztán kifog az száradni.
2019. jún. 24. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Próbáld kideríten, hogy a motorba jutott-e víz.

Néz meg a légszűrőt és annak a teljes rendszerét, csak akkor próbáld indítani, ha teljesen biztos vagy benne, hogy a motorba nem került folyadék.

Sajnos a fizika egy elég furcsa dolog, ami szerint a levegővel ellentétben a folyadékot nem tudod összepréselni, ha pedig mégis megpróbálod akkor egy pillanat alatt alakítasz ki a motorból pár láda fémhulladékot.

2019. jún. 24. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Azt írta, hogy az ülések aljáig ért a víz. A levegő beszívó nyílás általában fent szokott lenni a motorháztető alatt közvetlenül. Tehát jó eséllyel oda nem jutott víz. Vagy ki lehet szárítani rendesen, vagy nem. Az csak egy dolog, hogy ha valahol bent reked a víz elkezd korrodálni. Engem inkább az aggasztani, hogy ha berohad mondjuk a szőnyeg, kárpit, vagy az ülés szivacsa, az irtó büdös lesz akkor is ha kiszárad. Azért írtam, hogy ami mozdítható ki kell venni hogy gyorsabban száradjon. Ha elektromos csatlakozókba befolyt a víz, az nem biztos hogy azonnal fog gondot okozni. Az érintkezőkön megindulhat a korrózió. Az oxidréteg pedig egy idő után, lehet hogy évek múlva fog hol itt, hol ott furcsa kontakthibákat okozni. Persze nem 100%, hogy gond lesz vele, de ezek után fokozottan meg van rá az esély. A visszamaradó sáros trutyit se lesz egyszerű teljesen kitakarítani. Pl a küszöbborítás alatt futó kábelközegből minden homokszemcsét kiseperni nem lesz egy élvezet. De az is lehet, hogy alapos, kitartó munkával és egy kis szerencsével nyoma sem lesz.
2019. jún. 24. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Úgy van ahogy a 4-es írta. Közvetlen bajtól nem kell félni - esetleg egy szervizben nem árt megemelni és alánézni, hogy nincs-e valahol (féltengely, gömbcsukló) szakadt gumiharang ami alá bement az iszap, mert az hamar ki fog nyíródni.


A bajok később kezdődhetnek, amikor elkezdenek a víz alá került csatlakozók korrodálni, de ez sem törvényszerű - volt egy kollegám aki valami árverésen megvett egy olyan autót, ami előtte kormányig vízben állt, aztán utána 10 évig használta gond nélkül.

2019. jún. 24. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Semmi baja azért a legszurot szedd le vizes e de nem lesz. Üléseket karpitot szedd ki szárítás napon nyitott ajtokkal.


Rakd össze és használd boldogan.

2019. jún. 24. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!