Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyikre tegyemre a vizsgát?...

Melyikre tegyemre a vizsgát? Motorra vagy kocsira?

Figyelt kérdés
Melyikre könnyebb letenni? Illetve melyik az olcsóbb? (A1 vs. b)

2019. jún. 21. 06:09
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
köszi 10
2019. jún. 22. 13:20
 12/17 anonim ***** válasza:

Ezt csak te tudod. Támpontot tudunk adni esetleg.


Nekem van mindkettő, B volt először, majd A2, majd A.


A1 picit olcsóbb, mint a B. Egy A1-es motor fenntartása szintén olcsóbb, mint egy autóé, ha hasonló kategóriáról beszélünk. 125-ös kb 3 litert fogyaszt 6-8 helyett (ami mondjuk egy kis suzuki vagy opel), éves kötelező biztosítás meg adó összesen kb 10 ezer forint, cserébe autóra akár a 5-8-szorosa is lehet. Ez sok mindentől függ persze, kor, lakóhely első körben. Egyéb költségek is változóak lehetnek, pl ha fizetős helyen parkolsz kocsival. Motorral járdán ingyenes.


Általában elmondható, hogy egy megbízható 125-ös motor olcsóbb, mint egy megbízható (kezdő)autó, mivel csak 2 féktárcsa, kevesebb fékbetét, kevesebb olaj, léghűtés, 1 henger, kevesebb szelep, kevesebb alkatrész stb.


Mindenféle tapasztalat nélkül A-ra nehezebb letenni a jogsit, mivel sokkal több dologra kell figyelni, illetve ha az utakon vészhelyzetbe kerülsz, motorral nehezebb dolgod van, főleg amikor még tapasztalatlan vagy, esetleg baleset esetén (életváltoztató) sérülés esélye nagyobb, halál esélye szintúgy.


Ha sűrűn lakott városban használod, motornak megvan az előnye, hogy időt tudsz vele spórolni, buszsávban elmehetsz, autók között is (bizonyos körülmények között), cserébe nyáron megsülsz, esőben megázol, hidegben fel kell öltözni, csúszhat az úttest a legváratlanabb helyeken. Ezeknek is megvan a szépségük, el kell fogadni a velejáró hátrányokat. Főleg ha túrázni mész, sokkal közvetlenebb élmény (illatok, szagok, hangok, szél, körülötted nincs kasztni, mai zavarná a kilátást).


Motornak van még olyan hátránya ezeken kívül, hogy drága a védőfelszerelés, anélkül pedig még veszélyesebb. Illetve a legtöbb 125ös motor nem megy 100 km/h fölött, ami miatt autópálya, autóút veszélyes, de még egy sima főút is akár, pici emelkedő esetén máris csak 70-nel mész, néha tolnak le, nem vesznek figyelembe, veszélyesen előznek.


Akármilyen kocsit veszel, nem lesz gondod esővel, széllel, meleggel, autóúttal, pályával, biztonságosabb statisztikailag.


Hosszú utakra a 125 nem annyira alkalmas, főleg nem utassal. Voltam vele túrázni utassal, ráadásul Tátrán is keresztülmentünk, de nem ideális. Azaz ha haverokkal mennél, csak kocsi jöhet szóba. 125-ös motor egyedül jó, főleg városban.


Ha csak azt veszem figyelembe, amit írtál, B-t ajánlom. Könnyebb letenni, drágább, de cserébe kompromisszum mentes, kényelmesebb, praktikusabb a legtöbb esetben.


Ez a véleményem annak ellenére, hogy nekem csak motorom van. A családban van több autó, ha nagyon kell, azok közül szoktam egyet elkérni.


A motorozás nem való mindenkinek, és főleg nem akkor, ha csak ilyen szempontok alapján választasz, analitikus logika irányából megközelítve. A kérdésedből látszik, hogy abszolút nem való neked a motor hosszú távon (egyelőre) :)

2019. jún. 22. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

#12 ez mind igaz egyedül azzal nem értek egyet hogy egy 125 ös nem megy 100 nál jobban, ha kicsit többet költünk egy jobb motorra és erősebbet veszünk akkor azzal lehet 100-110 es utazó tempót kihozni csak okosan kell megoldani az áttételezést végsebessége meg 130-140 is lehet, egy ilyen motor 400 ezer körül kapható.

én meg nem ajánlanám a léghűtésest mert nagyon könnyű dugóban vagy pirosnál megsütni (tapsztalat)

2019. jún. 23. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
#12-13 köszönöm szépen a válaszaitokat. :)
2019. jún. 23. 16:50
 15/17 anonim ***** válasza:

#13

Egy 4 ütemű nem fog soha kényelmes 110-es utazót tudni, max óra szerint :) 15 LE-ből egész egyszerűen nem tudsz többet kihozni. Nekem GPS-szel 90-es tempó tűnt tarthatónak vízszintes úton azzal a 2 db 125-össel, amit próbáltam. Esetleg egy CBR vagy R125 tud 100-at, mivel ott a légellenállás kevesebb. Viszont az se lesz "kényelmes" a testhelyzet miatt.

2019. jún. 23. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

gyors lemértem gps-el és tényleg 98 volt nem 106, ebbe bele sem gondoltam


beta rr 125 lc

2019. jún. 24. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Jaja :) Nekem is hasonló supermotom volt először. Egyszer mentem óra szerint 120at, ami valszeg 110 volt, de komoly lejtőn és behajolva. 130-140et sose fog tudni egy átlagos 125-ös 4 ütemű :) Max 2 ütemű vagy pedig erőteljesen átalakított. Mondjuk valami GP motor, az akár 200-zal is tud menni. MotoGP történetében 250 km/h volt a max sebesség 125-ös motorral (1996, Valentino Rossi).
2019. jún. 24. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!