Nők hatalmas autókkal?
Üdv!
Megfigyeltem, hogy azokat a kategóriájú autókat amiket 10 évvel ezelőtt jólmenő vállalkozók, esetleg alvilági figurák (azaz többségében férfiak) vezettek, azokat ma már inkább fiatal, kisgyerekes anyukák.
Gondolok itt a Q7-es Audira, X3-X5-X6 BMW (mostmár van X4 de az 10 éve még nem volt). Nagyobb Mercedes Suv-ok. És természetesen Porsche Cayenne.
10 éve egy nagy fekete X5-ösben vagy egy őszeshajú vállalkozó ült, vagy egy kétjatós szekrény méretű kopasz “vállakozó”. Elég volt csak elmenni egy nagyobb konditerembe, az ottani hangosan telefonáló “egyszerre használok 8 gépet” típusú emberek ilyenekkel parkoltak.
Ma pedig bármelyik nagyobb városban ha járok és látok ilyen autókat 10-ből 8 alkalommal 20-30-40-es nők vezetik. Néhány éves Cayenne-ben szinte mindig nők ülnek, X4-es BMW-vel férfit szinte nem is láttam, a fehér Q7-es meg kb “női autó” lett.
Miért alakult ki a nőkben vonzalom az ilyen nagy autók iránt? Korábban a “kis cuki” városi autókat részesítették előnyben. Fiat500, Ford Ka, VW New Beetle stb. A prémium márkákból is a kisebbeket, 1-es bmw, A1-2-es Audi, vagy A class Merci.
Ha ezeket nagyrészt nők vezetik akkor a fentebb leírt férfiak ma főként mivel járnak? Milyen autót vesz egy jólmenő 50-es üzletember és milyet a nagydarab “megoldjuk okosba vállakozó”?
Hisz üzletemberek és alvilági figurák azóta is vannak, valamivel közlekedniük is kell, miket vesznek főként ha nem a nagy SUV-okat?
Engem nem érdekel ki, hogy és honnan szerzi rá a pénzt. Biztos van olyan nő, aki kitartott esetleg prostituált és ilyet vezet. De biztos van olyan aki rendes végzettséggel rendelkezik, esetleg cégtulajdonos. Például jólmenő ügyvédként simán megengedhet magának ilyet egy 40-es nő.
Ami inkább furcsa nekem, hogy ez 10 évvel ezelőtt a vállakozó és komolyabb bűnözői réteg autója volt, zömében férfiakkal. Azóta pedig sokkal kevesebb férfit látok ilyen autókban. De nyilván nem tűntek el sem a vállakozó se a bűnöző férfiak... mit hajtanak most ők? Szedanokat, esetleg coupékat vesznek?
"Ha ezeket nagyrészt nők vezetik akkor a fentebb leírt férfiak ma főként mivel járnak?"
Általában drága sportautókban látom őket (BMW, Merci), szinte soha sem 'hatalmas' autókban, inkább hosszú és luxusabb autókban.
Ma már elcsépelt ez városi terepjárózás pár évig menő volt és valóban a Range Rover, Audi meg Bmw volt a csúcs, jó nagy felnikkel, persze akiknek ezek már régebben is elérhető volt az már ezeket lecserélte, Porsche-ra meg hasonló sportos de komoly autókra.
Itt Borsodban is csak a kis hülye belépő szintű bűnöző körnek van 6-8 milliós használt bmw vagy merci, addig míg nem érik őket utol, akkor külföldi autókkal üzletelő cigány banda telephelye előtt néha ott áll valamelyik maffiás merci fejenként 14 milliós értékűek :) Közben meg amikor épp valami bohócnak oda adják hogy menjél intézkedni azt sem tudja merre nézzen a beltérben :D
A látszat csal, ügyvédi iroda előtt állt egy hófehér terepjáró, és az a nő aki beszállt majd elhajtott vele, az a saját irodája, erre jó az google kereső :)
A valóság viszont továbbra is az hogy lehet valaki bombázó két gyerekes nő, ha nincs havi szinten milliós bevétele, márpedig aki egy 6-os gran coupe-t vezet, az biztos nem havi 300-ból él, és lemond mindenről csak hogy a kocsira jusson, ezt senki ne gondolja ezekről :)
A fiat500 most sláger, szinte amit eddig láttam csak szép csajok vezették, akik lehet jól keresnek, de nem annyira hogy attól komolyabb kocsit hajtsanak.
A prémium kategóriákból meg olyanok választják a legkisebb modell palettát, akiknek a közepes már megfizethetetlen.
Itt Miskolcon van Ford Mustang, AMG, Porsche, Bentley, és egy Maybach-ot szoktam látni egy szétgyúrt 190 magas vágott arcú csávónál, szóval még kitudja mi minden. Persze nyilvánvaló hogy ezeknek a nagy része csak lízing lehet, hisz ha öregszik a modell akkor fogja cseréli egy másikra, csak itt nagyban mennek ezek. Aki igényes az nem 15 éves modellbe fog beülni hanem max 2-3 éves kor a határ.
Viszont aki nem ül bele más használt szarjába, és úgy megbolondul hogy egyik hétről a másikra szalonból kihoz egy 20-30 milliós autót az durva, főleg hogy nem munkából vagy vállalkozásból lett rá pénz :)
Ennek a változásnak van valami konkrét oka is? Vagy ez csak egy divathullám, hogy a korábbi “vállakozó autó” most “női autó” lett és a vállalkozók átültek a szedánokba, sportautókba?
Én is inkább a nagyobb szedánokban látom ezeket a férfiakat, 5-7-es BMW, E-S Class Merci, A6-A8 Audi. A fiatalabbak, kevésbé pénzesek megveszik a 3-as BMW, A4-es Audi, C-s Merci kategóriát. Kicsit visszafogottabbak vesznek egy VW Passatot.
Csupán az okát keresem, hogy most jelenleg miért az alacsonyabb autókat részesíti előnyben ez a réteg.
4-es, jól látod tényleg sok ilyen autó szaladgál.
Persze én sem úgy értettem a kérdést, hogy 10 év alatt nem cseréltek autót, hanem ha 10 éve 2009-es X6-ost hajtott, akkor most miért nem 2019-es X6-ost, Q7-est hajt, és miért mondjuk 2019-es 5-ös BMW-t?
Na meg Budapesten látni, relatív sok Masertit, Porsche Panamerát és egyéb inkább sportos autókat. Mustangból meg nagyon sok van, szinte naponta többet is látni az újabb generációból, persze nem is kerül annyiba mint egy 7-es BMW.
Nőknél is van amikor szakmájukból, munkájukból kifolyólag megengedhetnek maguknak ilyen autókat, de azért sok olyan is van aki reggel lerakja a gyereket az oviban aztán vásárolgat, elmegy ide-oda, de gyakorlatilag nem dolgozik vagy ha mégis annyi pénzből egy kisautó se nagyon jönne ki.
Amit még látni szoktam, vannak ilyen ismerősök is. A férfinek van egy jólmenő, nagy cége és a felesége/barátnője kap ott egy munkakört és ott dolgozik. Természetesen megszakadni nem kell, segít az adminisztrációba, ha esetleg ért hozzá akkor a könyvelésbe. De ha nem a tulaj felesége lenne akkor ilyen munkakörben kb egy 10 éves Swiftet tudna fenntartani nem a legújabb luxus városi terepjárót.
A lízing pedig szerintem is érthető. Cégeknek tudtommal jobban megéri lízingelni egy autót mint egybe kicsengetni érte 20-30-40 millió forintot.
"Nőknél is van amikor szakmájukból, munkájukból kifolyólag megengedhetnek maguknak ilyen autókat"
Bizony, vannak ilyen munkák ;)
"Ennek a változásnak van valami konkrét oka is? Vagy ez csak egy divathullám, hogy a korábbi “vállakozó autó” most “női autó” lett és a vállalkozók átültek a szedánokba, sportautókba?"
A szaporodás az oka - akik akkor a kitartottak voltak és az anyósülésen ültek a jól menő vállalkozó mellett felcsináltatták magukat, s most ők az anyukák.
Ha jobban megfigyeled, a nők 99%-a kisebbrendűségi komplexusban szenved.
Mint ahogy férfiaknál is a 150 centis, 8 centis qkis figurák.
Legjobb, amikor elkezdenek versenyezni az utakon, szerintem olyankor élveznek ezek egy nagyot.
Valahol le kell vezetni a sok szpás okozta agytrösztöt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!