Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 126p-m már 6. éve áll egy...

A 126p-m már 6. éve áll egy fészerben. Akksi nincs benne. Hatalmas por, szöszmösz mennyiség rakódott rá. Milyen előkészítéseket célszerű tenni, az újbóli beindításához, használatához?

Figyelt kérdés

Feltételezem, hogy néhányan írnátok azt is hogy akksi... :)

De inkább a komolyabb válaszok érdekelnének. Felhasználható a benne lévő, annak idején teletankolt üzemanyag? A tömítőgyűrűk, szimeringek cseréje? stb



2018. szept. 27. 11:16
 1/8 veterán vas ***** válasza:

Mit zavar, hogy az üléseken vagy karosszérián mennyi falevél vagy tyúxar ;) található?

Kézzel átforgatod, kidobod a levegőszűrőt, megnézed az "összes" gyertyát, aztán van-e benne olaj, benzin, ékszíj, akku bele és köszörülhetsz.

Indítás után minden kiderül......

2018. szept. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem egyszerűbb és olcsóbb traileren elvinni a bontóba, mint a saját lábán?
2018. szept. 27. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Kérdés, mi a szándékod?...ha autóként szeretnéd használni még egy ideig, szét kellene szedni, kitakaritani, átmosni a motor alkatrészeit, cserélni, amit kell, összerakni, és csak utána használni.

A 6 év állás előtt sem volt már fiatal, lényegében már hobbi autóról van szó, amiről te sem tudod, hogy milyen állapotban van (lerakódott olajsár a motorban, tönkre ment tömítések, elszennyeződött szűrők, elfolyt, vagy koszos folyadékok, stb) - ki tudja, ha te nem?

2018. szept. 27. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Bence_ ***** válasza:
Olajat cserélnék benne.
2018. szept. 27. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Siman inditsd be. Kesz. Akksi bele es start. Komolyan, nem kell bonyolitani.


Ha kicsit bemelegedett ovatosan par kor, ha meleg az olaj csereld le.


Ha valami hibas lesz ugyis eszreveszed.

2018. szept. 27. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

A benzint mindenképp engedd le. Frissel próbálkozz.

A karburátort is pucold ki. Legyen nálad egy hidegindító spray vagy egy féktisztító spray az indítás megkönnyítésére.

Ellenőrizd a gyújtás kábelek oxid mentességét.

Indítás elött pár cm³ olajat is juttathatsz a hengerbe.

2018. szept. 27. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm az infókat. Az autó a kora ellenére fiatal, ugyanis valós 54e km van benne. Az első tulajdonosától vettem. Élmény vezetni. Nem rontanék az állapotán, úgyhogy motor szét-össze, a szükségesek cserélve lesznek.
2018. szept. 28. 07:57
 8/8 veterán vas ***** válasza:

Mi haszna van, egy jó állapotú, 54 ezer km futott motort szétszedni, aztán újra összerakni?

Pl. ha a hengerfejet leveszed, megnézed, leellenőrzöd,(mégis mit nézegetnél rajta?) aztán összerakod. Értelemszerűen már csak új tömítéssel szabad visszarakni. Veszel valahol egy kisiparit (eredetit már szinte sehol nem kapsz, 18 éve !leállt a gyár) és emellett rámegy egy napod.

Az eredmény megbontottál egy gyári állapotú motort, beletettél egy kisipari tömítést, lehet, hogy itt-ott még pontatlan is voltál...... a szóval a motor jobb volt mint lett. :(

2018. szept. 28. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!