Váltózár tényleg kiküszöbölhető a motortérből?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A dolog nem életszerű.
A váltórudazathoz hozzáféréshez a kocsit emelni kell. Ha a tolvaj tudja emelni, el is tudja húzni nem forgó kerékkel, ha nincs egyszerűbb megoldás.
Márpedig a váltórudazat átvágásával csaknem működésképtelenné tett verda nem jó zsákmány.
Fix kettesben menekülni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nyisd fel a motorháztetőt! Nézz rá a váltóra a motortérben! Általában a legtöbb autón, a váltó tetején, hátulján csatlakozik hozzá a mozgató mechanika, amin keresztül az utastérből a váltókarral tudod pakolgatni a sebességeket.
Na most, a váltózárral a váltókar mozgathatóságát tudod blokkolni. Viszont a motortérből ez a rudazat, vagy bovden viszonylag egyszerűen leszerelhető, kiakasztható. Innentől kezdve pedig a motortérből kézzel bármelyik sebességet közvetlenül a váltón ki tudod választani. Menet közben persze értelem szerűen váltani nem tudsz, egy fix sebességi fokozatod lesz. A tolvaj olyan fokozatot választ, aminél csúsztatott kuplunggal el tud indulni, de nem is bőg még a motor egy 30-40-es tempónál. Tehát 2., 3. fokozat a legalkalmasabb erre. Menekülni végsebességgel mért kéne? Legfeljebb a filmekben van autós üldözési jelenet, nem egy autólopásnál. Szépen kényelmesen elgurul egy 30-40-es tempóval egy neki biztonságos helyre, ahol ráér kiiktatni rendesen a váltózáradat.
Azt nem mondom, hogy semmit nem ér. Az alkalmi, amatőr tolvajokat biztos elriasztja, hiszen akár egy-két perc is elmegy a kiiktatásával. De ha pont a te kocsid kell valakinek, lehet benne akármilyen védelem, trélerre fölpakolják és már viszik is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Általában a legtöbb autón, a váltó tetején, hátulján csatlakozik hozzá a mozgató mechanika, amin keresztül az utastérből a váltókarral tudod pakolgatni a sebességeket."
Nos, a rudazat alul jön. Fölülről, a motortérbe hajolva nem nagyon tudod szétakasztani.
De még ha lehet is, most mondd meg, mi tudja megvédeni a lopástól azt a kocsit, aminek a motortere más nyitva van és abban van lehetőség hosszú perceket machinálni?
Mondom, nem életszerű.
Trailerrel bármit el lehet lopni, ami nincs lebetonozva.
A lopásvédelmek a "kinyitom, beugrom és viszem" jellegű lopásoktól védenek, nem a lophatatlanságot érik el, hanem a feltűnó, sokáig látható lopási próbálkozást okozzák a sitty-sutty elkötéssel szemben.
Ez a tolvajok 99%-át elriasztja.
A váltózár is csupán egy újabb időhúzó adalék az ajtózár, riasztó, gyújtáskapcsoló, immobilizer mellé.
Ha van rá idő és nincs lebukási veszély, minden kiiktatható. De az általános helyzet az, hogy ami kocsit nem lehet elvinni két perc alatt, az marad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Nos, a rudazat alul jön. Fölülről, a motortérbe hajolva nem nagyon tudod szétakasztani."
Nos, akkor tévedsz. Elhiszem, hogy a te autódon így van. De ez a ritkább megoldás. Az esetek 90%-ában nem ott szokott csatlakozni a mechanika.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nos, akkor tévedsz. Elhiszem, hogy a te autódon így van. De ez a ritkább megoldás. Az esetek 90%-ában nem ott szokott csatlakozni a mechanika."
Vanna ma típusok a műszerfal közepéből kiálló váltókarral, ott felső a rudazat, de az összes hagyományos, kardánboxra ültetett váltónál alul megy a rúd. Ha bowdenes, akkor más téma.
Amúgy az alsórudazatos éppen az, ami a kocsiszekrény nyitása nélkül hozzáférhető, a kocsi alól.
De örülnék, ha a komplett írásommal foglalkoznál, nem egy kiragadott részletet támadva próbálnál meg cáfolni.
A téma nem életszerű.
Egy nyílt utcán parkoló kocsinál meglehetősen feltűnő a kocsi alatt, vagy felnyitott motortérben flexelés.
Leírtam, hogy az ilyen rendszerek a GYORS és feltűnés-mentes ellopástól védenek. Több védelmet lehetetlen nyújtani.
Csak persze épp ezt, a lényeget ignoráltad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"De örülnék, ha a komplett írásommal foglalkoznál, nem egy kiragadott részletet támadva próbálnál meg cáfolni."
Bagoly mondja verébnek? Fentebb leírtam már. Éppen te ragadtad ki, hogy márpedig a váltómechanika felülről elérhetetlen és ehhez mereven ragaszkodsz is. Akkor legyél ebben a tudatban, én befejeztem. Nyilván csak hallucinálok, mikor felnyitom a motorháztetőt több autónál és ott van, kényelmesen elérhetően. Még csak flexelni sem kell semmit, feltűnés nélkül kiakasztható.
Jöhet részedről az ismételt kontra, hogy már pedig az nem úgy van!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"márpedig a váltómechanika felülről elérhetetlen és ehhez mereven ragaszkodsz is"
Nem ragaszkodom.
Volt Trabantom. :D
1. motortérben turkálásról leírtam a véleményem.
2. megadtam azt is, hogy az alsórudazat még motortér nyitás nélkül is kiakasztható.
Szóval ,akkor mi van?
A váltórúd kiakasztása továbbra sem reális lopási módszer.
Teljesen felesleges ezen vitázni, mert a téma szempontjából lényegtelen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8: Pontosan. A tolvajnak "könnyű préda" kell.
Ha az autó tartalmaz pár tolvaj-fejfájdító lopási nehezítést (nem akadályt, nehezítést), már áll is tovább.
A 60 millás Porschédat meg ellopják garázsostul is, vagy a piros lámpánál egy fejlövéssel távolítanak el az autódból és viszik, akármilyen varázsvédelme van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!