Szerintetek magyaroroszágon is belessz vezetve az hogy 125 ccm es mocit lehet vezetni kocsival+ hogy az 50 ccm et eltörlik? (ez az euban mindenütt ígyvan már, kiváncsivok hogy itt is összejön e)
hát ha csak motorra lesz jogosítvány és azzal kocsit is vezethetnek majd akkor ki sem megyek az útra!
Mert a motor nem autó az autó meg nem motor!mármint 2kerekű
mongyuk énsemtom
igazából nagy jelentősége nemlenne mivel 1 50 es is megy már 100 at-110 et
1 yzf-r 125 ami az 1 ik legerősebb kategóriájában az max 130 at megy ha jol tom
Kedves kérdező!
Csak egy rövid kérdés!Miért mondod, hogy mindenhol így van az EU-ban?Mert én motorokkal foglalkozam már 18 éve, és elég sokat járok Európában, de a Moped kategória mindenhol 50 ccm, kivéve az Olaszokat.
A mai ötvenesek igaz, mennek 110-et, de az nem SMKP.Ugyanis az csak 45 km/h haladhat, tehát az az 50es Robogó, aminek a végsebessége 110km/h, az nem vezethető B kategóriás jogosítvánnyal.Ezzel addig jobb tisztában lenni, amíg nem a rendőr tesz tisztában.A testvérem kisfia 14 éves, letette a M-es vizsgát, vett neki az apja egy Malaguti robogót, a rendőrök pedig annyira nem díjazták, amikor városban smkp-val letraffipaxolták 70-el.Lett belőle KPM vizsga, szabálysértési eljárás és elég komoly pénzbírság.
légyszi akk ird mar meg nekem hogy meik motor(japán/olasz)nem megy 45km/h nál gyorsabban
én a kinai szarokon kivul még nem láttam ilyez
akk a simsonokat hogy engedik az utakra???
Nem arról van szó, hogy melyik japán szar mennyivel megy.
Az SMKP maximum 50ccm lehet, 2,4 KW(3 LE) és sík úton a végsebessége nem haladhatja meg a 40 KM/h.Ami ezeket a követelményeket nem teljesíti,az MOTORKERÉKPÁR,és A kategóriás jogosítvánnyal vezethető.
Tervben van, hogy Magyarországon bevezetik a forgalmi rendszámot az SMKP-ra is.Akkor aztán nem lesz mellébeszélés!
A másik dolog, mivel motorokkal foglalkozom, motorosokkal találkozom nap mint nap, nagyon helyes dolognak látnám azt, hogy Bkat jogosítvánnyal NE lehessen még SMKP-t sem vezetni.Ugyanis a legtöbb baleset a gyorshajtás miatt van motorosoknál, a második leggyakoribb az SMKP-sok miatt van,A HIHETETLEN NAGY MOTOROS RUTIN MIATT.De ha ilyen nagy Motor-Revü olvasó vagy, akkor ezt neked tudnod kell, mivel minden évben elég sokat cikkeznek róla.
Németországban (ahol azért valljuk be, elég Liberálisok közlekedés szempontjából, nincs pl sebességkorlátozás autópályán)Nem engednek forgalomba hozni 98 LE erősebb motorkerékpárokat,robogóknál meg a Keeway Hurricane a menő, mert ha túllépi a megengedett teljesítményt a robogód, a gatyádat ráfizeted.A szlovákoknál a robogós gyorshajtásokat 1000 eurós csekkel jutalmazzák.Egyedül Olaszországban szabad a gazda, ott 125ös Vespákkal két személlyel bukó nélkül mennek az itáliai tengerparton a fiúk-lányok, általában tök részegen.Minden hónapban a legtöbb motoridomot oda gyártjuk.Jó vevők.
Japánban,ahol a sok nagyteljesítményű robit gyártják, teljesen más a kúltúra.
Amíg világ a világ+ 2 nap, nem lehet B-vel 125-öt vezetni, inkább 5-10 éven belül SMKP-t sem.
ui:A kínai szarok is mennek többet.Van egy fojtás általában a "röpsúly" részen,a variátoron,ami az ékszíjat nem engedi lejjeb menni, tehát a motor kipörög, csak kicsi marad az áttétel.Ha azt eltávolítod, a Keeway is kb 70-et megy.
Az összes Robogó, ami 50-es(legyen az Yamaha Neos vagy Malaguti, tök mindegy) úgy jön ki a gyárból, hogy 40 km/h a végsebessége.
Annak ideján a Simson is úgy jött ki a gyárból, a shubert-en volt egy műanyag pücök, nem engedett teljes gázt húzni, és kb 40km/h volt a vége.
Ja, és a Simson nem is lehetne SMKP, mert 2 ülés van rajta.Ha kőkeményen alkalmaznák a jogszabályt, mindenki Babettával járna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!