Ha túl sok motorolajat töltök az autóba, akkor a felesleget elégeti (vagy megszabadul tőle valahogy), ugye?
Amikor leálltál az autóval vársz minimum 5 percet, de legjobb ha többet vársz hogy az olaj teljesen leülepedjen. Ha ez megvan pálcát kiveszed, letörlöd, visszateszed teljesen ütközésig, utána újra kiveszed és megnézed mennyin áll a szint. Sokan így szúrják el mert kiveszik és megnézik rögtön, pedig ahogyan írtam úgy kell csinálni. Na de ha úgy is minimum jelzésén van és már öntöttél utána akkor én körbe néznék hogy mi a helyzet. Megeshet hogy valahol engedi ki az olajat. Nézz szét a motortérbe hogy nem-e olajos valami, aztán az alját nézd meg az olajteknő környékén. Ha nem látsz semmi olajat még szivárgásra utaló nyomot sem akkor tényleg eheti az olajat. De ellenőrizd még át a hűtővizet hogy nem-e olajos stb... nem-e fúj kékes füstöt a kipufogó és így tovább. Ha sehol semmi hibára tűnő nyom akkor javaslom hogy végezz egy soron kívüli olajcserét ami ártani nem árt. Olajat engedd le, és ha leengedett akkor hagyd még 30 percig hagy csorogjon ki a maradék. Aztán önts bele új olajat, lehetőleg pontosan annyit amennyit a gyártó előír. Ha ez megvan akkor vársz 10-15 percet és ellenőrzöd a pálcán a szintet. Aztán ha úgy minden rendben és a max jelzésen van akkor használgasd az autódat úgy ahogy szoktad és minden nap amikor már nem fogod használni ellenőrizd az olajszintet hogy hol áll.
De ha a nívó pácán még akkor sincs max jelzésnél az olajszint ha pontosan annyit öntesz bele amennyit kell nem többet, nem kevesebbet akkor lehet hogy a nívó pálca alapból nem is ahhoz a motortípushoz való, vagy valami olcsó utángyártott fos ami nem kicsit van elméretezve. Láttam már ilyet hogy valaki új nívó pálcát vásárolt valami olcsó utángyártott vackot és rohadtul nem a valóságot mutatta. Akkor bontóból szereztünk egy gyárit, és az pontosan mutatta mennyi az olaj szint.
Ha túl sok olajat öntesz az a nyomás végett a szimeringeken vagy a szelepfedél vagy olajteknő tömítésen át fog magának utat törni amivel a felesleg kikerül, de ezzel a tömítések tönkremennek, na meg a szimeringek, és ezeknek a javítása nem olcsó, mert maga az anyag ugyan nem vészesen drága, de a munkadíj az sok mert azzal a motort kell kikapni az autóból lényegében és ez a sok idő.
Az első fele igaz,amit az egyes írt,de a szimeringeket nem bántja 1-2 liter + olaj sem.A karterből a tiszta szellőztető nyíláson távozik a felesleges nyomás,ami kopott motor esetén is kb 0.1-0.2 bar maximum.Az olaj felett meg jó nagy a gáztér.Ugyan ezeket a szimeringeket használják a 2T motoroknál is,ahol már elősűrítéskor 4 bar nyomás is van,mert zárt a forgatyús ház.Itt sem nyomja ki a szimeringeket a 20x 40x jóval nagyobb nyomás.Itt is az elhasználódás,öregedés miatt megy tönkre a szimering,tömítés nem pedig a túlnyomás miatt.
Azért mégsem ajánlatos a drasztikus túltöltés.Ha az olajszint eléri a főtengelyt,akkor ez az ellenállás nagyon észrevehetően fékezi a motort,ami károsodhat ez miatt.1 liter túltöltést még minden hiba és károsodás nélkül simán elvisel a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!