Az autó lenne a legrosszabb befektetés és talán ez a dolog viszi legjobban a pénzt?
Ugye kezdjük ott hogy kigurul a garázsból és már több száz ezer esetleg millióval csökken az értéke és napról napra csökken ez az érték.
De ez egy dolog ott vannak a szerviz költségek, szinte mindennek van csereperiodusa, aztán éves cserék, műszaki hibák és még sorolhatnám... Aztán ott vannak a papír dolgok biztosítás műszaki vizsga stb.
Sokszor azt gondolom lehet jobban megéri a tömegkozlekedés és esetleges kocsi bérlés kirándulásokra
Az autó azért rossz befektetés, mert az autó alapvetően nem befektetés. Ha befektetni akarod a pénzed, vegyél állampapírokat vagy tőzsdézz.
Az autó egy közlekedési eszköz, és bár - Főleg Magyarisztánban meg a többi csóró káeurópai országban - sokan szeretnek státuszszimbólumként tekinteni rá, ezt a funkciót csak akkor tudja / tudná betölteni, ha lenne mögötte anyagi háttér is. A cigánykodó, kivagyiskodó hülyegyerekek és hülyefelnőttek lepukkant passzátjai meg bömbijei hiába újak, ha utána már nem kapják meg a megfelelő ellátást, szervizt és pénz híján még a ganét is azzal hordják ki a tehén alól.
Egy szó mint száz, az autó akkor lesz befektetés, ha értéktárgyként van kezelve (lásd veteránok, amiknek folyamatosan emelkedik az értéke), ami a magyarországi autók kb. 0,001%-ára lehet igaz. Az összes többi halálra van ítélve.
Az autó nem befektetés. Soha nem is volt az. (Most az ilyen ritka veteránokat ne vegyük ide.) Mint ahogy wc-papír sem befektetés, hanem használati tárgy. Használod és elhasználódik. Első használat után 100% az amortizáció. Ehhez képet egy autó sokkal tartósabb. :)
Hidd el számtalan dolog van, ami jobban viszi a pénzt!
Ha tömegközlekedéssel is észszerű határokon belül megoldható az életed, akkor egyértelmű, hogy csak kirándulgatni és azért hogy legyen, felesleges az autó.
Budapesten a belvárosban én is tömegközlekedek, az említett okok miatt. Valamint a munkáltatómtól kapok bérletet ha kérem ha nem. Így kvázi ingyen van.
De azért ha Rákosrekettyésből el kellene valamit vinnem dél-Budára, azért meggondolnám 3-4 átszállással, több mint két órán át való tömegközlekedést. A csúcsforgalomban ha dugó is van, mégis komfortosabb a saját klimatizált autómban ülni, mint a 40 fokos járműveken ácsorogni a büdi igénytelen emberek között.
Amúgy leginkább csak hétvégi hazaingázásra használom az autót. Így is összejön
(lemaradt)
... évente 25.000km. Úgy hogy hét közben a garázsban áll, mert buszra szállok.
De pénteken délután hazajutok dugóval együtt 2,5 óra alatt, sokkal kényelmesebben. Tömegközlekedéssel 6 óra alatt. Ez azért nem mindegy.
Úgy van ahogy írják, nem befektetés az autó, ez vagy munka eszköz vagy csak hobbi de ez mindíg viszi a pénzt.
Én már egyszer kiszámoltam, hogy egy új kocsi ára , hozzá garázs és 10 év használatnál mennyibe kerül.
Nekem az jött ki hogy ha taxival járnék jobb és sokall lenne.
Ezen csak bukni lehet, még meg jó nagyot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!