Szerintetek árt a 601-esnek, ha ilyen melegben pörgetjük a motort álló helyzetben?
"Strapabíró és jól össze van az rakva." :D
Mostanában érdekelni kezdtek a régebbi autók, és néztem több olyan videó sorozatot is YouTube-on, amiben például Trabantot újítanak fel. Volt több olyan ember, aki úgy állt hozzá hogy egy mindennapokban is használható autó lesz a végeredmény, de mindegyiknek beletört ebbe a bicskája. Gyakorlatilag mindenki eljutott arra a pontra (mindegy hogy itthon vagy másik országban volt felújítva az autó) hogy nem tudtak megfelelő alkatrészeket beszerezni hozzá, például nincs olyan hengerfejtömítés ami 5 ezer kilométernél többet kibírna. Legalábbis boltban biztosan nincs, az egyik videóban egy közel 30 éves már egyszer fel-és leszerelt tömítést raktak fel végül és azzal már 15 ezer kilométert megtettek és még mindig jó. Tehát én azt mondanám a kérdésre válaszolva, hogy attól függ hogy milyen alkatrészekből van összerakva. Ha most lett megépítve zsír új alkatrészekből, akkor még normál használat mellett sem biztos hogy megéli a jövő hetet. Amúgy meg korlátozottan bírná. Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses.
Az álló helyzetben, terheletlenül pörgetés veszedelmesnek néz ki kívülről, de nem nyírja ki a motort. Hőt nem nagyon termel, hiszen nincs terhelés, ellenben a ventillátor nyomja a hűtőlevegőt piszokul. Hiába van most meleg, a 35-40 °C-os levegő is megfelel arra, hogy hűtsön.
Úgyhogy ezzel csak sokára nyírod ki a motort. Sokkal hamarabb megadja magát, ha alacsony fordulaton, nagy terheléssel erőlteted ilyen piszok jó időben.
#4 " Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses."
Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral. Minta egy aggregátor lenne, gyakorlatilag a motort nem érdekli, hogy megy-e az autó.
#7 "Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral."
Ugye tudod hogy a léghűtés és a kényszer léghűtés két külön dolog. A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor.
Látszik hogy teljesen fogalmatlan vagy. Sosem láttál még közelről léghűtéses autót.
Kizárólag a burkolat nélküli motorkerékpárokat hűti a csak a menetszél.
Már a robogókban is ventilátoros kényszerléghűtés van.
"A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor."
Nincs menetszél hűtéses (ahogy te tévesen nevezted: léghűtéses) autó.
Sorolom:
- VW Bogár és családja (az első generációs Transporter is) kényszerléghűtéses
- Polski Fiat 126 kényszerléghűtés
- Tatra személy- és tehergépkocsik: kényszerléghűtés
- Trabant 500, 600, 601 kényszerléghűtés
- Zaporozsec: kényszerléghűtés
- Magirus Deutz teherautók: kényszerléghűtés
- Robur és Garant teherautók: kényszerléghűtés
- Olctit Club: kényszerléghűtés
- Citroen 2CV (kacsa) kényszerléghűtés
Az egyetlen menetszél hűtésű autó, amiről tudok, az 1924-1929 között gyártott SIMA-Violet volt:
...és most te jössz, kérlek sorold fel a szerinted léghűtéses (kényszerléghűtő ventilátor nélküli, kizárólag menetszél által hűtött motorral rendelkező) autókat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!