Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorvezetésnek nem előfeltéte...

Motorvezetésnek nem előfeltétele az, hogy mindenki csak olyan motort vezethet ami neki megfelelő?

Figyelt kérdés

Ma láttam egy motoros tanoncot. Azt nem tudom hogy pontosan milyen motor volt (de biztos hogy nem A1-es jogsit csinált), a lámpánál mikor megállt akkor éppen csak a lábujjai értek le, a 2 talpát egyszerre már nem tudta lerakni a földre. Ez nem veszélyes így?

A motor kb. 2x akkora volt mint ő. Régen azt tudom hogy úgy kezdődött a motoros oktatás, hogy az oldalra döntött motort vissza kell tudni állítani, és aki ezt nem tudta megtenni az már eleve részt sem vehetett az oktatáson. Ránézés alapján ő ezt sem tudta volna megtenni. Akkor már ilyen szabály sincs?



2019. jún. 8. 16:59
 1/8 dirtboy ***** válasza:

Nincs ilyen vizsga hogy motot felállítás.

olyan van hogy ha van középsztender akkor arra fel kell tudni rakni.

Amúgy attól hogy 1 lába ért le nem jelent semmit.

egy lábon is meg lehet állni.

Valamint nézd meg a talán leghíresebb magyar stuntridert herczeg balázst alias mókust mekkora.

2019. jún. 8. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nincs ilyen szabály, és érdekelne a forrásod, mert szerintem sose volt, nőkkel szemben rohadtul diszkriminatív lett volna.


[link]


Gyakorlással lehet pótolni az apró termetet. A motort a saját súlyánál fogva irányítjuk a legtöbb esetben.


Előfeltétel, hogy a lábad stabilan elérjen a lábtámaszig, fékig, váltóig, karod a kormányig.


Nem veszélyes, ha már egyszer megy a motor 10 fölött, nincs sok különbség. Álló helyzetből feldőlni meg nem veszélyes, max ciki. Nyilván alacsonyabb motort vesz, amit párszor majd elejt, aztán megszokja.

2019. jún. 8. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Én is láttam 155-160cm-s csajt nagy motoros oktatáson, és neki sem ért le a lába, megkockáztatom hogy a csizma orra segített neki csak... Viszont döntött helyzetben is meglehet állni ezt kisebb embereknek érdemes megtanulni, csak tudni kell ebből a helyzetből elindulni.


Anno megkötés volt a beöltözés is, láttam olyan vizsgát ahol csak csizma meg dzseki volt a tanulón plusz a sisak.

2019. jún. 8. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Értem, köszönöm a válaszokat.

#2: Forrásom a bátyám, aki először úgy 20 éve akart vizsgázni nagymotorra. Bejelentkezett egy iskolába, KRESZ-t meg is csinálta, és az első órán mikor nem tudta visszaállítani a motort el is köszöntek tőle. Arra emlékszem, hogy ez után apánk bement ennek utánajárni és tényleg így történt az eset. Mondták neki hogy fejlessze magát fizikálisan és próbálja meg később.

2019. jún. 8. 18:57
 5/8 anonim ***** válasza:
Szinte biztos, hogy nem volt soha ilyen szabály. Max ennél az iskolánál, vagy pedig csak szivatott a testvéred :) Gondolj bele, eszméletlen nagy kitolás a nőkkel szemben, akik anatómia miatt gyengébbek. Illetve ha megvan a módszer, akkor picicsaj is talpraállít kb akármilyen motort.
2019. jún. 8. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Hát igen, tényleg kitolás lenne velük szemben. De valamilyen szinten jogos a dolog, mert mi van ha egy kevésbé forgalmas úton felborul motorral? Órákat ott vár amíg nem jön valaki segíteni? Vagy kihív egy autómentőt?

Jó is hogy említed a technikát. Eszembe jutott hogy úgy volt akkor, hogy behívták egy időpontba az akkor kezdőket (már ha többen voltak), alapszintű motorismeretet tartottak illetve megmutatták hogyan kell leparkolni, felállítani a motort. És ezt után volt hogy aki nem tudta megcsinálni a visszaállítást az már nem kezdhetett neki a vezetésnek. És mint írtam biztos nem szívatott a bátyám, apám is bement ennek utánajárni és ő is értetlenkedve ugyan azt mondta el, hogy tényleg fel kellett tudni állítani. De akkor ez ezek szerint ilyen lokális szelektáció volt csak? Én azt hittem hogy ez mindenhol így működött...

2019. jún. 8. 23:20
 7/8 anonim ***** válasza:

Ez a szabályozás országonként eltérő. Magyarországon ezek szerint nem gond,de máshol biztosan probléma. Svájcban egy lábbal kell tudni biztonságosan megtartani a motort bármilyen körülmények között, ha nem megy akkor nem tudsz vizsgázni ( ott a forgalomvizsgán a vizsgabiztos mögötte ül).


Ez ami a videón van ez ott elképzelhetetlen. Magyarországon már a vizsgáztatás menete és rendelkezésre áll a

63. Utasok nélküli vezetés

kód a jogosítványban.


A motoroknál is lehet trükközni,vékonyabb ülés, vastagabb talpú csizma, betekert rugóstag, puhább gátló és máris lentebb van annyit a motor, hogy akár egy 155 centis vezetőnek is leérjen biztonságosan egy lába.


Az oldalára dőlt motor visszaállítása sem gáz, ha tudod hogyan kell csinálni, ha megvan a technika akkor 250kilós motor egyedül bárkinek, bármikor. Ezt tanítani kell, nem szűrni vele...


Szerintem nem túl biztonságos, ha legalább egy lába stabilan nem ér le - a másikkal úgy is fékez.

2019. jún. 9. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 JulesTS ***** válasza:

Kb akkor csináltam a motoros jogsit, amikor a bátyád próbálkozott, motor felállítása nem volt feladat és meg se tanították. Egyébként meg akkoriban szerintem még az oktatók sem ismertek technikát erre. Motoros vezetéstechnikai tréningen viszont el lehet sajátítani többfélét is.

Ha egy 260kg-os Varadero-val megbirkózik egy 166cm-es lány:

[link]

vagy Goldwinget is föl tudnak állítani, ami még nehezebb:

[link]

Akkor nem a bátyáddal volt probléma, hanem az oktatóval/motoros iskolával...

Visszatérve a kérdésre, menet közben mindegy, hogy teli talppal leér-e a lábad. Ha megállsz, akkor ugyan számít, de az jobban, hogy milyen biztonsággal kezeled a motort.

(Akinek sima taljon leér telitalppal mindkét lába simán el tudja fektetni a motort, ha lámpánál egy hosszanti úthullám tetején áll meg, vagy járdára felállás közben nem ér le a lába...).

2019. jún. 9. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!