150.000. Km-nél van előírva az autómnak a vezérlés cseréje a gyári adatok szerint. Azonban a szerelőm csak 3 hét mulva tudja ezt elvégezni. Addig használhatom az autómat? Addigra meghaladja a 150 ezret kb 152 ezer km lesz benne. Az nagy baj?
2019. jún. 7. 08:46
1/9 D. Brasco válasza:
Semmi baja nem lesz....a 150ezres csereperiodust nem igy kell elkepzelni hogy a 151ezredik km-nél szakad a lánc vagy a szíj
2019. jún. 7. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Rendben. Szóval akkor úgymondva “ráhagyással” vannak megadva a csereperiódusok. 150-nél ajánlott a csere de 180-at elmegy vele. Csak nem érdemes addig elhalasztani.... Azt hiszem kezdem érteni 😀
2019. jún. 7. 09:07
3/9 D. Brasco válasza:
Nyilván ráhagyással van megadva,hiszem minden ilyen cucc el van osztva egy biztonsági tényezővel....mint pl egy liftre ha az van írva hogy maximum 650kg ,az azt jelenti hogy minimum annyi amennyit elbír mert nyilván nem fog összeszakadni ha 660kg-ot akasztasz rá!
2019. jún. 7. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 D. Brasco válasza:
Ugyan igy a vezerlesnel ha 150e km van megadva a csereperiodusra,akkor annyit minimum elmegy,valoszinuleg még akar 200-et is csak a 150-es határ után exponencialisn nő a szakadas vagy bármi más(feszitők vezetők) meghibasodasa stb!
Az előbbi liftes peldanal maradva a max 650kg-s lift is valoszinuleg felemel 1tonnát,csak ugye ott is a kábelszakadas stb veszelye az egekben!De eppen ezert a tervezők hagynak ra egy biztonsagi tenyezőt legyen sző bármi ilyenről.......masik pelda egy max 10tonnás daru is biztosan felemel vagy 12tonnát,mert a tervező is tudják hogy ugyis lesz olyan hülye aki ráakaszt ennyit,meg azert tenyleg elég gáz lenne ha 10001kg-nál összehullana a szerkezet
2019. jún. 7. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Azért ezzel a ráhagyással vogyáznék. Nem tudom milyen márka, de egy kollégámnak egy ú.n. premium kategóriájú autójánál 127 ezernél atugrott a lánc, pedig még messze volt a cserétöl.
Másik premium márkánal, meg a szerelöm mesélte, hogy melyek azok a motorok amivel ne vagyek, mert az elöírt azt hiszem 200 ezer elött szaggatják a láncot.
2019. jún. 7. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 D. Brasco válasza:
Nyilván mint mindenhol itt is akadnak kivetelek,peldaul a bmw N-es motorkodos retkei,vagy mondjuk a hires/hirhedt skoda 1.2htp,vwgy mondjuk az opel z22yh vagy minden szerelő rémálma a 2.2dci stb....de azert szerencsére nem ez a jellemző!
2019. jún. 7. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Ez egy gyári ajánlás. Nem azt jelenti hogy a 150.001. km után biztosan elszakad.
Legutóbb én is így voltam, minimálisan tovább futottam, mert csak akkorra kaptam időpontot. De pont ezért pl a kötelező szervizeknél is a szervizkönyvben úgy van meghatározva hogy +- 1 hónap vagy +- 1500 km az ajánlotthoz képest.
99,999%, hogy semmi baja nem lesz ennyi túlfutástól.
2019. jún. 7. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
D. Brasco: Beletrafáltál, pont az N47-re mondta a szerelö, hogy felejtös, mert tépi a láncot, de ha nem is, megeszi a lánckereket, ami egyben van a fötengellyel. :S
2019. jún. 7. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
azért a csereperiódus nem ilyen egyszerű kérdés. Ha még a gyári van benne, akkor szinte biztosan nem lesz gond a plusz pár ezer km. De ha nem gyári már.... nekem pl prémium kategóriás autón 160 ezres csereperiódus volt, de a szakszerelő szerint a Conti szíj 100.000 km után cserés. Szóval ebben a konkrét esetben alighanem semmi gond nem lesz, de általánosságban azért figyelni kell rá.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!