Simson kuplung folyamatosan csúszik. Mitől?
Mindig csúszik a kuplungom, akárhol állítom, csúszik.
Szétszedtem a lamellákat, mert előtte kúszott a kuplung, azaz behúzott kuplunggal is rántott a motor sebességbe rakásnál. 2 lamella szorult a kosárban, azokat finom tűreszelővel megcsiszoltam. Most meg csúszik, de sikerült annyira beállítani, hogy indításnál nem is venni észre, de menet közben látom, hogy 50-55-nél nem is megy jobban, sőt már 45 km/h-s tempóban is eléggé pörög a motor és melegszik. Ez kuplung miatt van szerintetek vagy karbi/gyújtás kombó? Bár utóbbiak elvileg jól vannak beállítva.
Olaj 80W90 van benne, évekkel ezelőtt is ezt használtam és semmi kifogásolni valóm nincs vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt azért meg tudod talán állapítani hogy csúszik e a kuplung?
Vagy a karbi és gyujtás hibát is el lehet különíteni a kuplungtól.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem a kuplung nem fokozatosan csúszik meg, hanem egy darabig viszi a motort, aztán hirtelen felpörög, és közben nincs húzása a gépnek. Én ilyet tapasztaltam.
Emelkedőn fölfelé próbáld ki! Ha a gép szinte megáll vagy lassul, miközben a motor magas fordulaton pörög, akkor tényleg csúszik a kuplung.
Ha nem, akkor játsz még a gyújtással meg a karbival!
Ma hajnalban próbáltam ki, mentem is emelkedőn, de ha emlékeim nem csalnak, akkor már 45-nél pörgött rendesen, ezért mentem csak 40-nel.
A karburátor vadonat új, nincs benne 100 km se. Alapjárat van. A gyertya szép őzbarna. Ma néztem a gyújtást is, a megszakító- és gyertyahézagon kicsit állítottam, mert nagy volt. Előgyújtás is jól van beállítva.
Szerintem az este leengedem az olajat, és meglesem a kuplungot, pontosabban a lamellákat. Van itthon még két lamella, használtak, lehet azokat belerakom. Olvastam valahol, hogy a rugók elgyengülhetnek, mind a 4 db gyári még. Valaki rugós alátéttel orvosolta ezt a csúszós dolgot, hogy a kuplung rugók alá rakott egyet-egyet. Nem tudom, hátha bevállna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igen, a gyenge rugók is okozhatják, vagy kevesebb lamella van benne, vagy túl kopottak.
Vagy a lamellák akadnak a kuplung kosárban.
Esetleg vmilyen adalék, vagy adalékolt autóba való motorolaj pl. grafitos v. molibdén-sulfidos, nem tesz jót neki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!