Miért keletkezik pára az üzemanyagtartályban attól, hogy alacsonyszinten tartom tankolásnál az üzemanyagszintet?
Nem is kérik a tesztekben, hogy magyarázd el a pára kicsapódás menetét.
Egyébként fizikai törvények érvényesülnek, a levegőben lévő pára hőmérséklet csökkenés esetén bizonyos ponton kicsapódik, a benzintankban neg csapdában van, onnan eloárologni nen tud, tele tankoláskor a levegővel együtt kiszorul.
Az már egy másik kérdés, hogy milyen járműveknek van belül rozsdásodó üzemanyag tartálya, miért nem műanyag borítású.
Igazából nem keletkezik a pára, benne van a levegőben, mindenhol. Ugyanis a levegő elnyel egy bizonyos mennyiségű vízpárát. Hogy mennyit ez elsősorban hőmérséklet kérdése.
Tehát a tankban lévő levegőben is van pára.
Na most, ha lehűl a tank fala, hidegebb lesz, mint a benne lévő levegő, akkor kicsapódik rajta a levegőben feloldott víz. Ez olyan, mint mikor kihoznak neked egy forró nyári napon egy korsó jég hideg sört, és azt látod, hogy gyöngyözik a korsó falán a lecsapódott vízpára.
Visszatérve...minél több a levegő a tankban, annál több a vízpára.
Végre értelmes kommentek!
Nem csoda.. Motorosok..:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!