Milyen színeknek vannak előnyei illetve hátrányai? (Autó)
Gondolok itt ilyenekre h ha fehér az autó akkor kevésbé melegszik fel, de gyakrabban kell tisztítani, mert nagyon látszik a kosz.
A fekete autókban melegebb van ha a napon van...
Vagy semmi különbség nincs?
Autóvásárlás előtt állok. 😀
Köszönöm szépen a segítséget!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Vannak előnyök, hátrányok, de használt autó vásrlás esetén talán a szín az, ami sokadlagos szempont, sokkal fontosabb a műszaki állapot, és a felszereltség.
Igaz, hogy egy fekete autó hamarabb átforrósodik, de nem a karosszérián ülsz, hanem benne, és ott inkább az a kérdés, hogy van-e légkondi, vagy nincs..
Lehetőleg válassz olyan színt, ami tetszik is, de mondjuk inkább azt, jogy csak azt zárd ki, amelyik nagyon irtitál.
Egy nőnek nem különösebben gond egy pink színű autót szeretni, férfinek már kérdéses :-)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A fehér fényezést azért nyomatják a gyártók, mert hülyebiztos. El lehet sózni olyan vevőnek, aki mondjuk céges járművet szeretne belőle csinálni és felmatricázná (fehér fényezésen nem látszik annyira, ha utána leszedik a fóliát), kevésbé mattul, a fényezési hibák nehezebben észrevehetőek. Gondolj bele, hogy egy japán vagy koreai gyártású autó akár 2-3 hónapot is utazik, részben a sós tengeri levegőn hánykolódva vagy a kikötőben állva, ahol a fényezésben levő gyártási hiányosságok rögtön előjöhetnek.
A fekete is viszonylag még biztonságos szín, mert a vevőkörben elég univerzálisan eladható (mindenkinek van fekete színű ruhája is), viszont nagyon látszanak rajta a karcok, tehát haszonjárműnek vagy strapás használatra már annyira nem ideális. A régi járműveknél valóban volt az is, hogy átmelegedett a fekete fényezésű kocsi, ma már ez nem olyan jellemző a fejlett autóüvegek miatt (a fém melegszik csak fel, nem az autó belseje).
A fekete és fehér közötti árnyalatok (ezüst, szürke, stb.) mostanában nagyon népszerűek, mert bírnak egyik vagy másik véglet előnyeivel, meg egyes legendák szerint az értéktartásuk is jobb, mint a színes autóknak - maradjunk annyiban, hogy elég unalmasak.
Az összes többi valódi szín közül a legtöbb autógyártó ma már szinte csak sötétkéket és bordót (sötétpirosat) szokott használni. A kék azért jó nekik, mert az diplomáciai autónak és bizonyos országokban hivatalos járműveknek eladható (Magyaroszágon a fekete a közbeszerzéseknél a kötelező fényezés, de van, ahol a sötétkéket követelik meg) meg amúgy is egy elég alap szín. A piros meg szintén népszerű a magánvásárlók - főleg fiatalok körében.
Van még egy-két szín, aminek néhány évente újra-újra divatja lesz, ilyen mostanában a fosbarna, narancssárga, bézs. Viszont a zöld, sárga, világoskék, lila árnyalatok sajnos mára teljesen kikoptak az autógyártók színkollekcióiból. Tudnának ilyen autókat is gyártani, de nagyon sok minőségi probléma szokott lenni velük, idő előtti mattulnak, könnyű észrevenni a színhomogenitásbeli eltéréseket (mikor azt látod, hogy pl. egy karosszériaelem egyik sarkában világosabb a szín, mint a közepén) és ezek sajnos visszaköszönnek akkor is, mikor javítani kell a fényezést. Úgyhogy általánosságban a fekete fehér és szürke 50 árnyalta teszi ki az autópark 60-70%-át, a maradékon osztozik a piros, kék és pár rétegszín.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A fekete színt megutáltam nagyon, annak ellenére hogy régen a kedvencem volt. Tapasztalat: már enyhe 20 fokos napsütésben is felforrósodik, idővel elkezd kimattulni, nagyon nehéz tisztán tartani, a kis hajszálkarcok nagyon látszanak rajta, amitől lestrapáltnak tűnik az autó.
A szürke a legtutibb: a por és a kosz nem látszik rajta, elég semleges szín, és a meleget sem szívja annyira. Hátránya, hogy herótom van a sok egyenszürke, átlagos autótól.
Ezért nagy kedvenceim a piros (amibe sok kemény alfahím férfi be sem ülne, mert milyenazmár), és a kék, sötétkék. Utóbbi egy-egy autónak hihetetlenül jól áll.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!