Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora költséggel jár Budapes...

Mekkora költséggel jár Budapest agglomerációjából feljárni Pestre egyetemre/dolgozni autóval? (részletek lent)

Figyelt kérdés

Szeretnék venni egy alsó/küzépkategóriás autót, mondjuk egy 2000-2005-ös Ford Focus az álmom, de egy szexi Nissanon vagy Fiaton is gondolkodtam, hasonló korral.

56 km a térkép szerint a megtett út, ehhez még nyilván hozzájön a dugó. Ennek a nagy része autópálya, olyan 10-20km a városi közlekedés. És ez este hazamenet megismétlődik. Heti 4-5 napot mennék fel. Hogy dízellel vagy benzinnel járnék-e jobban, azon még tanakodom, de hát majdnem egy árban van.

Az első autóm lenne, teljesen tapasztalatlan vagyok a témában, ezért kérlek, ne lekezelően válaszoljatok.

Hozzáértők válaszát, és olyanokét várom, akik szintén közeli(vagy nem olyan távoli :D) városokból ingáznak kocsival.



2019. jún. 2. 17:12
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
1,5 év alatt ennyi minden elromlott? :DD Ha az összes kocsi ilyen, inkább bejárok görkorival Pestre :"DDD
2019. jún. 2. 19:47
 12/17 anonim ***** válasza:

15-20 éves autókról szól a kérdésed: pont olyan nagy a meghibásodási rátájuk, mint a 15-20 éves mosógépeknek, hűtőszekrényeknek vagy TV-knek (nagy).

-Egy olajcsere 15.000 forint (10e forint olaj+olajszűrő)+5e forint munkadíj, aminek keretében lehetőleg ránéz a szervizes az autódra, hogy minden csavar meg van húzva, nincs sehol olajfolyás meg még meg is nézi az olajat, hogy nem-e lát benne nem oda való szennyeződést. Ha jó napja van még a szélvédőmosó folyadékot is ingyen feltölti (csak hogy ilyen apróságokra ne kelljen külön kitérni). Ez évi 3x 45.000 forint/év.

-Évi egyszeri futóműállítás szintén garantált - pár szilentet ha ki kell cserélni az nem egy nagy dolog de erre is el fog menni, meg akkor vegyük ide azt is, hogy fel-le szereli a gumis a felniről a téli/nyári garnitúrákat. 20-30.000 forint/év.

-A klíma (ha van) általában 2 évente töltendő, kb. 20 ezer forint egy töltés a szűrők teljes körű cseréjével ha a rendszer egyébként hibátlan, azaz 10.000 forint/év.

-A fékfolyadék legkésőbb 50.000 km-enként cserélendő, s átlagos használattal a féktárcsák, fékbetétek is el tudnak kopni ennyi idő alatt, ezek szerencsére együtt szerelhetőek és az anyagköltség sem drága - viszont munkaidőigényes folyamat, így 40+20 ezer forinttal számolva, 2 évente 30.000 forint/év.

-Vezérlés ilyen futással kb. 2 évente 50 e forint munkadíjjal 25.000 forint/év.

-A hosszabb csereperiódusú alkatrészek (akkumulátor - kb. 5 évente / 20.000 forint, gumik - 3 évente nyári és téli és 60.000 forint/garnitúra és egyéb apróságok, mint hűtőfolyadék, gyújtógyertyák, izzók) szintén kiadnak éves szintre redukálva 50.000 forint/év további fenntartási költséget.

Most járunk 200.000 forintnál és ez még csak egy olyan autó szervizigénye, amiről most járt le a garancia és jó, megóvott állapotban van, vagyis semmi véletlenszerűen elromló alkatrésszel nem számoltunk - sőt, azt hiszem a megadott árak is bőven méltányosnak tekinthetőek.

2019. jún. 2. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Túl méltányos.


Idén már 15000 volt a téli nyári gumi csere ez évi 2 csere esetén 30 abban nincs futomu állítás.

29 skf vezermu készlet a neten vízpumpaval a hűtő folyadék legyen 2000 , 19 ezerért ki cserél vezérlést ma már ???


Túl olcsó dolgokat írtál

2019. jún. 2. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:

Jó, ez reális, és tudom hogy a szervizelésre is kell költeni. De az változó. Mert egyik évben tönkre mehet a vezérmű, másik évben meg csak ki kell cserélni a gumit. Most 2 végletet mondtam, de ezt nem lehet tudni előre. Mielőtt félreértenél, nem akarom megúszni a szervizelést, mert a biztonságom fontosabb az anyagiaknál. Az 1 milliós karbantartás, amit itt valaki írt, azért kissé irreális.

Engem most kifejezetten az üzemanyag érdekel, mert az nagyjából ugyanannyi szokott lenni, ha valaki munkábajárásra használja. Az egy más kérdés hogy valaki hétvégi feszítésre, nekem nem arra kell :DD

2019. jún. 2. 20:33
 15/17 anonim ***** válasza:
100%

# 1-es vagyok. Én ugyan messzebbről, Pécs és Budapest között ingáztam egészen a közelmúltig, 8 éven át. Igaz nem napi, hanem csak heti szinten. De km-ben kb ugyan annyi, mint neked, 2200km kb havonta.

Nekem azért nem kellett ennyit költeni az autóra, mint amit írnak, de az is igaz, hogy fiatalabb autóval járata. Az autóm 6 és 14 év közötti korában.

Dízel autóm van. Spritmonitoron folyamatosan vezetem teletanktól teletankig a fogyasztást. A nagy átlag 5,8. Telhát 50.000 menet el durván egy hónapban tankolásra. Én kaptama munkáltatómtól "hétvégi hazautazásra" km-enként 9Ft térítést. Nem tudom neked napi bejárásra adnak-e. A lényeg hogy így "csak" 30 volt a havi üzemanyag költség, ha ezt levonjuk belőle. De ez a te szempontodból most úgy sem releváns.

Biztosítás. Vidéki megyeszékhelyen volt az állandó lakcímem 28-36 éves korom között ingáztam. Azaz ha jól gondolom, nálad idősebb vagyok. Így olyan 40e körül volt az éves díjam. Neked valamivel több lesz valószínűleg a paramétereid miatt.

Adó. Olyan 16eFt körül van egy 100 lóerős autóra. Idősebb autóra némileg talán kevesebb, de nem jelentősen.

Autópálya díj. Ha csak Pest megyét érinted 5000Ft/év. Nem sok. Én 4 megyén mentem keresztül, az 20.000Ft volt, amíg nem volt ez a megyei rendszer addig 43.000-et fizettem.

Nekem szerencsére különösebb meghibásodásom nem volt ez alatt a 8 év/200.000 megtett km alatt. Ami volt, nagyjából:

1 db fékbetét és féktárcsa garnitúra csere elöl-hátul. Ezt az ingázás kezdetén ejtettem meg. Jó minőségű anyaggal (TRW), munkadíjjal kb 80.000Ft volt annak idején.

1 db generátor felújításom volt. 40.000Ft.

1 garintúra téli gumiszett (15" Michelin gumi, gyári lemezfelni, gyári nyomásszenzorok) kb 120.000Ft. De mivel felnin van, így magamnak cserélem otthon, csak néha szükség esetén centríroztatni jártam gumisnál.

1 garnitúra nyári gumiszettem lekopott, újat vettem idő közben. (17" Goodyear) 120.000Ft.

1db jeladó tönkrement a motorban, 15.000Ft.

1db hűtésvízcső kidörzsölődött, 8000Ft.

Ezen kívül évi 2 olajcsere, 1 pollenszűrő, 1 üzemanyagszűrő és 1 légszűrő. Jó minőségű anyagokkal, márkaszervizben cseréltetve 70.000Ft/év.

Vezérlés. Ez nálam is szíjas. 10év/100.000km a csereperiódusa. Ebből volt 2db. Márkaszervizben cseréltetve 60.000Ft/db volt az ára gyári készlettel.

Dízelnél valóban ott a lendkerék. Nem tudom ilyen idős autókban volt-e már kettőstömegű. Nekem azzal nem volt bajom. (Lekopogom.) De most néztem a LUK készlet 100.000Ft körül + beszerelés megvan. Tehát az sem olyan horror ár, mint mondjuk 8-10 éve volt.


Nekem kb ennyi a hibalista. Ha összeadod, jó pár százezer forint összejön. De vedd figyelembe, hogy ez ahogy az elején írtam 8 év és 200.000km "termése". Igazság szerint soha nem hasonlítottam össze, hogy mennyivel került többe az autó, mintha vonat vagy buszjegyet vettem volna. Az autó valahol egy kényelmi eszköz, aminek jogosnak érzem valahol, hogy felára van. Ami azt illeti, ha órákig vagyok úton, inkább teszem azt a saját kényelmes autómban, mint egy retkes, igénytelen, büdi emberekkel teli tömegközlekedési eszközön. Az idő pénz - írták itt. Nem tudom neked az agglomerizációból mennyi idő beérni tömegközlekedéssel, vagy autóval. Nekem Pécsről ha megyek: helyi tömegközlekedés az állomásig: 0,5 óra. Felszállok a pesti buszra: 4 óra 10 perc a menetidő, ha gyorsjárat megy akkor 3 óra 15 perc. Ez letesz a Népligetnél. Onnan BKK-val megyek tovább több átszállással 1 órát. Azaz legjobb esetben is majdnem 5 órát utazok. Autóval ellenben fel ennyi idő alatt 2,5 óra alatt ott vagyok háztól házig. Nem vagyok időhöz kötve, akkor indulok, amikor nekem kényelmes. Pont emiatt is elfogadható szerintem ha többe kerül az autózás.

2019. jún. 2. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Teljesen egyetértek az utolsó bekezdéssel. Sokáig busszal, néha vonattal jártam fel Pestre, de ha pl. késő este végeztem, borzasztó volt már úgy hazamenni. Órákat vártam a buszra. Ezért költöztem fel tavaly, ha már úgy is elkezdtem az egyetemet, de albérletet fizetni és fenntartani magam, úgy, hogy a szüleim tökre támogatnak, még így is sok... Autóval akkor megyek amikor akarok, és teljesen belátható időn belül fent is vagyok, és nincsenek idegesítő lakótársak és hisztis szomszédok. Árban nekem is megéri azt a többletköltséget a tömegközlekedéshez képest. Egyébként ha teljesáron vennék bérletet, az 43+9,5E Ft egy hónapban. Nem semmi árak.. :')

Mikor kiderült hogy felvettek, az autó volt az egyik opció, lehet ezt kellett volna választanom, mert most egyáltalán nem érzem itt jól magam. Ami visszatart, az az M3-as, M3-as bevezető telítettsége csúcsidőben.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

2019. jún. 3. 02:25
 17/17 anonim ***** válasza:

Nagyon nem mindegy, hogy milyen útvonalon és milyen időszakban közlekedsz. Ha sűrűbb forgalomban mész, akkor fel fog menni a fogyasztás. Dízel meg fog enni 6-7 litert, benzines meg 8-9-et legalább. Plusz biztosítás, teljesítményadó, matrica, parkolás stb.

Napi futásból havi 2000 km csak a bejárás. Tehát évente két olajcsere minimum. Első évben legalább egy garnitúra gumit számolhatsz és pozitív ha csak egyet kell venned (általában ilyen autókat egy garnitúra lefutott gumival kapsz, szóval élből új téli szett, következő tavasszal meg új nyári kell).

2019. jún. 6. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!