Mekkora költséggel jár Budapest agglomerációjából feljárni Pestre egyetemre/dolgozni autóval? (részletek lent)
Szeretnék venni egy alsó/küzépkategóriás autót, mondjuk egy 2000-2005-ös Ford Focus az álmom, de egy szexi Nissanon vagy Fiaton is gondolkodtam, hasonló korral.
56 km a térkép szerint a megtett út, ehhez még nyilván hozzájön a dugó. Ennek a nagy része autópálya, olyan 10-20km a városi közlekedés. És ez este hazamenet megismétlődik. Heti 4-5 napot mennék fel. Hogy dízellel vagy benzinnel járnék-e jobban, azon még tanakodom, de hát majdnem egy árban van.
Az első autóm lenne, teljesen tapasztalatlan vagyok a témában, ezért kérlek, ne lekezelően válaszoljatok.
Hozzáértők válaszát, és olyanokét várom, akik szintén közeli(vagy nem olyan távoli :D) városokból ingáznak kocsival.
Mi a konkrét kérdés? A távolság és az autó fogyasztásának ismeretében ki tudod számolni a költséget. Ehhez adj hozzá éves szinten 5000Ft-ot útdíjat megyénként és meg is vagy!
Ilyen régebbi, lassan 20 éves autókból inkább valami egyszerű benzinest vennék, még ha viszonylag sokat is mész.
Napi 2-4 óra autókázás, attól függően, hogy pontosan hova és mikor mész be. Az idő is pénz.
Parkolás. Kétlem, hogy az egyetem a hallgatóknak biztosítana parkolóhelyet, úgyhogy könnyen lehet, hogy ez a benzinnél is nagyobb tétel lesz.
Dugódíj (elvileg jövő évtől, 5000 Ft/év).
Mármint ha 50-60 km az út oda vissza akkor 2000-2300
Én így értettem. Van aki úgy hogy 110 km oda vissza.
Ha oda vissza 50-50 akkor a napi 4000-4200 a reális
Évi 2-300E Ft? Az adókkal és az olajcserével tisztában vagyok. Meg a téli-nyári gumit is cserélni kell, persze. De ekkora összegre nem számítottam. Tudnád ezt részletezni?
Biztosít a munkahely és az egyetem is parkolást. Több szaktársam is jár autóval, ingyé parkolnak.
Autópályán át kb. 40-45 perc szokott lenni a megközelítendő hely, a napi 4 óra erős túlzás : )
Köszönöm az eddigi válaszokat, nem gondoltam volna, hogy ennyi idő alatt már is ennyi jön.
Nem tudja mert nem adott időben megy adott alkatrész tönkre.
De mesélek:
Ilyen idős autóban generátor meghal 50-60e ft
es tönkre fog menni
Kerékcsapágy is ABS van benne 80 körül a garnitúra
Ha szijas a vezérlés 2 évente csere ennyi kmre vetítve így évre leosztva 50 a vezérlés.
Téli nyári gumi csere 30e Ft évente. Csak a csere.
Fékbetét és féktárcsa csere nem tudni mikor kopik el 130e Ft tutira
Dieselnel kapsz egy dmf cserét leglaabb egyszer pár év alatt így 250 hoppá elrepült. És akkor örülsz de olcsó volt.
És akkor még tulkeppen semmi nem ment tönkre mert te vagy a világ legmazlistabb embere a lottó 5ost is mindig megnyered. Ja mégse ? Akkor innen indulnak a költések ezek csak amik garantáltan be fognak ugrani.
Annak meg az ertekvesztese lesz nagy. Az is költség ugye mert soha nem kapod vissza.
Ennyibe kerül. Kesz.
Ingyen nem visz semmi. 1.5 évet használtam egy pd 2.0 VW Golf ot Budapesten .illetve agglomeráció M7 befelé és a 3. kerületbe. 80e km volt benne most 120 van.
Ez alatt kuplung kuka szijas vezérlés csere volt fékbetét és tárcsa garnitúra, klíma kompresszor, can bus controller , szűrők , 4 olajcsere, fekfolyadek csere , műszaki vizsga, 1 téli 1 nyári gumi (ebből a téli el is kopott) hátsó lengéscsillapító, hátsó fék munkahenger, és széthullott a hátsó kipufogó dob az még nincs megcsinaltatva
7-7.5 literes fogyasztás pedig Diesel.
Olyan 950e Ft ment el ra Fenntartásra és 1.100e Ft üzemanyagra.
Innen is látszik hogy az itt szamolt értékek nem is magasak, és ez egy 2007 év végi meg szinte bejaratos autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!