Fékfolyadék csere után keményebb fékpedál. Miért?
VW Passat B6 2.0 TDI BKP.
Le cseréltük a kocsin a fékfolyadékot, és most azt érzem, hogy a fékpedál nagyon fent fog, és sokkal keményebb lett mint volt. A fékhez éppen hogy hozzáérek már fog is, nem kell 5 centit se nyomni, a másik meg hogy rögtön kemény lesz, ahogy elkezdek fékezni még jó de utána hirtelen felkeményedik, fog a fék úgy mint eddig, csak előtte nem keményedett fel ilyen hamar a pedál. 2 en cseréltük le, egyikünk a fékpedált pumpálta a másik meg a leeresztő csavart nyitotta zárta. Comma DOT 4 ESP fékfolyadék lett beletöltve.
Már most ki lett cserélve a vákuumszivattyú is de nem sokat javult.
Ha valaki esetleg járt már hasonlóan, és megoldódott a problémája akkor örülnék ha tudna segíteni nekem.
A válaszokat előre is köszönöm.
Egyszerűen írva:A régi fékfolyadék teleszívta már magát vízpárával és ettől apró bubik keletkeznek benne nyugalmi állapotban.Ez miatt a fékfolyadék már nem tömör folyadék,hanem már összenyomhatók a bubuik és ezt nyomod össze a munkahengerrel először,még mielőtt a folyadék is munkát végezne és csak utána a folyadékot. A friss fékfolyadékban még nincsen pára és ez miatt bubi.Ennél rögtön a fékfolyadék kezd dolgozni.
Így működik jól ,hibátlanul a te féked,ahogy leírtad a csere után.Az ijeszt meg,hogy te még csak a rossz fékfolyadékkal használtad az autót.
Tehát akkor ez így jó. Csak nagyon fura volt, mert eddig sokkal jobb érzés volt nyomni a fékpedált, mint most.
Köszönöm a válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!