Az Unix, bárdi, láng stb miért csinálja ezt?
Ja, szerelő megbeszi 50%al, aztán neked meg kiszámlázza és még rá is írja a számlára, hogy a bárdiból vetted, megnézheted, ott tényleg ennyiért adják. Mocskos a legtöbb..
Jártam így egy szerelővel, és még szar melót is végzett, féknyereggel. Kapja be.
Legközelebb ismerősön keresztül másik oldalra én megvettem a féknyerget kedvezménnyel és én meg is csináltam magamnak. Ha jót akarsz, mindent érdemes neked megcsinálni amire biztonságosan tudsz jó eredményt vállalni, mert a szerelők csak átbaxnak.
engem egy barátom rokona húzott le így...
állítolag csak a bárdi vállalat a 14 ezer forintos alkatrész kiszállítását aznapra (nekem ráert volna pár napig amúgy) 37ezerért, erre jött 10 munkadíj, 47ezer...
ő kb megkapta a bárdiban 18ért a cuccot, és az 1 órás szereléssel így keresett rajtam 29ezret
persze számlát nem adott... azóta se oda viszem, haver meg csodálkozik
Hajrá, laikusok, kezdjetek el féket szerelni!
Utána várlak benneteket!
Üdvözlettel: egy karosszériás :-)
(megtörtént eset: kedves bácsika otthon fékbetétet cserélt, majd elindult vásárolni. 10 méteren belül nekiment a szomszédja kocsijának, mert elfelejtette felpumpálni a fékpedált indulás előtt. Így az első "fékező" mozdulata gyakorlatilag utána csak egy pumpálás lett, majd jött a csattanás. Sikerült még egy közel 100 ezret kifizetnie a két autó javítására, így igazán sokat spórolt...)
Miért csinálja ezt? Válasz: kisker ár, nagyker ár.
Jutalmazza a szerelőit a kedvezménnyel. Adott esetben egy szerviz havonta fél-egymilliót elkölt ezekben az üzletekben. Igazságos lenne, ha az utcáról betérő Gipsz Jakab ugyanannyiért vehetne meg mindent? Nem gondolom.
Más kérdés, hogy bizonyos szerelők, régi kuncsaftjaiknak, visszaadnak ebből a kedvezményből 10-20%-ot.
Továbbra is normális szerelőhöz kellene járni...
Az én szerelőm az alkatrész kedvezmény egy jó részét nekem is odaadja. Részletezve van a munkalapon mi mennyibe került. Pontosan vissza tudom ellenőrizni milyen márkájú alkatrészt rakott be, az mennyi lenne nekem az Unix-nál és mennyit számolt rá ő.
De ha magam csinálok valamit, akkor is az alkatrészesem mélyen az unix listaár alatt hozza az alkatrészeket, normálisan, hivatalosan, számlával, garanciával miegymás.
Mindenhol megy a lehúzás. Megnéztem anyós számláját, ahol még a kisker árhoz képest is lehúzták hetvenezerrel csak az alkatrészárakon egy száznyolcvanezres javításon. Ez egy ötcsillagos szerviz, tele pozitív értékeléssel guglin, fészen. Egy laikus nem fog ennél többet megtudni egy szervizről csak akkor, amikor megkapja a számlát, nem a kliens hibája az, hogy egy szerviz csaló mocsok.
Oda nem is mennék soha, ahova nem vihetek alkatrészt mert tuti a lehúzás. Ahol pedig nem adják oda a kivett alkatrészt, az újat néha be se szerelik, csak valami felújított szart. Úgyse tudja meg az ember, ha meg már kigurultál a műhelyből, rámondják hogy máshol rakták be. Nem csoda, hogy sokan inkább otthon csinálják meg az egyszerűbb dolgokat és csak végső esetben mennek szervizbe. Most pl csillapítókat kellett cserélni, amit anyósnak 25e/db áron számoltak + munkadíj. A csillapító amit betettek kiskeráron 11e/db! Akkor ők mennyiért szerezték? A munka csak annyiból áll, hogy kitekersz pár csavart, kiszeded a komplett csillapítót és rugóösszehúzóval kiszeded a rugót, ráteszed az új gólyalábra, vissza a rugó, csavar rá, vissza az egész és voilá, kész. Ha veszed az összehúzót, hatezer. Én hegesztettem egyet hulladékvasból ingyen. De ha veszed akkor is megvan 28e-ből munkadíj nélkül, szervizben meg 50e + munkadíj, kb 65e. Tök megéri.
Egy féktárcsa -és betétcsere meg kb félórás feladat, ha nincs végzetesen rárohadva a csavar. Nem nagyobb feladat, mint néhány csavart ki-be tekerni és levenni a régi cuccot, feltenni az újat. Kerékcsere bonyolultságú művelet, csak fosatják a népet, nehogy otthon csinálják meg ingyen.
Az Unix meg a hasonlók pedig szimplán drága boltok, körbe kell nézni máshol cikkszámra és a legjobb áron venni.
Jöttek már a lepontozni... Sok proli...
Borzasztó híg a szakma, olajat meg féket cserélni mindegyik tud, meg azon is akar meggazdagodni mind. De ha pl kevés alkatrész kell, meg sok szakértelem akkor meg inkább el sem vállalja, mert a semmire nem tud kiszamlazni tízezreket.
Jaj de tudom, sok az adó bruhuhu, meg hát miden drága, meg a computer program Meg ez az amaz (ncoros letoltes +ebayes obd2 olvasó) főleg számla nélkül sok az adó mi?
Ezeknél a nagy cégeknél nem szabad venni komolyabb dolgokat, én avval szoktam bosszantani őket, hogy bemegyek műanyag bolhákat venni ajtókárpithoz, meg 20 méter benzinvezetéket.
Vannak olyan nagykerek, amik szinte beszerzési áron adják tovább a cuccokat, és házhoz is szállítják bagóért gyorsan.
Sőt, még a csodálatos 40%-os kezdvezmény is sokszop jóval drágább, mint ezek a cégek. És tényleg van pofájuk elkérni egy féktárcsáért 12000ft-ot, ami ugyanaz máshol 5500ft.
A szerelők meg.....kóklerek vannak mindenhol, egyik hülyébb mint a másik.
Egy hibás kartergáz elvezetésért szétszedik 10000 darabra a motort, és keresik a hibát.
(megtörtént eset, egri autójavító...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!