Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mercedes M111 gyújtási sorrend...

Mercedes M111 gyújtási sorrendje miért ilyen?

Figyelt kérdés

M111.920 motoros mercim van,és most olvastam hogy ezekben az 1.-4. és a 2.-3. henger egyszerre tüzel.

A legtöbb sor4-ben viszont el van osztva 4 felé,ha jóltudom.

Van valami előnye/hátránya vagy miértje hogy így csinálták,vagy csak "miért ne" alapon? :D

Én azt vettem észre így belegondolva,hogy fordulaton "darálósabb",méllyebb a motor hangja mint a többi sor4.



2019. máj. 24. 20:46
 1/7 anonim ***** válasza:
Hol olvastál te ilyet?
2019. máj. 24. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Wikipedián,ha lehet hinni neki:

It uses 2 ignition coils and no ignition distributor. Cylinders are fired in pairs (dual fire) - 1 and 4 together, and 2 and 3 together.

Az első mondat pedig biztos stimmel,ami miatt tényleg így kéne lennie.

2019. máj. 25. 07:42
 3/7 anonim ***** válasza:
Magyar nyelven olvass, ne ilyeneket.
2019. máj. 25. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

[link]


"Ez a motor az M111-es motorcsalád kétliteres változata, 1992-től 1995-ig szerelték a régi E-osztályba. A megjelenés évében nagyon előremutató műszaki finomságok voltak benne, mint például az elosztó nélküli, dupla ikertrafós gyújtás"


Tehát nem arról van szó, hogy egyszerre megy végbe az égés az 1 és 4 hengerekben. Hanem hogy az 1 és 4 henger egyik trafótól kapja a gyújtást, a 2-3 henger a másiktól.

2019. máj. 25. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez az ikertrafós gyújtási rendszer.Az 1. és 4.és a 2.és 3.henger gyújtása van így megoldva,össze kapcsolva a felső holtpontokra.Amikor az 1-ben gyújtás van ,akkor a 4.-ben kipufogás vége,a felső holtpont előtt .Ekkor mind a két hengerben szikra van,de a 4.-ben még nincs szívó ütem,hanem tart még a kipufogó ütem,de már közvetlen szelepváltás kezdete.Itt nincs még keverék,amit begyújtana a szikra.Ugyan így van ez a 2.-3. henger párosnál is.Minden egyszerre mozgó dugó felső holtpontja előtt van szikra.Egy motorfordulatra két szikra két párosított hengerben.Előnye a hengerenkénti ceruzatrafós megoldással szemben,hogy kisebb költségű a gyújtást vezérlőelektronika és nem kell négy, csak két gyújtótrafó,aminek darabjából két gyújtókábelt kell kivezetni egy trafó két végpontján.Olcsóbb előállítás és ár.

Hátránya az,hogy ha egyik trafó elszáll.akkor két henger áll le,szemben a hengerenkénti vezérelt gyújtásnál,ahol csak az adott hibás ceruzatrafó hengerében nem lesz szikra.Az ikertrafót szinte minden esetben kompletten kell cserélni,mert ezek egybe vannak öntve.Nem lehet,csak az adott gyújtási hengerpárhoz valót.

2019. máj. 25. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
76%
5. jól mondja. Minden fordulatra jut egy szikra, de csak minden másodiknak van jelentősége. Nem egy különleges megoldás, a kispolski is ilyen volt.
2019. máj. 25. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Ja ertem,igy mar vilagos!

En a leirasbol ugy ertelmeztem,hogy a munkautem is egyszerre van,nem csak van ott egy plussz szikra jelentoseg nelkul.

Koszi mindenkinek,mentek a zoldek!

2019. máj. 25. 16:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!