Miért látni mindenhol vw Golf 4 1.4-et, ha annyira borzasztóan rossz az az 1.4?
vw-vel tanultam meg vezetni, akkor még annyira nem szerettem. Utána kipróbáltam más kocsikat, egy-két évig vezettem is őket, de úgy éreztem nekem valami más kell.
Ekkor jött velem szembe egy vw 4-es Golf és mintha szerelem lett volna első látásra. Na jó, ez túl mesebeli, de valóban így történt. Megtetszett a külseje, a belseje és csak ezután kukkantottam bele a motortérbe.
Én még sosem vezettem 4-es Golfot, így mások véleményére és tapasztalaira támaszkodok. Én felfogtam, hogy 1.4-es motort nem szabad venni Golfba, mert túl gyenge és zabálja is mind az olajat, mind a benzint is, de akkor miért látom azt, hogy szinte mindenkinek ilyen van és veszik is rendesen?
Azokat az 1.4-es motorokat a tudatlan sofőrök ölik meg és köpködik.
Az egyik véglet, aki pörgeti hidegen, illetve nagy hajtás (pl.: autópály) után egyből leallitja, és csodálkozik, hogy 20-30.000 km után eszi az olajat.
A másik, aki nagypapásan vezet. Nem pörgeti sohasem 4-5.000 fölé. Ilyenkor a szívószrlep kokszosodás miatt gatyásodik le.
Jó, nem mondom, vannak hibás konstrukciók (BMW N47 láncgyilkos), de igazából a legtöbb motor jól ki van találva, csak a gazdája hülye hozzá.
Múltkor is megállok az autósbolt előtt abroncsápolót venni, és a 70 év körüli papa ott tölti a max 3-4 éves Mercijébe a 15W-50-es olajat. Mert hogy a régibe is ilyen kellett, de az nem ette ennyire.
És ezek általában az okosok...
31/F
Értem.
Tehát a motor akkor nem "hibás", hanem rosszul bántak vele. Emiatt akkor kockázatos használtautóban megvennem. De tegyük fel vállalom a kockázatot, honnan tudjam, hogy azzal a Golffal jól bántak motorilag? Apró árulkodó jelekre gondolok, nem arra, hogy olyan a hangja, mint egy traktornak, mert az értelemszerűen lerí róla, hogy valami nem stimmel, vagy ha mondjuk fújja az olajat.
Ha egy márkaszervízbe elvinném vásárlás előtt, ott meg tudnák állapítani, hogy valaki nem csak a tulaja volt a kocsinak, hanem gondoskodó, tudatos gazdája?
Akkor ne ilyet vegyél. Lehet ettől sokall gyengébbet is látni még többet is.
Az embereknek azért kell autó a legtöbbnek hogy elvigye A-ból B-be és kész. Nem versenyezni meg lenyomni a másikat, pusztán csak közlekedési eszköznek kell.
Meg amit előttem leírtak hogy úgy vannak vele, ennyi ember csak nem téved. Aztán mikor rájön hogy mégse annyira jó, akkor beletörődik.
Használt autó mindig lutri! Ezt maximum úgy tudod kivédeni, hogy viszel magaddal szerelőt + kereskedőtől veszed, mert neki törvényileg kutya kötelessége a fődarabokra minimum 6 hónap jótállást vállalni.
Aztán a 6 hónap alatt "kíméletesen" gyilkolod a kocsit, ergo rakod bele a kilómétereket, hogy ami ki akar jönni az jöjjön ki!
Tudok 500.000 km-es autót is turbós motorral bontatlan blokkal. (Ok, turbó már 3-400.000-nél felujitandó, de ezt bele kell kalkulálni ezeknél a motoroknál.) De van olyan is, ami 50.000 km-el bontószökevény, és nem az óraátállítás okozta a dolgot!
Minden gyártónak van gyenge pontja. A VW konszern autóiról pl elmondható, hogy a rozsda nem nagyon szereti őket, persze megfeleő gondozás mellett. Ellenben a tetoválóm is mondta, hogy eddig 2 BMW-je volt, de soha többet, mert fél évre külföldre mentek, és otthon a zárt garázsban hólyagosra rohadt a küszöb. De a Mazda/Merci is képes elmálani magától a száraz sivatagban is sajnos.
Márkaklubokat kell sokat böngészni hozzá, meg a kinezett típuról a népiteleteket, fórumokat.
Vannak olyan "elvetemült márkabúzák" - nagyon is jó értelemben!!! - akik motorkód és évjarat alapján azt is megmondják neked, volt-e abban a szeriában viaszahivás vagy komolyabb gikszer!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!