Ekkora mértékben veszélyes tud lenni a sebesség?
A minap hallottam, hogy valaki 120-al ütközött aztán hiába volt bekötve stb. egy életre teljesen nyomorék lett és csoda, hogy nem halt meg(!) az autója a felismerhetetlenségig összetört.
120km/h pedig annyira nem is sok, sokan mennek annyival.
Tegnap én 220-al mentem, akkor mégis mi történt volna velem meg az autóval egy ütközésnél?
Autó és autó között is van különbség..van amelyik jobban törik. Meg az ütközés se mind1..frontális stb
Ami a tegnapi száguldozásodat illeti jó esetbe egy fával ütközöl és csak te halsz meg,nem pedig teljesen vétlenek miattad
Igen, ennyire.
A mozgási energia a sebesség négyzetével arányos, így ha 100-alütközöl neki valaminek, a gyűrődő zónának 4x annyi energiát kell elnyelnie, mint 50-nél.
220-nál már gyakorlatilag az összes autó "egy csillagossá" válik, ha a töréstesztek pontrendszerét használjuk.
Ford Focus 50-el ütközik:
https://www.youtube.com/watch?v=-_nVsoZToWc
Ford Focus 200-al ütközik, a roncstelepi "kockásító" présgépre már nincs is szükség...
120km/h nem sok???? hát te hülye vagy :D
Ott már brutális energiák vannak egy ütközésnél!
Az nem érdekel, hogy veled mi történik 220-nál, csak az, hogy azzal a szerencsétlennel mi történik, aki szabályosan ment, de te belementél, mert előztél vagy elveszítetted az uralmat az autó felett.
Azt hiszed, hogy menő kiírni, hogy 220-al mentél?
Hacsak nem valami belső ketreccel merevített autó, nem sok marad belőled az esetek nagy részében. Persze ez attól is függ, hogyan ütközöl. 120-nál is igaz, hogy lehet szerencsés meg szerencsétlen az autóban ülő ember.
Nagybátyám 140-nel csapódott bele egy kamionba, amelyik lefordult egy mellékútra. Kiszállt, leporolta magát és megvárta a mentőt. A kocsi jobb oldalából meg elejéből semmi sem maradt szinte, felismerhetetlen volt. Így néz ki, ha valaki NAGYON szerencsés, és a körülmények is megengedik a szerencsét.
Minél gyorsabban mész, ennek a szerencsének annál kisebb az esélye, annál nagyobb a mozgási energia elraktározva a mozgó járműben, amitől ütközés során meg fog szabadulni, vagy így, vagy úgy. Ennek az energiának a leadási módja fogja leginkább befolyásolni a sérülések mértékét.
220-nál az esetek többségében darabokra törik, szakad az autó. Egyedül akkor úszható meg, ha nem pördül át az autó a tetőn, illetve csak icipicit koccan neki valaminek, és szép fokozatosan elveszti a mozgási energiát (álló helyzetig csúszik, anélkül hogy bármibe belecsapódna közben).
Pár éve az M7esen egy Lamborghini tört rommá, pedig nem ment neki más járműnek. 300-zal mentek, valami kicsi huppanó kibillentette az autót a stabil helyzetből, sofőr nem tudta korrigálni, és belecsúsztak az árokba. Mindketten túlélték.
Ha 220-nál bármibe csapódsz, ami nem megy 150 fölött, akkor jó eséllyel kampec. Mondjuk kijön eléd egy kamion. Becsúszol alá és közben az egész felsőtested eszméletlen mértékben sérül.
Illetve autótól is függ. Nem szívesen ütköznék egy Smartban vagy Swiftben ülve. Ha választanom kéne, akkor jó esélyem lenne túlélni egy modern Volvoban, vagy akár Teslában. Ők nagyon sok pénzt költenek a biztonság fejlesztésére, törés zónák, hidak, külön elemek beépítésére, amik elnyelik az energiát. A Teslának annyira lent van a súlypontja az akksik miatt, hogy szinte nem tud felborulni, ha jól tudom, a Tesla SUV kiemelkedően jól szerepelt a tesztek során.
Úgyhogy a kérdésedre nincs egyértelmű, rövid válasz. Túl sok a változó hozzá.
"Tegnap én 220-al mentem, akkor mégis mi történt volna velem meg az autóval egy ütközésnél?"
8 általános meg van?De nem úgy,hogy 7 első meg 1 második.......
Ja bocsánat,most esett le hogy te a nídfószpídre gondolsz.....ne aggodj ott semmi nem történik 220-nál max szikrázik a szalagkorlát meg rezeg a forszfídbekes kormány.....de ha beírod a csítet akkor örök életed lesz.......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!