Olajcsere után az autót véletlenül nyitott olajbeöntő nyílással indítottam be? Okoztam bármi kárt a motorban?
Olajcsere előtt lecsavartam a kupakot, hogy hamarabb lehüljön a motor és utána be is raktam a kocsiba mert egyébként is nyitva hagytam a betöltő nyílást, hogy ne legyen vákum mikor leengedem az olajat.
Mikor végeztem és beindítottam a kocsit, hogy lássam minden rendben van e, indítás után vettem észre hogy ott van előttem a műszerfalon az olajbetöltő nyílás fedele.
Gyorsan leállítottam a motort, becsavartam vissza a helyére és kész.
Nem érzem vagy hallom, hogy történt volna bármi is, talán 4-5 csepp olajat kifröcskölt a vezérműtengely de csak apró cseppeket és ennyi az nem is érdekel. Viszont az érdekelne, hogy a motoron belül ezzel okoztam e valami nyomáskülönbséget ami kárt tehetett volna bármiben.
Ennek semmi jelét nem érzem vagy hallom de azért biztosra akarok menni. A motor 5-6 másodpercnél többet biztos nem járt így nyitott olajbeöntő nyílással.
Ne okoskodj, nem áll jól! Csak olyan ossza az észt, akinek van is!
"várok egy kis időt, hogy lehüljön annyira, hogy ne égessen meg véletlenül sem"
Na ez az: amit el tudsz viselni, az kb. 50-60 fok. Az üzemmeleg olaj 100-110 fok, és ez jelentős viszkozitásbeli különbséget jelent.
"Ha én beleöntöm a 20-25fokos olajat a 80-90 fokos motorban, akkor repedéseket okozhat benne.
Önts forró vizet egy üvegpohárba, várj egy pár másodpercet amíg az üveg is forró lesz majd öntsd ki belőle a forró vizet és kezd el feltölteni hideg vízzel."
Láttál már üvegből készült motort? Én még nem. Az üvegnek teljesen más a hőtágulási együtthatója, és szerkezetét tekintve nincs szilárd kristályrácsa, csak megdermedt folyadék, amorf anyag (aki ért az üveghez, tudja miről beszélek), ami hajlamos a repedésre. Másrészt az általad vázolt gondolatkisérletben a víz tömege sokkal nagyobb mint az üvegé. A motor esetében az olaj tömege töredéke a motorénak.
Másrészt, ha beindítod -20 fokban, akkor ott belül bizony 1000 fok körüli gázok rohangálnak, mégsem reped el semmi. Akkor sem, amikor üzemmeleg motorral keresztülmész egy mélyebb tócsán, és mindent beterít a hideg víz a motortérben.
Cseréltek már nekem szakszervízben 15 perc alatt olajat, üzemmeleg autóval mentem, és lehetett volna 5 perccel kevesebb is, ha nem mondja a srác, hogy "várjunk még egy kicsit, amíg rendesen kicsöpög".
Azt megvárják, mert az fontos, de arra nem várnak, hogy hűljön a motor, és szerintem tudják mit csinálnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!