Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olajcsere után az autót...

Olajcsere után az autót véletlenül nyitott olajbeöntő nyílással indítottam be? Okoztam bármi kárt a motorban?

Figyelt kérdés

Olajcsere előtt lecsavartam a kupakot, hogy hamarabb lehüljön a motor és utána be is raktam a kocsiba mert egyébként is nyitva hagytam a betöltő nyílást, hogy ne legyen vákum mikor leengedem az olajat.

Mikor végeztem és beindítottam a kocsit, hogy lássam minden rendben van e, indítás után vettem észre hogy ott van előttem a műszerfalon az olajbetöltő nyílás fedele.

Gyorsan leállítottam a motort, becsavartam vissza a helyére és kész.


Nem érzem vagy hallom, hogy történt volna bármi is, talán 4-5 csepp olajat kifröcskölt a vezérműtengely de csak apró cseppeket és ennyi az nem is érdekel. Viszont az érdekelne, hogy a motoron belül ezzel okoztam e valami nyomáskülönbséget ami kárt tehetett volna bármiben.


Ennek semmi jelét nem érzem vagy hallom de azért biztosra akarok menni. A motor 5-6 másodpercnél többet biztos nem járt így nyitott olajbeöntő nyílással.



2019. máj. 9. 21:02
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
2019. máj. 9. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem, dehogy
2019. máj. 9. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Ezek szerint lehetne akár közlekedni a szelepfedél nélkül is vagy nyitott olajbetöltő nyílással?
2019. máj. 9. 21:48
 4/13 anonim ***** válasza:
Azért a szelepfedél és az olajbeöntő között van némi különbség. Nyilván nem ajánlott az olajbeöntő kupak nélkül menni, szerintem még senki nem is próbálta, de ha járó motornál leveszed semmi baja nem lesz a kocsinak, sőt autóvásárlásnál le is szokták dirket csavarni és nézik hogy reagál rá a kocsi.
2019. máj. 9. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Beviz Elek ***** válasza:

Ha nem esett bele semmi, akkor nincs probléma.


Nem szoktak így közlekedni vele legfőképp a belekerülő szenneyeződés és a kifröcsögő olaj miatt, de néha véletlenül előfordulhat.


Nyugodj meg és jó utat.

2019. máj. 9. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Nem esett bele semmi, 1 óra alatt meg nemhiszem, hogy sok por beleszállt volna de ha mégis, a jelentéktelen mértékben szennyezett olaj úgyis lecsöpög a teknőbe és ott átmegy az olajszűrőn tehát abból sincs probléma.


Én csak a belső nyomás miatt aggodtam, hogy ezzel megzavartam a rendszert de akkor ezek szerint semmi probléma.

Nyílván szelepfedél nélkül telemenne minden kosszal a motor de egyébként ezek szerint a működését nem befolyásolná, ugyanúgy járna a motor szelepfedél nélkül is mintha rajta lenne, tehát az olajbetöltő kupak hiánya abszolút semmi gondot nem okozhatott ebben az esetben.

2019. máj. 9. 23:08
 7/13 anonim ***** válasza:
Van ahol dadogós lesz az alapjárat ha leveszed menet közben, mert fals levegőt szív be. De gondot nem okoztál.
2019. máj. 10. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Egy dolgot rontottál el: "...lecsavartam a kupakot, hogy hamarabb lehűljön a motor"

Üzemmeleg motorból kell leengedni az olajat, sokkal hígabb, és könnyebben kifolyik a legrejtettebb zugból is, sokkal kevesebb marad a régi olajból a motorban, mint amikor hidegen engeded le.


Fél perc járatástól nem lett sok baja, legfeljebb az a minimális szálló por amit beszívott, az fog kicsapódni az első kanyar alatt az olajszűrőben.

2019. máj. 10. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Inkább abból lehet(ne) baj, hogy kifröcsöli az olajat és elfogy, de ha csak a sapka nincs rajta, akkor ez nagyon lassan történik.


Egyszer elindítottunk ey autót dekni nélkül mert a haver valami szelep problémára gyanakodott és meg akarta nézni. Nem volt jó ötlet. Hiába raktuk körül kartonpapírokkal, totál összeföcsölt mindent, úszott minden az olajban. Szóval levett deknivel ne indítsd el.

2019. máj. 10. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Azt tudtam, hogy meleg motornál ajánlott leengedni az olajat és úgy is tettem, de azért miután leállítom a motort várok egy kis időt, hogy lehüljön annyira, hogy ne égessen meg véletlenül sem.

Másrészt azért is várok, hogy lehüljön még utána is, mert amit beöntenék majd olajat, az a motor hőmérsékletéhez képest hideg.

Ha én beleöntöm a 20-25fokos olajat a 80-90 fokos motorban, akkor repedéseket okozhat benne.

Önts forró vizet egy üvegpohárba, várj egy pár másodpercet amíg az üveg is forró lesz majd öntsd ki belőle a forró vizet és kezd el feltölteni hideg vízzel.

De jó példa lenne még erre, hogy nagyon régen anyukám bentfelejtett a mikróban egy üvegtányért, és mikor kivette szétrobbant a kezében.


Leállítottam a motort, vártam úgy egy 30-40 percet majd leengedtem az olajat mert akkor még gyorsabban lehül a motor ha már nincs benne a forró olaj és utána a majdnem hideg motorban öntöttem már bele az új olajat.


Az eredmény szerint jól csináltam, mert az új olaj beöntése után még 2 nappal is teljesen átlátszó az nívópálcán az olaj, tehát alig maradhatott benne régi olaj a lerakódott és felületekre tapadton kívül mivel nem szennyezte be semennyire az újat.

2019. máj. 10. 19:07
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!