Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi volt a legkomolyabb szerelé...

Mi volt a legkomolyabb szerelés, amit csináltál egy autón?

Figyelt kérdés

Illetve találkoztál valami eget rengető hibával, amit rosszul raktak össze az autódon?

(nálam félrerakott vezérlések, olajteknőbe esett jópár kacat(villáskulcsdarab, hézagoló lapkák, törött himbák, stb))



2019. máj. 6. 06:38
 1/10 anonim ***** válasza:

Személyautón minimális, azokat jó szervizbe hordjuk.

Traktoron (nem MTZ szintű faék, hanem újabb nyugati) csináltam már motorgenerált pl.

2019. máj. 6. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

A mostani autóm egy éves múlt. Egy kötelező szervizen és egy visszahíváson kívül nem kellett még hozzányúlni.

A visszahívás alkalmával a teljes fék-kuplung hidraulika elemeit cserélték. Bár teljesen jól működött, nekem nem volt vele gondom, de biztonsági okokból kellett cserélni. Egy munkanap alatt végeztek is vele. Mikor mentem nap végén átvenni az autót, még nekem panaszkodtak, hogy viszonylag ritka motor van az autómban, még nem csinálták ilyenen az átszerelést és hogy megszenvedtek vele, mert dupla akkora váltó volt rajta, mint az ebben a típusban elterjedt motorokon. Akkor eszembe se jutott, hogy felpattintsam a motorháztetőt, hogy leellenőrizzem a munkájukat.

Pár nappal később viszont megtettem és jött a meglepi: a motortérben a fényezés több helyen leverve, lekarcolva fémig. Motor burkolat összekarcolva. Az első lökhárító műanyagból van, elöl feljön a motorháztető magasságáig. Nem tudom mivel csapkodhatták, de a perem úgy néz ki, mintha meg lenne rágva. Kuplung légtelenítőjéről hiányzik a porvédő kupak. Fékfolyadék tartály maxiumum szint fölé töltve. Ja és a legszebb: az egész váltó környéke, blokk hátulja tocsog a fékfolyadékban! Mikor megláttam, azonnali motormosást végeztem. Azt hiszem ezt a márkaszervizt is nagy ívben kerülni fogom a jövőben, ha ilyen "hozzáértő és szakszerű" munkára képesek.


Előző autómat sem kellett nagyon szerelgetni. A legkomolyabb amit s.k. csináltam az az utastér ventilátor külső-belső levegőválasztó csappantyújának a javítása volt. Annál a típusnál típushiba, hogy időnként eltörik a csappantyú tengelye. Nem nagy dolog a javítása, csak nehezen hozzáférhető helyen van. Le kellett hozzá bontani a kesztyűtartót, a ventilátort, kívül a szélvédő előtti műanyag levélrácsot és aztán nagy nehezen nőgyógyászati mozdulatokkal bemászva a műszerfalba, kitapogatózva hozzá is férsz. :)

De volt ennél az autónál szervizzel (nem márkaszerviz, hanem független "szakszerviz") olyan esetem, hogy ki kellett szerelni a motortérben lévő biztosíték táblát, kontakthiba miatt. Ezt meg is oldották, csak visszaszerelésnél a biztosítékdoboz sarkával elvágták az alatta futó klímakompresszor elektromágneses kuplungjának a vezetékét. Én pedig csodálkozhattam, hogy nem megy a klíma. :) Minimális odafigyeléssel ezt is el lehetett volna kerülni.

2019. máj. 6. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Az igen.

Nekem most kellene vinnem kuplungcserére az autóm, de előre remegek, mi nem fog működni utána.

Itt a környéken a 12 beállós szakszervizről is olyan történetek vannak, hogy elkezdtem gondolkodni, inkább eladom az autót.

De legalább jó drágán dolgoznak.

Vagy valószínű megkeresem a volt tulajt, ő hová hordta az autót, mert nagyon profin megcsináltak rajta eddig mindent.

2019. máj. 6. 08:50
 4/10 Beviz Elek ***** válasza:

Mindigis szerettem szerelgetni az autómat, de úgy gondoltam hogy a kuplungcsere még túl nagy falat. Elvittem szervízbe (szakszervíz, nem szomszéd Józsi bácsi), ahogy hazahoztam pár nap múlva csikorgó hangot adott ki a kuplung. Nem akartam ilyen helyre visszavinni, inkább szétszedtem magamnak lesz ami lesz alapon.


A kinyomócsapágy mart bele a szerkezetbe, folyamatosan hozzáért. A lendkereket nem szabályozták fel, a nehezen hozzáférhető csavarokat pedig nem rakták vissza (amivel a váltót rögzíted a motorra).


Azóta a műszaki legó dolgokat mind magamnak csinálom bármekkora meló is legyen, ha beletörik a bicskám max megy a bontóba és veszek másik kocsit.

2019. máj. 6. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

1x elrontottam én is egy kuplungot a saját vackomon, utána ugrált a kuplungpedál, mert elgörbültek a szerkezet rugói. :(

Egyedül cseréltem, nem bírtam ráforgatni a nyelestengelyre a tárcsát, valószínű akkor görbítettem el a rugókat.

2019. máj. 6. 12:52
 6/10 anonim ***** válasza:
39%

Mindent magunknak csinálunk az öreg mercin szóval tudnám sorolni mi volt a legkomolyabb...


De talán a belső hőcserélő (fűtőradiátor) cseréje.

Ott totál szét kellett robbantani a műszerfalat, hogy ki lehessen venni a régit.


Legutóbb hengerfejtömítés cserénél fater beejtett egy bitfejet a vezérműlánchoz amin fent is akadt mivel jó vastag dupla lánc van benne, nem volt egyszerű mágnessel kihalászni.


Előtte a sebváltó olajfeltöltő csavarja szivatott meg.

Olyan szinten be volt rohadva, hogy vascső + 5 tonnás emelővel tudtam kicsavarni de akkorát reccsent, hogy azt hittem beleszakadt!!!!


Az üzemanyag tank a csomagtartóban van a hátsó ülések mögött, azt is kellemes volt kiszedni :)


Az ilyenek, hogy izzítógyertyák, porlasztócsúcsok cseréje gyerekjáték kb.

Vízhűtő csere vicc kategória kb, felfüggesztés, gömbcsuklók cseréje is...


Jövőre jön a küszöbcsere és festés de az sem lesz vészes egyáltalán!

2019. máj. 6. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Porlasztókat szét tudod tekerni roncsolásmentesen?

A bosch elég puha vasból csinálja, ha ráfogsz satuval, egyből benne marad a nyoma. :(

Bár még mindig könnyebb, mint egy mai dízelből kibányászni egy porlasztót.

https://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE

2019. máj. 6. 19:26
 8/10 anonim ***** válasza:

Persze, ezek tök egyszerű porlasztók, kemény 115 bar-osak, nem 2000 :)


Bár az egyik hengernél nem jött ki a porlasztó még légkulccsal sem így maga a porlasztócsúcs lett belőle kicsavarva ott helyben de meg lett oldva.

Kb. gyerekjáték egy modern autóhoz képest.

Azért a németek még 1982-ben tudtak értelmes, könnyen szerelhető autót gyártani :)

2019. máj. 6. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

ajaj, hideg hengerfejből ne szedj ki porlasztót, nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki, és még meg is reped a hengerfej.

Csakis felmelegítettből.

Én már repesztettem el jópár hengerfejet így, főleg opelét, de volt Fordé is, ilyenkor lesz az, hogy nem gátrepedt a dízel hengerfej, mégis beledolgozik a víztérbe.

Nekem 20 évig volt dízel, de már kissé elég lett belőle.

Kb annyi anyagból 3 benzinmotort ki lehet hozni.

Mondjuk azoknak is megvan a kínja.

Stroboszkóp, oszcillátor, obdII olvasó, anyámtyúkja...

2019. máj. 7. 18:03
 10/10 anonim ***** válasza:
Óccó rádió beépítése a Suzukiba, berohadt fék kikalapálása, motorolaj utántöltés. Sajnos nem értek hozzá.
2019. jún. 30. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!