Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Corsa D minden első indításra...

Corsa D minden első indításra lefullad. Másodikra pöccre indul hibakód nélkül. Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés

Nemrég vásároltunk feleségemnek egy Corsa D autót, 1.2-es motor (Z12XEP), 2007 évjárat. Azt a fura hibajelenséget produkálja, hogy ha pár órát áll az autó, utána nem akar elsőre elindulni: teker, beröffen és egyből le is fullad. Második gyújtás után minden simán megy, nincs erőlködés és nem venni semmit észre az első sikertelen indításnál. Ha leállítjuk az autót és várunk 1-2 órát, a hiba ismét előjön: nem indul elsőre.

Ajánlották a benzinszűrőt, de ebben a tankban van és élettartamú szűrőnek hívják, amit nem kell úgymond cserélni. Kiszedtem az AC pumpát, nem láttam semmi különöset rajta. Minden gyújtásra felbúg (tehát működik, csak kérdés tudja-e a kívánt nyomást).


Valakinek ötlete, mit lenne érdemes megnézni / kicserélni?

Köszönöm a válaszokat!



#indítás #lefulladás #Corsa D hiba
2019. máj. 5. 11:37
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod! Utána nézek.
2019. máj. 7. 22:47
 12/14 A kérdező kommentje:

A légtelenítőn jön az említett üzemanyag, tehát itt jó a rendszer. Egy műanyagcső megy az injektor hídra, akkor a visszafolyó ágat is ez látja el? Elképzelhető, hogy ha a pumpa nem tudja a 3bar nyomást "előállítani", akkor a visszafolyó ág - ahogy írtad - nem nyit? De mi keletkezik a többlet üzemanyaggal?


Este még teszteltem a pumpát, gyújtásra 4x tudom rátenni úgy, hogy a benzinpumpa felbúgjon 3mp-ig kb, 5. gyújtásra már nem, tehát a nyomás megfelelő. Utána kb 1 - 1.5 óra elteltével egy újbóli gyújtás sem indítja el a pumpát. 4-5 óra elteltével csinálja csak a hibát első indításnál. Pumpa nyomását nem tudom mérni sajnos, de a szállítási mennyiséget még meg fogom nézni.


Az alábbi képen látható a teljes AC pumpa: [link]


A felirat felett van egy műanyag házba burkolt, rugó, ami egy fém golyót nyom neki egy csonknak és rá van dugva egy fekete stecker. Ez a műanyag szűrőházba torkollik egy gumitömítéssel (amit mindenképpen szeretnék kicserélni). Úgy gondolom, hogy itt lehet a visszaszivárgás a tartályba, mert máshol ezen az ágon nincs nyomástartó szelep vagy hasonló. Szerinted?

2019. máj. 8. 06:55
 13/14 A kérdező kommentje:

Megoldódott a probléma!!!

A tartályban lévő visszacsapó szelep gumi tömítése fáradt el, hajszálrepedések voltak rajta, ami azt eredményezte, hogy visszaszivárgott lassan az üzemanyagcsőből az üzemanyag a tartályba. Kicseréltem, teszteltem, és minden rendben! Köszönöm a segítséget!

2019. máj. 10. 22:23
 14/14 anonim válasza:
Szia! Ugyanezzel a hibával nyüglődöm, tudsz segíteni, milyen tömítés kell a visszacsapó szelephez?
2023. máj. 15. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!