Corsa D minden első indításra lefullad. Másodikra pöccre indul hibakód nélkül. Mi lehet a baj?
Nemrég vásároltunk feleségemnek egy Corsa D autót, 1.2-es motor (Z12XEP), 2007 évjárat. Azt a fura hibajelenséget produkálja, hogy ha pár órát áll az autó, utána nem akar elsőre elindulni: teker, beröffen és egyből le is fullad. Második gyújtás után minden simán megy, nincs erőlködés és nem venni semmit észre az első sikertelen indításnál. Ha leállítjuk az autót és várunk 1-2 órát, a hiba ismét előjön: nem indul elsőre.
Ajánlották a benzinszűrőt, de ebben a tankban van és élettartamú szűrőnek hívják, amit nem kell úgymond cserélni. Kiszedtem az AC pumpát, nem láttam semmi különöset rajta. Minden gyújtásra felbúg (tehát működik, csak kérdés tudja-e a kívánt nyomást).
Valakinek ötlete, mit lenne érdemes megnézni / kicserélni?
Köszönöm a válaszokat!
A légtelenítőn jön az említett üzemanyag, tehát itt jó a rendszer. Egy műanyagcső megy az injektor hídra, akkor a visszafolyó ágat is ez látja el? Elképzelhető, hogy ha a pumpa nem tudja a 3bar nyomást "előállítani", akkor a visszafolyó ág - ahogy írtad - nem nyit? De mi keletkezik a többlet üzemanyaggal?
Este még teszteltem a pumpát, gyújtásra 4x tudom rátenni úgy, hogy a benzinpumpa felbúgjon 3mp-ig kb, 5. gyújtásra már nem, tehát a nyomás megfelelő. Utána kb 1 - 1.5 óra elteltével egy újbóli gyújtás sem indítja el a pumpát. 4-5 óra elteltével csinálja csak a hibát első indításnál. Pumpa nyomását nem tudom mérni sajnos, de a szállítási mennyiséget még meg fogom nézni.
Az alábbi képen látható a teljes AC pumpa: [link]
A felirat felett van egy műanyag házba burkolt, rugó, ami egy fém golyót nyom neki egy csonknak és rá van dugva egy fekete stecker. Ez a műanyag szűrőházba torkollik egy gumitömítéssel (amit mindenképpen szeretnék kicserélni). Úgy gondolom, hogy itt lehet a visszaszivárgás a tartályba, mert máshol ezen az ágon nincs nyomástartó szelep vagy hasonló. Szerinted?
Megoldódott a probléma!!!
A tartályban lévő visszacsapó szelep gumi tömítése fáradt el, hajszálrepedések voltak rajta, ami azt eredményezte, hogy visszaszivárgott lassan az üzemanyagcsőből az üzemanyag a tartályba. Kicseréltem, teszteltem, és minden rendben! Köszönöm a segítséget!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!