Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Corsa D minden első indításra...

Corsa D minden első indításra lefullad. Másodikra pöccre indul hibakód nélkül. Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés

Nemrég vásároltunk feleségemnek egy Corsa D autót, 1.2-es motor (Z12XEP), 2007 évjárat. Azt a fura hibajelenséget produkálja, hogy ha pár órát áll az autó, utána nem akar elsőre elindulni: teker, beröffen és egyből le is fullad. Második gyújtás után minden simán megy, nincs erőlködés és nem venni semmit észre az első sikertelen indításnál. Ha leállítjuk az autót és várunk 1-2 órát, a hiba ismét előjön: nem indul elsőre.

Ajánlották a benzinszűrőt, de ebben a tankban van és élettartamú szűrőnek hívják, amit nem kell úgymond cserélni. Kiszedtem az AC pumpát, nem láttam semmi különöset rajta. Minden gyújtásra felbúg (tehát működik, csak kérdés tudja-e a kívánt nyomást).


Valakinek ötlete, mit lenne érdemes megnézni / kicserélni?

Köszönöm a válaszokat!



#indítás #lefulladás #Corsa D hiba
2019. máj. 5. 11:37
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Levegősödik az üzemanyagrendszer.
2019. máj. 5. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Hogy lehetne ezt pontosan kideríteni?
2019. máj. 5. 11:55
 3/14 anonim ***** válasza:
0%

Valahol biztos van olyan szakasz, ahol átlátszó az üzemanyagcső, nézni kell, hogy buborékos-e indításkor, vagy pedig nyomokat kell keresni szivárgásra.

Egyébként a motortérben is van szerintem szűrő, az cserélve van rendesen?

2019. máj. 5. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Vezetéken nincs sajnos szűrő, én az AC pumpában lévő nyomás tartó tömítésre gondolok, talán itt szivárog vissza.
2019. máj. 5. 12:28
 5/14 anonim ***** válasza:
Vízhőfok jeladó okozott nálam hasonlót.
2019. máj. 5. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Te kérdező már meg is válaszoltad magadnak a hiba okát.Vissza engedi a nyomást.Ha van az injektor hídon nyomásszabályozó szelep ,akkor ott szivároghat vissza a tankba.Az elektromos AC minimális szállítási mennyisége 30mp alatt 8dl benzin.Ezt is mérheted a motortérben a befecskendezők utáni légtelenítőn ,vagy a bef,előtt a tankból feljövő csövön,ha a relé helyét áthidalod a panelen,vagy adsz közvetlen 12 voltot a szivattyúnak a tank tetején.
2019. máj. 5. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Mennyiért sikerült hozzájutni ha szabad kérdezni?
2019. máj. 5. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Vízhőfokon jeladó? Erre nem gondoltam, de lehet.... Bár nem valószínű, mert amikor beröffen elsőre, adok gázt, akkor dadogva de tovább megy a motor, míg pár másodperc után beáll normális működésre.


Sajnos nem tudom otthoni körülmények között a pumpát tesztelni. A pumpában lévő nyomástartó "szelep" gumi tömítését kicserélem mindenesetre. Elképzelhetőnek tartom, hogy talán itt szivárog vissza.


Köszönöm a válaszokat!

2019. máj. 5. 21:12
 9/14 A kérdező kommentje:

#6


Hasonló az injektor híd a Corsa D-ben is, mint az alábbi képen (igaz ez Corsa C-be való): [link]


A képen jobb oldalon van egy műanyag sapka, gondolom ez lehet valamiféle légtelenítő, amiről említést tettél. Itt tudom légteleníteni a csavar elmozdításával, vagy ez egy automata légtelenítő?

Az injektorhídba bejövő üzemanyag csövet ha leválasztom és egy műanyag flakonba töltöm, akkor ott elvileg meg tudom nézni a szállítási mennyiséget. Erre a célra megfelelő egy műanyag ásványvizes flakon, vagy azt szétmarja a benzin?

Köszönöm válaszod!

2019. máj. 7. 08:13
 10/14 anonim ***** válasza:

A kép jobboldalán a 4. injektorral szemben van a légtelenítő műanyag porvédője.Letekered mint a szelepsapkát és alatta mint a a bicikli szelep.Itt lehet mérni a nyomást és könnyen légteleníteni ,de ha csak simán benyomod,akkor ott egy szemen vágós,erős spriccelésnek kell lennie még sok állás után is.

Ha az inj.hídról azt a műanyag csövet lehúzod azon mérhető a száll.mennyiség,de az AC relé mindég lekapcsol majd 3-4 mp után ,ha a reléje kivétele után a helyét nem hidalod át a panelon.

Szerintem előbb a légtelenítőszelepet nézd meg ,mert azzal győződhetsz meg róla,hogy tényleg a rendszer nyomásesése okozza hibát.

Az AC-ben is kell lennie egy visszacsapószelepnek,ami a vezetékből nem engedi visszafolyni az üzanyagot a tankba,de a hídon lévő közvetlen az inj.hídból gátolja meg ugyanezt és csak kb 2,5-3 bar közti nyomáson fogja nyitni a visszafolyó ágat.Ez megszokott hibásodni.Leveszem teljesen és az i.híd felőli irányból megszívom a számmal és rátapasztom a nyelvem.Ha hozzátapad és sokáig nem engedi el a vákum ,akkor jó.Sztem neked ez lesz a rossz.

2019. máj. 7. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!