Corsa D minden első indításra lefullad. Másodikra pöccre indul hibakód nélkül. Mi lehet a baj?
Nemrég vásároltunk feleségemnek egy Corsa D autót, 1.2-es motor (Z12XEP), 2007 évjárat. Azt a fura hibajelenséget produkálja, hogy ha pár órát áll az autó, utána nem akar elsőre elindulni: teker, beröffen és egyből le is fullad. Második gyújtás után minden simán megy, nincs erőlködés és nem venni semmit észre az első sikertelen indításnál. Ha leállítjuk az autót és várunk 1-2 órát, a hiba ismét előjön: nem indul elsőre.
Ajánlották a benzinszűrőt, de ebben a tankban van és élettartamú szűrőnek hívják, amit nem kell úgymond cserélni. Kiszedtem az AC pumpát, nem láttam semmi különöset rajta. Minden gyújtásra felbúg (tehát működik, csak kérdés tudja-e a kívánt nyomást).
Valakinek ötlete, mit lenne érdemes megnézni / kicserélni?
Köszönöm a válaszokat!
Valahol biztos van olyan szakasz, ahol átlátszó az üzemanyagcső, nézni kell, hogy buborékos-e indításkor, vagy pedig nyomokat kell keresni szivárgásra.
Egyébként a motortérben is van szerintem szűrő, az cserélve van rendesen?
Vízhőfokon jeladó? Erre nem gondoltam, de lehet.... Bár nem valószínű, mert amikor beröffen elsőre, adok gázt, akkor dadogva de tovább megy a motor, míg pár másodperc után beáll normális működésre.
Sajnos nem tudom otthoni körülmények között a pumpát tesztelni. A pumpában lévő nyomástartó "szelep" gumi tömítését kicserélem mindenesetre. Elképzelhetőnek tartom, hogy talán itt szivárog vissza.
Köszönöm a válaszokat!
#6
Hasonló az injektor híd a Corsa D-ben is, mint az alábbi képen (igaz ez Corsa C-be való): [link]
A képen jobb oldalon van egy műanyag sapka, gondolom ez lehet valamiféle légtelenítő, amiről említést tettél. Itt tudom légteleníteni a csavar elmozdításával, vagy ez egy automata légtelenítő?
Az injektorhídba bejövő üzemanyag csövet ha leválasztom és egy műanyag flakonba töltöm, akkor ott elvileg meg tudom nézni a szállítási mennyiséget. Erre a célra megfelelő egy műanyag ásványvizes flakon, vagy azt szétmarja a benzin?
Köszönöm válaszod!
A kép jobboldalán a 4. injektorral szemben van a légtelenítő műanyag porvédője.Letekered mint a szelepsapkát és alatta mint a a bicikli szelep.Itt lehet mérni a nyomást és könnyen légteleníteni ,de ha csak simán benyomod,akkor ott egy szemen vágós,erős spriccelésnek kell lennie még sok állás után is.
Ha az inj.hídról azt a műanyag csövet lehúzod azon mérhető a száll.mennyiség,de az AC relé mindég lekapcsol majd 3-4 mp után ,ha a reléje kivétele után a helyét nem hidalod át a panelon.
Szerintem előbb a légtelenítőszelepet nézd meg ,mert azzal győződhetsz meg róla,hogy tényleg a rendszer nyomásesése okozza hibát.
Az AC-ben is kell lennie egy visszacsapószelepnek,ami a vezetékből nem engedi visszafolyni az üzanyagot a tankba,de a hídon lévő közvetlen az inj.hídból gátolja meg ugyanezt és csak kb 2,5-3 bar közti nyomáson fogja nyitni a visszafolyó ágat.Ez megszokott hibásodni.Leveszem teljesen és az i.híd felőli irányból megszívom a számmal és rátapasztom a nyelvem.Ha hozzátapad és sokáig nem engedi el a vákum ,akkor jó.Sztem neked ez lesz a rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!